Gå til innhold

hva betyr dette ikonet?

Ranger emnet


janknuts

Anbefalte innlegg

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

fant ingenting om den sikksakk lampa. Eller så betydde gule motorlampa noe med forbruk/avgasser. men den kom en stund etter sikksakk kom på.

forøvrigt lyste dem ikke dag når eg kjørte noen km.. Snodigt. Lurer på om det er sammenheng mellom at den var nettopp service med reg reim bytte :)

Endret av janknuts
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lampa lyser ved feil på motorsystemet. Er på en måte motorlampe nr 2. Det kan være defekte glødeplugger. Kan også være noe annet selvfølgelig. Men du må lese av feilkoder.

 

Det er også startperre lampe. Hvis denne blinker og bilen ikke starter så er startsperra detti ut. Den kan også varsle feil som, tett partikkelfilter, defekt eksostemp.sensorer, defekt gasspjeld, feil i turbotrykksystem osv..

 

Har ikke noe med reg.reim bytte å service å gjøre hvertfall. Men mindre de har tukla med noe de ikke skal

Endret av nightking

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennde og se om dem kan lese av kodene i morgen da på verkstedet, siden det er borte nå. Nett kjøpt bilen så kjipt det skulle komme første dagen man hadde den! :/ forhandler tok reg reim og service før jeg kjøpte den så.. Regner med kodene blir lagret selv om det ikke lyser noe nå.

 

står iallefall at denne ikke har partikelfilter. er reg i norge 2006 07 :)

Endret av janknuts
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle grand Vitara DDIS fra 2005 som er importert av suzuki bilimport norge har partikkelfilter. Nå har ikke du sagt akkurat åssen bil du har. Men jeg ser ifra bilde du tok at det er 2006 Grand Vitara DDIS JB419 Type 1-2. Og denne er med partikkelfilter, med mindre du har importert noe spesielt selv.

 

Ja feilkodene ligger lagret fordet. Hvis den blei borte igjen så tipper jeg d er en DPF slange som har ryki, Feilkode P2002.. En vanlig feil :)

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man si utenom at du har rett :) ossen i H såg du det av det bilde der? Regner med du har skrudd en del på disse.

Stemmer at dem hadde dpf. i følge vegvesenet sin info hadde den ikke dette. Var som du sa en slange som var gått hull på.

Så alt skal visst være fikset.

 

Takk for hjelpen!

 

ps: er det noe mer jeg burde vite om denne bilen

pps: ossen finner jeg aux på lyd anlegget? er noe harmon kardon ipod greier tilkoblet på den og fant aldri aux knappen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få ihvertfall rapportert inn til vegvesenet(Eller annen instans) at du har partikkelfilter, så får du litt lavere årsavgift også...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar nok BT feil ja. Da bør du nok sifra. Ja den slangen ryker på mange biler. Men kommet en ny og forsterket slange nå. Så regner med de monterte denne. For å si det sånn. Jeg har skrudd så ufattelig mye på de bilene. Kan de i blinde :) Kan til å med si åssen "type" bil d er bare å se bilde eller ch.nr av den ;) Kan ikke begynne å ramse opp feil her, men du får si ifra når du skulle lure på noe :)

En VIKTIG ting jeg vil nevne er å sjekk strammehjul/løpehjul til multireima foran(viftereim). Disse bør være byttet ut til STÅL utgave. Det viktigste er det som er på den strammern med den store fjæra! Også er det 2 løpehjul på venstre side (når du står foran) som skal byttes i stål. Dette er viktig å bør gjørras! For vi har hatt en del motorhavari pga dette! MEn hvis du tok service på RSA BIL, så regner jeg med dette er gjort.. Det er skriv fra fabrikken om dette :)

 

Ang AUX. hva mener du her? Har du montert ipod tilkobling ? Veit du får montert både ipod tilkobling, og ipod/AUX kobling. Og da sitter AUX utgangen i en boks som er kobla bak på spillern. Og for å bruke aux så trykker du bare på CD

Endret av nightking

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Dem tok siste service og reg reim skifte på Motor service på Voss. Men før bilen ble min gikk den og putra i Drammens området :)

Så får håpe folka på Voss har fulgt med i timen :) Skal stikke hue innom panseret og glo når jeg får den igjen :)

 

Er noe jalla greier tror jeg som var i bilen når jeg kjøpte den. Herman kardon drive + play system som virker som det er kobla rett i anlegget i bilen. er et simens vdo sak med noe "navigasjons" ting :roll: Trykker jeg på cd får jeg bare cd og cd changer. Får se om jeg får plukket litt på det. Se om det er kobla rett i eller bruker en jalla fm sak. har dere noen tips til noe jeg kan hive inni for og kunne bruke ipod/phone evt android?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår