Gå til innhold

Feilkode - hva er galt?

Ranger emnet


golfen86

Anbefalte innlegg

17978 - Startsperre, har ikke noe med din feil å gjøre.

 

17978/P1570/005488 - Engine Start Blocked by Immobilizer

 

Possible Symptoms

Engine starting but stalling immediately

 

Possible Causes

Key(s) not matched

Instrument Cluster not matched

Engine Control Unit (ECU) not matched

Engine Control Unit (ECU) Power Supply faulty

 

Possible Solutions

Check for Fault Codes in Immobilizer itself (part of Instrument Cluster in many cars, but separate Immobilizer Control Module in some)

Check Immobilizer Measuring Values (usually in Instrument Cluster OR Immobilizer Control Module)

Match Key(s)/Instrument Cluster/Engine Control Unit (ECU)

Check Engine Control Unit (ECU) Power Supply (Relay)

 

Special Notes

In case of Engine Starting Issues please make sure that you are really experience an Immobilizer related Problem! Even if the Immobilizer engages, the Engine will still start fine but cut out after 2-3 Seconds. If you are NOT experiencing this behavior (e.g. Engine doesn't start at all) your Problem is very likely NOT Immobilizer related.

May be stored in Combination with 01176 - Key: Signal too Low in Immobilizer Control Module.

If no other immobilizer related fault codes are stored and the immobilizer related meas. blocks are fine except Engine Start not allowed, in rare occasions it helps to try cold-booting the car. Remove both battery cables from the battery. Short the battery cables together (away from the battery) for about 15 seconds. Reconnect the battery. (Example

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

ta å gå på n75 ventilen din . der har du 2 utganger. den ene av slangene går ned mot turbo. ta av denne , og bruk f.eks en luft pumpe fra en bensinstasjon, sett den intil , og pump luft, behøver ikke full guffe på , men ta litt å litt. Du vil da høre om wastegaten funker optimalt. Har hatt litt samme problem med min A3 1.8T med at den skal lade 1.2 ca. men har ladet 0.7. Fant ett veldig ofte problem på 1.8T bilene , og det er pcv system. Fant mitt problem igår , var svært høll i den ene slangen igår. Ladet da 0.2 bar mer bare ved ett høll. og jeg har sikkert ett lite høll til ett eller annet sted som utgjør mitt problem. Så gjør som quattro sier. Han er en smart kar. Gå over alle Vacuum slanger, begynn med slanger fra intercooler f.eks som også er stort problem. Håper du får alt i orden nå som sommern nærmer seg..

 

 

 

Hilsen Stig aka devil201

 

 

Audi A3 1.8T 195 hk - 302 nm! Kicks them all takket være Turbokarlsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

kjenner ingen med samme oppsett som meg... men skiftet LMM og då kom den seg ein del no får eg 1.1 istede for 0.7 så begynner å nærme seg der den skal være 1.4. men når eg gir gass så kommer effekten i bølge...

nåkken som har tips no?

den føleren som ligger på innsuget er det ein varme føler som gir signel til hjernen noen som veit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår