Gå til innhold

devil201

Bruker
  • Innholdsteller

    110
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om devil201

  • Bursdag 01/22/1986

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Driving
  • Modell (eks S4)
    A3
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1997
  • Yrke eller sivil status
    Forlovet
  • Motor (eks 1.6)
    1.8T
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Åpent filter , Alu Resircvent, Turbokarlsen chip
  • Fylke
    Vestfold

Contact Methods

  • MSN
    devil_t201@hotmail.com
  • Bosted
    Sandefjord

devil201's Achievements

  1. Hei Alle sammen. Da har kjerra stått stille snart i 6 måneder etter den tok kvelden av en eller annen grunn. Og tenkte jeg skulle prøve å få den igang igjen nå som retningen peker mot Sommern :) Problemet er: Bilen vil ikke lade i det hele tatt. ligger normalt i vacuum på tomgang, men når den skal starte å lade så går den til 0 bar , og eventuelt stiger til 0.1 bare. det er ikke noen svart \ hvit røyk. Hadde motorbytte i 2015 , og byttet alt av pakninger og filtere. ( så det burde ikke være noen problem ) Bilen går rent og pent på tomgang Har testet: N75 ( både utkoble n75 , teste mbc , og avdragning av wastegate slangen ) Maf ( byttet og sjekket ) Turbo ( sjekket impellarn på innsugs siden , og den virker tight og fin ) ingen lekkasjer som er synlige ( og tross alt så skulle slangene vært delt i 2 for ett så massivt turbo lekkasje ) konklusjon : Kan det vært turbo ( wastegate lokket som har knekt \ detti av ? , eller impellern på innsiden av turbo ? )
  2. Kom fram til det var at spool up ikke var der i det hele tatt. Leste på vwvortex med en med samme problem som meg. Og tok sjansen på at det var cat. Tok fram vinkel kutteren, og kappet av cat. Den var tett! :) Kunne ikke se igjennom cat , og etter litt banking på den så raste det ut en haug med gammalt sot og dritt. Etter Sveising av rør der hvor cat var så plutselig så kom spool up tilbake :). Ta daa
  3. Hallo Alle sammen. Jeg hadde bilen min nede i Danmark hos RH-Motorsport for å mappe bilen igjen etter TurboBytte. mod: K03S TIP Åpent Filter Alu Resirc. Mappingen startet med at RH gikk kjapt over bilen for å se etter lekkasjer. Tok ut gamle chippen fra ecu , og satte inn en standard 180hk tune for å se på hvor mye turboen hadde tapt. Overraskende bra etter RH sin oppfatning, endte opp med 176hk Etter ca 1.5 time så følte dem at dem ikke kunne gjøre noe mer ut av oppsettet. Endte med 212 hk \ 325 nm. i mitt syn håpet jeg på ca 15 hk mer . men man får ta det man får. Rh-Motorsport mente at eksosen burde vært byttet ettersom det var store temp forskjeller, gloheit fra Downpipe og ned til catalysator, og fra cat og bak var den kald. ca 2 uker etter mappingen så fant jeg ut at catalysatoren var Helt Tett !!! ( derfor den var gloheit ) Så spørsmålet mitt nå er : Nå som bilen får puste fritt etter cat har blitt fjernet , vil den da ( Produsere ) litt flere HK \ NM enn hva som ble mappet inn ? siden Ecu til Avhengig av MAF \ Lambda tenker jeg på . Eller kan jeg se bort i fra den forhåpningen ?
  4. takk for svar quattro. har lest litt om det selv at det kan være chip. var å sjekket litt idag på slanger. fant ingen spesielle , men teipet godt på den vanlig plassene ( just in case ). Fikk også gitt catalysatoren noen dunk fra thors hammer. Etter dette tok jeg en kjøretur og var akkurat det samme som før. Fant en ledning på batteriet som hadde fått flerra av litt isolasjon, satte litt El teip over. MEN! Når jeg dro hjem fra verkstedet så kommer jeg på en rett strekke, satte bilen ned i 3 gir, og dro på , Fy FAEN ! da begynte den å dra godt igjen, var oppe på 1.2 bar og bilen føltes kvikkere. mangler fortsatt litt men får håpe det er cat , som jeg fjerner til uka. Den feilkoden ang chippen kan også skyldes batteri feil \ dårlig kontakter fra batteri osv.
  5. Hallo 1.8T Guruer :) *hinter til quattro73* ;) Info om bil: 1997 Audi A3 1.8T med k03s oppgradering ( Steg 2 ) var i danmark for ca 2 måneder siden å tunet bilen til steg 2 og det utgjorde 212 hk og 325 ( grunnet orginal eksos + ) bilen gikk helt nydelig med 1.35 i trykk ( 2-3-4 gir ) 1.5 bar på 5giret. plutselig skal jeg kjøre hjem fra jobb en fredags kveld , kjørte ca 20 km , bilen fungerte greit , var bare rolig kjøring. Stoppet for å kjøpe røyk på nærmeste butikk, og når jeg skulle da starte bilen igjen , så ville den ikke rett og slett. tok da ut maf sensoren og fikk kjørt dem siste 200 meterene hjem. tok fra vag comen og fikk opp 2 feil ( 16989 internal control module - Rom ) og Maf sensor . dro da til skrapen første dagen dem var oppe og fikk kjøpt en brukt en . Denne var egentlig til en 98 mod passat tdi , men ifølge nettet var det samme nummer osv. Rengjorde den med elektronik rens og puttet den inn. bilen puttrer fint. men mangler trykk. Bilen virker også varmere i motor rommet etter feilen kom! Før lå jeg på ca 0.7 - 0.8 i vacuum , nå ligger jeg på 0.5 . får pressa den opp i 1 bar på det meste , men ikke mer en det. + at den virker veldig nølete og har lang spool up tid. alltid siden jeg kjøpte den nye turboen så har den lagd en fin sånn squeele lyd når jeg har gitt på ( grunnet K03S Silencer ) , men etter bilen stoppet så har den lyden så å si forvinnet. Jeg har gått igjennom det meste men den dritt bilen jeg har har, alt fra lekkasjer til enveis ventiler. Men denna finner jeg ikke feilen på! Har snakket med dem som tunet bilen og dem har vært veldig behjelpelig, og sa at 99 % sikker at ikke ECU og Chip er bilen.Mest sannsynlig har jeg en trykk lekkasje som fucker opp trykket og derfor feilmeldingen. Har Sjekket: - Slanger ( utenom intercooler leddet ) - Sjekkes Lørdag - Ny Maf - gått over ledninger til N75 ( skal dobbeltsjekkes ) - Nytt luftfilter - Sjekket Dumpventil , Fungerer opptimalt! - Sjekket vagcom ( ligger på 3.10 gram pr.sekund.)( og ved 3000 rpm skal vagcom vise 10 gram , dette skal da egentlig bevise at man ikke har lekkasjer) ( YEAH RIght ! ) Det eneste jeg har funnet av lignende feil på nettet , og som jeg faktisk kan tru har skjedd med min bil er en Tett katalysator ! jeg vil vel tro at denne vil ødelegge spoolen og trykket. og gir ekstrem varme tilbake i bilen! Vær Så snill å gi meg håp!!
  6. Meg og en kompis fra Vestfold skal over til Danmark 13-14 juni for å tune bilen på rullende landevei, og søker flere som vil være med:) Står mellom 2 leverandører. - Rh-motorsport ( www.rh-motorsport.dk ) ( 2timer fra hirtshals ) - JVK tuning ( www.jvk-tuning.dk ) ( 1 time fra hirtshals ) Båt billetter fra : Colorline Larvik-Hirtshals ca 650 kr pr.vei Fjordline Langesund Hirtshals kr 139 pr.vei Har sendt mail til både leverandører om prisoverslag osv , og evnt. Rabatter hvis vi er flere send meg gjerne en pm , eller send meg en mail på facebook Stig-Andrè Oseberg
  7. spørs hvor du er fra:) men jeg har Turbokarlsen sin mapp på min 1.8T. og er suverent fornøyd;) Er bedre med ordentlig mapp en rein chip bytte.! ;)
  8. devil201

    Bil fjusker:/

    har du oppgradert lmm huset ditt ? som regel når vi med golf \ a3 1.8t og skal ha mere enn ca 240 hk så må vi som regel bytte til en vr6 mafhus siden den klarer mer. evnt. lage ett større mafhus selv. Kan hende det er det som fucker opp systemet ditt. har du kjørt deg en tur med diagnose tilkobla. så kan du jo se hvor mye maf tar inn av luft. ( på a3 \ golf ) så går grensa rundt 184-194 gr. ( 240 hk *0.8 = 192 gr ) da har du en utregnings metode:) Hk * 0.8 = svar
  9. hmm.. ikke lett å si ,å kjøpe helt ny er jo ett sikkert svar:) men kanskje å putte eksos pasta på den å håpe at det tetter litt ?
  10. devil201

    Bil fjusker:/

    jeg har kjørt med Bildeler.no Lmm i 2 år og ikke hatt ett eneste problem der. jeg hadde sjekke bensin trykket ihvertfall. + coilene en gang til.
  11. på min a3 1.8t så har jeg kobla den igjennom " FPR " Fuel pressure regulator . altså kalt på norsk " bensin regulatoren " . Søk litt på google så finner du det fort;)
  12. Er vel samme om det er 1.8tq eller om det er 1.8. min første bil hadde 225 hk og jeg har fortsatt ikke kræsja eller mista lappen. sjekket forsikring nå på penger.no . 12000 km 20% bonus 18 år Ansvar var 4291 kr pr.år WOW, det var dyrt . det er 357 kr i mnd. på 20% bare!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår