Gå til innhold

Vr6 Turbo/G60 Turbo

Ranger emnet


Niclas93

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er ny her på bruket men håpet på å få noen tips fra glade vag eiere.

 

Har en Golf II 1,6 L stående. Orginal! Har begynt såvidt med prosjektet bl.a. nye lykter rundt om, emblemfri grill, 40/60 senk, forsterka bunnpanne, bbs replica bøttefelger har jeg kjøpt inn men mangler nye dekk, har også gammelt takstativ og rustpanser liggende. Prøver å satse på en halvveis rat-look med syk motor!

 

Jeg har tenkt på å sette inn enten en VR6 turbo motor eller G60 turbo i min Golf II 1,6 L. Men hva er best og/eller lettest?

Er det nødvendig med sportsunderstell +++ ?

 

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, fordi jeg vet rett og slett ikke hva som er nødvendig å legge opp og evt. modifisere.

 

Planene jeg har lagt så langt er:

- s2 dyser

- t3/t4 turbo

- Kvassere kam

- intercooler

- dump ventil

 

Målet er 200 - 250 hk i den lille rotta!

 

Hadde satt utrolig pris på litt feedback og tips fra noen som har peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, fordi jeg vet rett og slett ikke hva som er nødvendig å legge opp og evt. modifisere.

 

Planene jeg har lagt så langt er:

- s2 dyser

- t3/t4 turbo

- Kvassere kam

- intercooler

- dump ventil

 

Målet er 200 - 250 hk i den lille rotta!

 

Hadde satt utrolig pris på litt feedback og tips fra noen som har peiling.

 

Jeg har ikke peil, men du har planer om S2 dyser og kam og turbo,til en ikke bestemt motor??

 

 

 

Jeg har tenkt på å sette inn enten en VR6 turbo motor eller G60 turbo i min Golf II 1,6 L. Men hva er best og/eller lettest?

Er det nødvendig med sportsunderstell +++ ?

 

om målet er 250 hk i en råtte med dårlig understell, kan du jo likesågodt få deg en kano med 250 hk påhengsmotor :P

VR6 turbo = best ("noe" ugreit å få godkjent)

G60=enklest (å få godkjent iallefall) men skal du ha S2 dyser og T3/4 turbo på denne da?

08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme ka du går for så kjøp en delebil. skal du en plass for og hente motor og en annen for og finne elnettet blir du aldri ferdig og d koster dobbelt så mye.

 

g60 er nok d som er biligst. kjøp en passat eller noe. dem er billige.

 

men du finner jo ferdige biler til en ok pris allerede. så hvorfor finne opp hjulet på nytt eller gå over bekken etter vann?

golf2 syncro med 1,8 20v turbo.

golf2 vr6 turbo

bora 1,9tdi

vw lt bilbergningsbil

vw transporter tdi arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår