Gå til innhold

royterje

Bruker
  • Innholdsteller

    215
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

royterje vant dagen sist September 25 2017

royterje hadde mest likt innhold!

Om royterje

  • Bursdag 12/17/1978

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Veteranbiler Playlistme Norge Ingenting komer av seg sjøl.
  • Modell (eks S4)
    golf2 vr6 turbo
  • Biltype (eks Audi)
    vw
  • Årsmodell (eks 1995)
    1985
  • Yrke eller sivil status
    Daglig leder, værksted for fritid og yrkesbåter. alt innen elektro og reperasjoner/service.
  • Motor (eks 1.6)
    2,8 turbo
  • Fylke
    rogaland

Contact Methods

  • Bosted
    haugesud

royterje's Achievements

  1. Foresten så lure eg på om du kan bruke bremsekalipteren i fra golf4 tdi. Så slipper du å svi alt fremi der.
  2. Du kan nok bare glemme dette med en gang. Rustfri golf2 syncro er nesten som havfruer. Dei sier dem finnes men få har set dem. Men ja i dette skal passe rett på. Har bygget om mye golfer og så si alt passer. Eg tror de kan være mindre arbeid å like dyrt å kjøpe. En ferdig bygget i utlandet som er godkjent.
  3. hvor mange turboer trenger du? eg har mange.
  4. samme ka du går for så kjøp en delebil. skal du en plass for og hente motor og en annen for og finne elnettet blir du aldri ferdig og d koster dobbelt så mye. g60 er nok d som er biligst. kjøp en passat eller noe. dem er billige. men du finner jo ferdige biler til en ok pris allerede. så hvorfor finne opp hjulet på nytt eller gå over bekken etter vann?
  5. ja dem fleste slanger er like. men du må ta med ekspansjons tanken vist du finner delebil. turbo utgaven har en slange stuss ekstra. og ja d er et annet eksos anlegg på den. litt grommere. men ta med første del og lag resten selv. prøv den først enten uten eksosrør eller kun første del. da får du høre mange go lyder som du ikke vil fange i ei potte. motorfeste på venstre siden er likt på suge diesel som på turbo. gassveieren kan være annerledes på pumpen men der er d model som bestemer.
  6. turbo motoren har d høyre motorfeste litt lenger bak enne sugediesel. du må kappe bort d som er i sugediesel. og så er d letteste og sette i motoren. men la den henge i ellefanten eller ka du har heist den inn med. skri den fast på venstre side og bak på giret. se til at den henger sånn ca der den skal. motorfeste lager du kjapt med noe flattjern eller noe annet skrapjern du finner. eg har bygget om mange og har aldri vært noe problem. en ting som er noe og huske på er at bunnpanne og retur oljerøret i tra turboen er forsjeligt i fra 35 og 40. lt40 får bladfjører fremme og da er det en helt annen traværs. så her er d også andre motorfester. men prioriter og få i en turbo motor. d er natt og dag. d suger og kjøre sugediesel.
  7. dette er piss. kjør på den lokale vw forhandleren og den printer ut at dette er org. og ta etterkontrollen der.
  8. søk i ebukten. der er dem billige og godenok.
  9. vist d er en 1,6diesel passer d elektriske. vi vil nok se at temp følere er anerledes men ting lar seg flytte over. eg har tenkt meg litt om og tror eg måtte fikse litt på reg reim dekselet. eg satte in 1,9tdk i en caddy mk1 en gang. så bare legg en plan og se over med tingene du tror kan bli feil og så vil du se at somregel lar d seg flytte over.
  10. å joda d gjør den. du må flytte over motorfeste som sitter bak regreima. og bytte den slangestussen som er i bunn av vannpumpen. disse delene kan du ta av den motoren du tar ut. tror og du må lage deg ny eksos. eg vet ikke kas motor du har i denne golfen men den skal gå rett inn.
  11. himel og hav. finn en dynamo i fra en passat. dem pleier og ha 90amp. da er det bare og sette den rett i og så slipper du og overhale en liten dritt av en dynamo. når du har anlegg er strøm d viktigste i hele greia.
  12. den der er helt vanlig at blir rotten. en sånn koster 3-4hundre eller noe. er en stund siden eg kjøpte sist. at d er brunt inni der er helt normalt. sett på en ny eller klinn på noe paknings masse og tapp ut d som er av vann og forstveske. fyll på rent vann la den stå og gå litt. tapp av og fyll opp med ny forstveske type rød. vist du har blå er d best og bytte vann noen ganger for og få all den blå ut. ellers blir d til lim.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår