Gå til innhold

baremats

Bruker
  • Innholdsteller

    122
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om baremats

  • Bursdag 03/19/1991

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    bilbygging
  • Modell (eks S4)
    E36 M340
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1991
  • Yrke eller sivil status
    bilmekanikker
  • Motor (eks 1.6)
    4.0
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    kommende kompressor, E39 M5 eksos
  • Fylke
    hedmark

Contact Methods

  • Bosted
    Løten

baremats's Achievements

  1. kan du ikke få tak i vanlig plast, noe med litt tykkelse. 2-4mm plate å støpe til? også senere lakkere det matt svart eller trekke det i svart skinn? jeg tenkte å gjøre det på min når jeg får 2-din spilleren min
  2. noen som har erfaringer ang, KW coiloversene variant 1 til A6/S6, holdbarhet rust/korrosjon hvordan er det å kjøre med, mindre krenging, understyring?
  3. 034 motorsport har en Garret GT3071, det er den de anbefaler om du skal ha 400-500hk, den passer rett på RS2 manifolden, følger også med oljeslanger, koster vel rundt 8 lapper + frakt, om du kjøper en sånn turbo her i landet må du opp i 12 lapper + moms, i tillegg må du lage oljeslanger, noe som er dyrt, lagde returslange på K26'n jeg monterte på S6'n min, havna på 1000kr bare en stubb på 40cm, brukte AN koblinger og slange
  4. bare les ferdig denne tråden, han har bare lagd andre fester for mellomakslingen og girkassa noe han egentlig ikke trengte. så sånnsett trenger man ikke modifisere, eneste er å få tak i travers foran fra en 80 med 7a motoren Fourtitude.com - Audi 80 Avant - Project "Gianna"
  5. som tråden sier, noen som har peiling på om RS6 C5 recaro interiøret passer i S6 C4 avant? har et komplett interiør for hånd, veit at det må garantert små modifiseringer til, men blir det for mye dropper jeg det
  6. vil få raskere gassrespons med 3B svinghjulet, forskjellen mellom 3B og dobbelmasse er at dobbelmassen fjerner mye av vibrasjonene i motor og gir mer komfort når du skal ta i gang. kan fint kjøre over 400hk med 3B. mulig Jonus har noen brukbare svinghjul også, men kvalitet koster ;) ang den clutchen så spørs det hva slags oppsett han kjøpte den for, man kjøper ikke clutch etter hvor mye effekt, men hvor mye moment, han har kanskje hatt mye moment og lite effekt i bilen, så om du har mer effekt og mindre moment så kan clutchen holde bedre, men får jo 4 pukka clutch som lett holder 700nm ;)
  7. hallo, driv å skal støpe noe motordeksler og mye småtteri på bilen min, blir mye former på delene og må tåle høy temperatur. har sett litt på støpeteknikker, skal bruke vakum, bruker epoxy for liming, men lurer så på hvilke forhandlere dere anbefaler som selger carbonfiberduk med tett mønster. sett litt på siden her: http://taylanmarine.no/products-page/karbonfiber/ hva er forskjellen mellom lett og tung duk? og hva ser penest ut dersom det er noe forskjell? biltema's carbonfiber no bra? hvilket materiale burde jeg bruke når jeg skal lage former? tenkt litt på plast. hva anbefales som slipp guffe i formen slik at den kan brukes flere ganger? hvor mange lag med cf duk burde jeg ha på et aludeksel som er 0,5cm tykt? hva kan jeg bruke for å få ut luft? aluminiumsrulle blir litt vanskelig i kriker og kroker
  8. litt gammel tråd, men kan oppdatere litt, quattro understell er bolt-on på fwd, men KUN på B4. alle skruehullene finnes på fwd, men de er kittet over fra fabrikk, bare skrape bort kittet så er alle festehullene der
  9. flensen inn på manifold er kkk, samme som er på mange porscher og de fleste Audier, denne har nok sittet i en Audi 100/200 i midten av 80 tallet, effekten på disse bilene ligger mellom 160-180hk, denne er større enn K24 som er standard i 20V turbomotorene, utenom RS2 som er basert på K26, men med modifisert kompressorhus fra K24 og no anna innmat fra porsche. var på vei til å montere en sånn K26 på min S6 2.2 20V turbo, org. har min turbo olje og vannkjøing, men K26 jeg skulle montere har kun oljekjøing/smøring. så mine standard flenser på olje inn og ut var for små i forhold til de på turboen. hva slags motor har du planer om å montere denne i? en K24 leverer 300hk på 1.6 bar, en K26 kan fint lade 1.9 bar og klare opptil 360 hk ca
  10. hallo, driv å ser etter no oppgradering av bremsene på bilen, og har sikla veldig på RS6 bremsene, men noen som aner om disse er bolt on? skulle ha bytta til større bremser bak i samma slengen, så om RS6 bremser passer der også hadde det vært supert
  11. de org. fjernlysene blir ikke tatt i bruk så temperatur blir ikkenoe problem ;) er nøyaktig samme lampene som de med xenon, eneste er at de org xenon lampene til a6 har andre linser og elektronikk innvendig, slike lamper har jeg, så bare bytte linsene hjelper mye, i tillegg så har A6 lampene smalt lysbilde, og fjærnlyset er kun en rund flekk midt på, elendig lys :P
  12. Hallo, driv å vurdere å starte med litt "ombygging" av frontlykter. tenkte jeg aller først skulle starte med frontlyktene på min Audi S6 95 mod. org har den halogen, men har linser i nærlys og tåkelys. planer: bixenon linser der nærlys sitter nå (noen som aner hvor de selger i Norge? f.eks merket morimoto, helst D2S) automatisk nivåregulering lyktespylere (allerede fikset) lage nye lykteglass i plastikk (er glass org.) funnet leverandør som kan levere plast plater blir lyktene bra kommer jeg til å holde kontakt med TÜV i tyskland og BT slik at slike lykter kan bli lovlige, men kun på visse modeller, der xenon kunne bli levert org. om slikt går igjennom blir lyktene merket. kan nevne at dette ikke er no "jalla" prosjekt. et sted må jeg starte og det er selvsagt på bunn, og arbeide meg oppover sammen med TÜV og BT.
  13. hallo, jeg har en org s6 2.2t, MTM 303 chip 3" simons eksos fra kat. org turbo som har gått hele bilens livslengde (300.000) og benket 297hk på hjulene :) ikke gjort noe mer utenom dette. ell har 034 motorsport coiler og EFI varimap sensor. motoren tåler MAKS 400hk, over dette knekker rådene dine ;)
  14. de har et bra intercooler kit på 034 motorsport, koster 8 lapper. men er garantert effektøkning på ca 20hk, og passformen skal være veldig bra, den er nok litt mindre enn den du har på bilen din nå ;)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår