Gå til innhold

Torkil h skogesal: Opel Senator A og Manta A.

Ranger emnet


torkil h skogesal

Anbefalte innlegg

Et par spr.

SAM_0744_zps84fe330c.jpg

 

Sliper du ikke ned sveisefugen, slik som i den blå ringen, og slik du gjorde i innerskjermen motsatt side (som du har tectylert)?

Hva er det i den røde ringen? -Hubba Bubba'n din?

 

Du virker dyktig så du vet nok hva du gjør!

 

Den tectylen, er den skikkelig tynnt flytende?

 

Det gikk litt fort når jeg hadde på lakk og tectyl i innerskjermene, så jeg glemte å pusse ned sveisen der. Men jeg skal pusse det forsiktig sånn at det ikke blir for varmt ;)

 

Tectylen var veldig tynn den første uka :P men nå er det ganske stiv :D

Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveisefuger i f.eks innerskjermer, der hvor du har tectylert, er ganske viktig å slipe ned, og deretter legge på glassfibersparkel eller sixa. Da blir det helt forseglet.

Ser at du legger på grunning før du sparkler :-) . Der er det mange som synder, og legger på grunning etter sparkling...

 

Dersom du skal tectylere på åpne steder under bilen, så legge på den tynne der først og mal på tykk asfalt guffe etter på. Mange her inne legger den tykke asfalt guffa rett på, uten tynnstoffet først... Det blir feil da det er tynnstoffet som trekker seg inn i porer, mens den tykke tecktylen ligger utenpå som beskyttelse.

 

Rått at du er så ung, og er så flink. Er mange her på forumet som har mye å lære av deg gitt!

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveisefuger i f.eks innerskjermer, der hvor du har tectylert, er ganske viktig å slipe ned, og deretter legge på glassfibersparkel eller sixa. Da blir det helt forseglet.

Ser at du legger på grunning før du sparkler :-) . Der er det mange som synder, og legger på grunning etter sparkling...

 

Dersom du skal tectylere på åpne steder under bilen, så legge på den tynne der først og mal på tykk asfalt guffe etter på. Mange her inne legger den tykke asfalt guffa rett på, uten tynnstoffet først... Det blir feil da det er tynnstoffet som trekker seg inn i porer, mens den tykke tecktylen ligger utenpå som beskyttelse.

 

Rått at du er så ung, og er så flink. Er mange her på forumet som har mye å lære av deg gitt!

 

Takker for masse flott info! :D Jeg skal montere/tilpasse rekord e2 plastinnerskjermer også, så det ikke blir utsatt for vann sprut osv.... ;) Jeg kunne ikke mye når jeg begynte på bilen, men har hatt en vanvittig læringskurve underveis, synes jeg da... :P Men bruker mottoet "learning by doing"! :D

Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Må si du har bra arbeidsmot her, å kvaliteten på arbeidet du gjør ser meget bra ut! :D

Hvilken grunning å lakk bruker du på bilen, å hvor får du tak i det hen?

 

Hilsen en som ønsker seg like stort pågangsmot som deg til Jul :D

 

Hehe, vet ikke jeg... :P men takker! Jeg bruker en 2 komponent grunning som du kjøper på mekonomen... Veldig fornøyd med den, koster vel 249kr eller noe også ;)

Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra tråd, utrolig bra bil og ikke minst et kjempebra arbeid! Har lest mer eller mindre hvert eneste innlegg jeg...:) Ble ganske paff da jeg så at du bare er 14, det ser jo ut som jobbene er gjort av en dyktig oppretter! Har Senator A2 selv og savner den veldig. (står til vinterlagring og koser seg noen km unna nå:) Det er en del rust som må taes på den også, så nå vet jeg litt bedre hvor rusta er på disse bilene. Har samme interiøret som din Senator, så da er det hvertfall 2 igjen:) Så du hadde bilde av en clutchvæskebeholder, er dette noe som bare er på Senator B? Tenkte å sette i 5-trinns-kasse i min, men ikke hvis jeg må bygge om til hydraulisk clutch... Legger ved en link til en film av Senatoren min med litt fart og spenning:) Håper på en update fra deg snart! :D

Opel Senator A 3.0E, 1983
BMW 525 E12 (528i-motor), 1975
Toyota Crown 2600 Deluxe, 1976

Mazda 616, 1976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utrolig fine biler senator og monza, går ikke akurat så bra til å være 3l men det har jo ikke noen betyding for slike biler da det ikke er bygget for å kjøre så fort.

 

Men liker utsene på gammle opeler dem hadde noe spesielt fram til 90talle da dem gikk inn i rekken med andre biler å misten en del..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra tråd, utrolig bra bil og ikke minst et kjempebra arbeid! Har lest mer eller mindre hvert eneste innlegg jeg...:) Ble ganske paff da jeg så at du bare er 14, det ser jo ut som jobbene er gjort av en dyktig oppretter! Har Senator A2 selv og savner den veldig. (står til vinterlagring og koser seg noen km unna nå:) Det er en del rust som må taes på den også, så nå vet jeg litt bedre hvor rusta er på disse bilene. Har samme interiøret som din Senator, så da er det hvertfall 2 igjen:) Så du hadde bilde av en clutchvæskebeholder, er dette noe som bare er på Senator B? Tenkte å sette i 5-trinns-kasse i min, men ikke hvis jeg må bygge om til hydraulisk clutch... Legger ved en link til en film av Senatoren min med litt fart og spenning:) Håper på en update fra deg snart! :D

 

Hehe, takker for det! Er blitt 15 år nå :P Den clutchveskebeholderen kommer ifra en merce ;) Fant den bare på skroten, og den passa rett oppi! :D Den filmen der så jeg faktisk på i sta før du linka den! ;)

Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utrolig fine biler senator og monza, går ikke akurat så bra til å være 3l men det har jo ikke noen betyding for slike biler da det ikke er bygget for å kjøre så fort.

 

Men liker utsene på gammle opeler dem hadde noe spesielt fram til 90talle da dem gikk inn i rekken med andre biler å misten en del..

 

Ja, jeg liker utseende ganske bra altså! Den c30se motoren som jeg har, er en motor med mye potensiale! en på omc.no som kjørte med orginal innmat og turbo, bremsa 450hk og 550nm på hjul ;) Har en lite drømm om å bygge turbo på den en gang, men det får bli i fremtiden en gang ;)

Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg liker utseende ganske bra altså! Den c30se motoren som jeg har, er en motor med mye potensiale! en på omc.no som kjørte med orginal innmat og turbo, bremsa 450hk og 550nm på hjul ;) Har en lite drømm om å bygge turbo på den en gang, men det får bli i fremtiden en gang ;)

 

ikke gjør det med en slik bil, finn heller noe annet å bygg med mye motor.

skal du ha det må nesten understell girasse baksel+++ byttes og begynne med å ødelegge en slik bil med å bygge om alt liker jeg ikke..

Er ikke så mange igjen av disse som er i brubar stand så synes fol som har dem ikke burde ødelegge dem med ombygging.

 

Det jeg mente med at den ikke går så bra er jo at når man sammenligner en gammel 3l med dagens motorer så er det ikke akurat mye fres i gammle motorer som en gang var noe av det raskeste som gikk på veiene.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke gjør det med en slik bil, finn heller noe annet å bygg med mye motor.

skal du ha det må nesten understell girasse baksel+++ byttes og begynne med å ødelegge en slik bil med å bygge om alt liker jeg ikke..

Er ikke så mange igjen av disse som er i brubar stand så synes fol som har dem ikke burde ødelegge dem med ombygging.

 

Det jeg mente med at den ikke går så bra er jo at når man sammenligner en gammel 3l med dagens motorer så er det ikke akurat mye fres i gammle motorer som en gang var noe av det raskeste som gikk på veiene.

 

Joda du har et poeng der! ;) Håper å få godkjent den med de 204hk i den som er nå iallefall. ;)

Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår