Gå til innhold

Torkil h skogesal: Opel Senator A og Manta A.

Ranger emnet


torkil h skogesal

Anbefalte innlegg

Det har da skjedd litt i helga da... :D Merker motivasjonen kom tilbake når den startet! ;)

 

Fikk vasket vekk tectyl fra radiatoren og rengjort den endel, før jeg la merke til at det ikke var radiatoren til senatoren jeg vasket på... :(

Men fant omsider senatoren sin og fikk rengjort den litt å slengt den inn å koblet kjøleslanger, ekspansjonstank og fylt kjøleveske. ;)

 

Så fikk jeg ryddet endel i ledningsnettet og lagt opp nye vacum slanger, så begynner å bli fornøyd nå! :D

 

Fikk montert servoveskebeholder på dempertårn og tilpasset slanger. ;)

 

Jeg fikk også lagt på noen skiver så tårnstag kom litt høyere opp, så nå går det akkuratt klar av motor. Men må prøve panser for å se hvor mye klaring jeg har til det, før jeg får det litt høyere, så innsugsdekselet også får plass! ;)

 

Litt bilder med kameraet jeg fikk til jul! :D Canon eos ;)

 

post-64184-13804854736292_thumb.jpg

 

Tilslutt fikk jeg også lagt opp rør til hydr. cluch på girkassa.

 

[ATTACH]35775[/ATTACH]

 

Det som mangler før prøvetur nå er:

 

-Lage bremserør til kalippere framm.

-Lakkere framm kalippere røde og montere dem.

-Skifte olje på girkasse.

-Kjøpe bensinslanger (er kun koblet middlertidig nå)

-Kjøpe en kjøleslange og montere den, istede for å skjøte sammen 3 sånn som det er nå...

 

Så skal den være kjørbar!

post-64184-13804854736106_thumb.jpg

post-64184-13804854736167_thumb.jpg

post-64184-13804854736236_thumb.jpg

post-64184-13804854736354_thumb.jpg

Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft! Utrolig bra dette blir, har lyst til å sette igang med min også! Hadde jeg bare hatt en stooor garasje.....:) Har du noen gode tips til hvor man får tak i deler til Senatorer??

Opel Senator A 3.0E, 1983
BMW 525 E12 (528i-motor), 1975
Toyota Crown 2600 Deluxe, 1976

Mazda 616, 1976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft! Utrolig bra dette blir, har lyst til å sette igang med min også! Hadde jeg bare hatt en stooor garasje.....:) Har du noen gode tips til hvor man får tak i deler til Senatorer??

 

Hehe, takker for det! Blir vel greit hvartfall ;) Vi bor på en fabrikk så er 3200m2 selve hallen her... :P Når jeg har handlet noe er det som regel på ebay.de. Men tårnstag får du på Qwt.no. Ellers så handler jeg ofte med folk på opel motorsportklubb... ;)

Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Går trått her!

Men har fått gjort en innsats på bremsene. ;) Var først en tur å stjal bremserøret i motoromm fra delebilen til en kompis. :P Og fikk montert det på min! :D Også har jeg lakkert kalippere røde, ser orange ut på bildene.. Fikk så montert dem. Det skal byttes til Omega A skiver etterhvert, derfor jeg ikke bytter klosser nå... Så gjenstår bare å lufte bremser og cluch. :D

 

Veldig skittent oppi motorommet, men det kan jo vaskes... ;)

 

post-64184-13804854748027_thumb.jpg

 

Fikk lagt opp ledninger til blinklys på sidene, og montert en skjerm. ;) Passet faktisk bra enda den, nesten rart etter all sveisinga Siden det var rustene og fæle skruer jeg hadde så har jeg nå bestilt nye skruer og klips til skjermene. ;)

Jeg fikk tak i en kjøleslange fra ekspansjonstank til innsuget, ble fornøyd med det! :)

 

post-64184-13804854748139_thumb.jpg

post-64184-13804854747898_thumb.jpg

post-64184-13804854747941_thumb.jpg

post-64184-13804854748091_thumb.jpg

Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår