Gå til innhold

Torkil h skogesal: Opel Senator A og Manta A.

Ranger emnet


torkil h skogesal

Anbefalte innlegg

ok, jaggu ikke ofte du ser gamle opler og forder.... Senatoren er vel det siste forsøket til Opel på å lage skikkelig bil?

Ford Granada 2.3 "ghia" 84mod.

X-Ford Granada 2.3 L Jubileum 84mod

 

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, jaggu ikke ofte du ser gamle opler og forder.... Senatoren er vel det siste forsøket til Opel på å lage skikkelig bil?

 

Ja, sant det! Har faktisk aldri sett en Senator A i verkeligheten! :O Det er hvartfall en veldig komfort bil, og enkelte sier jo at det er flaggskipet til Opel! Er vel ikke kommet noen nyere med rekke 6`er og såppas med komfort.. For disse opel v6 motorene som kommen i mange nyere opler tåler veldig lite, mens disse gamle "jøtulene" er jo skuddsikre.

Så må si meg enig i at Opel og Ford lagde gode biler i 60-70 og 80-tallet... :D

Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er ikke like flink til å oppdatere her, men her kommer det et par bilder av halvferdig basskasse. Måtte legge nederste plate litt opp fra sidene av kassa siden gulvet i senatoren går opp på midten, men nå passer den perfekt med gulv og bakseterygg! Gjenstår et par sider og lydisolering + fuging innvendig. Også skjere ut hull til refleksrør og sub + trekke den!

 

Dette er kunst og håndverk prosjektet mitt! :D Greit å kombinere hobby med skole! :D

 

post-64184-13804854896855_thumb.jpg

 

Var ut på en liten prøvetur med diff.brems! :D artigere det! ;)

 

 

post-64184-13804854897013_thumb.jpg

 

Her om dagen fikk jeg sveist eksos! Skal på med annet anlegg når den skal godkjennes med motor og div.. Så byttet bare ut en liten del, der flexirøret var, siden det knakk der! Ble fin lyd i den nå, er simons potter på den også fant jeg ut! :D

post-64184-13804854896744_thumb.jpg

post-64184-13804854896913_thumb.jpg

Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig tøft å se at det er så mye framgang her! Men håper ikke du skal kjøre den ut på saltet... veldig tøff lyd også:)

 

Hehe, den skal ikke ut på saltet nei! Måtte bare prøve littegranne utenfor huset her ;) Eksosen var knekt midt under, så var litt grom lyd ja, men det er fikset nå! Men fortsatt gromlyd da.. :P

Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Skjer da litt her og.. ;)

 

Jeg har montert lokari innerskjermer fra rekord. Det var ikke bare bare, siden jeg har soppas store hjul... Men jeg fikk montert dem på oversiden av kanten på skjermene og festet dem i klips! Så det er klaring ved fult rattutslag! Satse på at bilen holder litt lengre nå.

 

post-64184-13804854937566_thumb.jpg

post-64184-13804854937373_thumb.jpg

post-64184-13804854937419_thumb.jpg

post-64184-13804854937463_thumb.jpg

post-64184-13804854937513_thumb.jpg

Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår