Quattro73 Skrevet Februar 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2012 For enkel gasser ligger det mange oppsett HER. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2012 Takk for mange bra svar :) er disse lovlige å kjøre med da? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Chassisdeler/Fjaring/Fjaring-ovrig/Hoyne--og-senkesett-2-stk-341712/ Ikke at jeg har tenkt å gjøre det nei, om det blir noe så blir det nok senkefjærer ja :) Får ta forgasserskifte senere, har en liten mistanke om at det kan komme til å trengs mye modifikasjoner, tror jeg bør fokusere å få bilen i bedre teknisk stand før jeg begynner med trim osv. :) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsTurbo94 Skrevet Februar 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2012 De fjørklemmene er ikke lovlige nei :P Er også farlig å kjøre med dem.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2012 tenkte meg det ja.. Pappa sa at det var slik de gjorde de før :D Men da er det altså snakk om 60-70 tallet.. hehe.. Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2012 Ang. Lambdasonde.. Går det an å skifte en med en som er innstilt på effekt istedet for utslipp? Hvor mange hk kan det gi? Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Februar 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 tenkte meg det ja..Pappa sa at det var slik de gjorde de før :D Men da er det altså snakk om 60-70 tallet.. hehe.. Det er sikkert mulig dem gjorde det før i tiden, men dem hadde vel sikkert også muligheter for senkesett da også. Koni har vært på markedet i så mange år, så dem hadde muligheten om dem brukte huet den tiden også ;-) Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 Heisann. Må virkelig si at jeg er mektig imponert arbeidet ditt. Veldig tøff bil du har der. Har sansen for de bilene, mange muligheter med dem. Ser disse klemmene som far din snakte om, disse er som nevnt av andre til bruk for å presse sammen fjæra. Og jeg kan se for meg ved en slik løsning, vis du treffer en fartsdump kraftig så kan det skje noe rart.... Kult å se at slike som deg bytter topppakningen selv, mektig imponert her :) Stå på. Denne bilen må jeg følge med på :):yodude: Tusen takk :) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Februar 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 Eilif9: Det forrige innlegget mitt var ikke ment som ett angrep mot din far. Misforstå meg rett som det heter. Veit det var mange som brukte slike klemmer før, og det er det fortsatt, beklagelig vis. Akkurat når det gjelder sikkerhet som bremser, undrrstell generelt, sikkerhetssele og annet innenfor sikkerhet så burde dette peioriteres FØR noe som helst annet hva angåe motoreffekt og "Streetcred" for tøff bil. De dumme gjør ting som mye trimming uten å forsterke bl.a dempere, fjører og bremser, mens di ordentlig tøffe gutta sørger for at alt er gjort i henhold til forskrifter og regelverket ;-) Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 Eilif9: Det forrige innlegget mitt var ikke ment som ett angrep mot din far. Misforstå meg rett som det heter. Veit det var mange som brukte slike klemmer før, og det er det fortsatt, beklagelig vis. Akkurat når det gjelder sikkerhet som bremser, undrrstell generelt, sikkerhetssele og annet innenfor sikkerhet så burde dette peioriteres FØR noe som helst annet hva angåe motoreffekt og "Streetcred" for tøff bil. De dumme gjør ting som mye trimming uten å forsterke bl.a dempere, fjører og bremser, mens di ordentlig tøffe gutta sørger for at alt er gjort i henhold til forskrifter og regelverket ;-) Neida tok det ikke ille opp :) Han kjørte rudnt i små Fiat'er i Etiopia på den tiden, hvor de nesten ikke hadde trafikkregler på de små grusveiene sine, haha ;) Men som de sier, "if you gonna' go, go all the way" :) Om det er noe jeg ikke har lyst å bynne å fikle med, så er det servostyring og bremser ;) Ang. styring.. Når man gasser, så drar bilen litt til høyre. Når man bremser, drar den litt til venstre. Noen logisk forklaring på dette? Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Februar 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 I Etiopia er nok regler noe helt annet enn her. Det kan jeg på mange måter ikke uttale meg så veldig om, da jrg ikke har veldig mye greie på drtte. Ang styring: Kan være feil spissing som gjør at den drar til siden ved fasspådrag. Grunnen til at den drar til siden ved nedbremsing kan være ujevnek bremseklosser. Da vil bremsekraften være forskjellig på hver side, så sjekk bremseklossene du. Det er ikke vanskelig å bytte bremseklosser, skiver eller bremsebånd. Dette er forsåvidt en lettere jobb enn å bytte toppakning :-\ Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 Da så :) Hva er spissing? Klosser og skiver kan jeg godt bytte ja, men det er dette med å lufte systemet som jeg synes høres litt skimmel ut.. :D Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 Da så :)Hva er spissing? Klosser og skiver kan jeg godt bytte ja, men det er dette med å lufte systemet som jeg synes høres litt skimmel ut.. :D Og er det slika t jeg slipepr effektavgift på Golfen om ejg skal trimme den, siden den er over 10 år gammel? La oss si at jeg trimmer den til ca. 120 hester med ny Kam, nytt eksosanlegg, ny downpipe og ny forgasser o.l.. Hva må til for å godkjenne det? Må jeg skifte til større bremser? Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Februar 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 Hva er spissing? Dette har noe med hvordan dekkene står. Dekkene skal ikke stå helt rett, men litt på skrå, sånn at bilen retter seg opp igjen etter en sving. Omtreng slik på ventre hjul--> / og \ <-- Slik på høyre ;) Klosser og skiver kan jeg godt bytte ja, men det er dette med å lufte systemet som jeg synes høres litt skimmel ut.. :D Lufting er ikke noe problem. Få med deg en kompis, så går dette greit ;) Trenger du veiledning til hvordan dette gjøres så si ifra. Vi er her for deg og skal fint klare å lære deg dette ;) Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 åja :) Forresten, noen som vet om jeg har mekaniske eller hydrauliske ventil løftere? Motorkode RP :) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2012 åja :) Forresten, noen som vet om jeg har mekaniske eller hydrauliske ventil løftere? Motorkode RP :) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.