ThomasEK Skrevet Februar 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2012 (endret) ?? 2.0l ABA motor er vel den som står i Audi 80... Edit: Nei, tok feil! :) ABA motoren etter hva jeg forstod.. Står i disse: SEAT Ibiza Mk2 & Mk3, SEAT Córdoba, SEAT Toledo Mk1, SEAT Alhambra, Škoda Fabia Mk1 (6Y), Škoda Octavia Mk1 (1U), Škoda Superb Mk1 (3U), Volkswagen Santana, Volkswagen Polo Mk4, Volkswagen Golf Mk3, Volkswagen Golf Mk4, Volkswagen Vento, Volkswagen Bora, Volkswagen Jetta, Volkswagen New Beetle, VW Passat B3, VW Passat B4, VW Passat B5, Endret Februar 3, 2012 av ThomasEK Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2012 Veit klavene er linjeborret, men trodde nå det skulle gå ann å få byttet dem med tanke på at Kay Roger solgte nue bukker. :wonder: De KRB solgte må nok modifiseres før man tar de i bruk. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Februar 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2012 De KRB solgte må nok modifiseres før man tar de i bruk. jeg går ut i fra det da ja. Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2012 Jeg strammet strekkboltene ut i fra hva soms to i Haynes-boka.. Den sa først 30 nm, så 60 nm, så 180 (90 + 90) grader. Men hvorfor så mye diskusjon rundt disse kamklavene? Er det noe som får dere til å tro at jeg har strammet de så hardt jeg klarer? :D Jeg har ikke det, jeg kjente sånn ca. hvor hardt de var strammet da jeg tok de av. Og ja, jeg la de opp i rett rekkefølge, rett vei. Ingen er satt på feil plass, kamklavene passet bare på den plassen de var fra før av. :) kan alltids gå bort og ta av topplokket (dette skal av uansett, skal lakkere festeskruene), ta av kamklavs-mutterne og stramme de tilbake igjen med 20 nm :) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2012 Jeg har ikke antydet at du har gjort noe galt, henger meg bare på jeg ;) Strekkboltene har du tightet riktig. Skal man pirke så skal de løsnes og tightes igjen, en og en, til 60 Nm. Dette står ikke i Haynes-boka, men står som regel på instruksjonene som følger med strekkboltene. Kamklavene kan du godt gå over med moment om dekselet likevel skal av. Løsne 1/2 omdr og så tighte til 20 Nm, en mutter av gangen. Tror du har full kontroll :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2012 Åja, hehe :) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2012 Nå, over til et annet problem; demperne. Det skrangler på begge sider når jeg kjører over humper.. Her ser du hvor stort utslag de har på festet sitt; Til vanlig: Slik ser det ut når bilen er jekket opp: Hvordan får jeg fikset dette? Er det en gåen foring elns? Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2012 Dette er helt normalt, altså det skal være slik :) Fjærbeinslageret hviler mot dempertårnet kun vha bilens tyngde. Skranglelyden kommer ikke av dette, heller av slitte foringer i oppheng, defekte dempere osv. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Februar 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2012 Men hvorfor så mye diskusjon rundt disse kamklavene? Dette med kamklavene angår ikke hva du har gjort. Dette var bare noe jeg kom på i farten mens dette ble nevnt i tråden din. Var rett og slett bare ett spørsmål fra meg ;) Til informasjon så pleier et å stå noe feil i Haynes bøkene. Dette med strekkboltene er igrunn ikke feil, men det viser seg i ettertid at det finnes en bedre måte å gjøre det på, og det er den måten Quattro73 har referert til ;) Hvilke planer har du ellers for bilen? Personlig så ville jeg nok beholdt den, da disse er utrolig populære, og hvertfall som 2dørs. Kanskje skremme opp litt mer effekt i motoren også? ;) Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2012 Åja.. Den ene bærearma mangler en bolt, dette forklarer en del, men ikke det at lyden kommer fra begge sider.. Fant et biltema lapp på fjærene, så antar at de er skiftet ganske nylig av forrige eier :) uansett, disse er planene nå til dags: - Lakkere div. i motorrom - Legg om div. slanger og kabler i motorrom, for en mer "clean-look" - Få skiftet div. slangeklemmer o.l - CD spiller m/12" sub - Få spraklet og lakkert div. riper og bulker, spesielt den skjønnhetsbulken frampå - Div. nye kosmetiske deler i motorrom - Nye felger Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet Februar 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2012 (endret) Hei. Det var jeg som nevnte tilstramningen av kamklavene. Fikk det inntrykket at du bare hadde strammet de på frihånd tidligere i tråden... Ang skrangle/dunke lyd. sjekk alt annet av foringer først, i forstilling og til styring. Kommer det fortsatt lyder så mener jeg disse bilene har et slags fjærbein-topp lager. Altså det ligger et slags lager på toppen av fjærbeinet....-dette gir ofte lyd. Og kan byttes. Jeg hadde det på en Caddy engang mener jeg å huske. Endret Februar 3, 2012 av Deltaone Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2012 Nei, brukte en pipenøkkel ja :) Men uansett, skal ta av toppdekselet så kan jeg likesågodt gå over kamklavene i samme slengen med en momentnøkkel ;) null problem :) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Februar 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2012 Jeg fikk også en slags skranglelyd i min bil etter det ble byttet til senkesett. Viste seg å være fjørbeinslagerene som var gåene. Disse koster ikke mange kronene, så jeg ville forsikret meg om at disse var hele. Ble en gang i tiden fortalt at man burde bytte disse ved støtdemper bytte. Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2012 Var det jeg tenkte meg :) Skal på biltema i dag, da blir det antageligvis kjøpt inn fjærbenslager, motorolje, oljefilter og tenningslampe , om ikke mere :) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2012 har da vært på Biltema, og kjøpt inn div. :) Nytt oljefilter, dette skal lakkeres rødt slika t det matcher luftfilteret og topplokket :) Motorolje Tenningslampe Og til slutt, et lite stemningsbilde :) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.