Golf II Skrevet Februar 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2012 Det går helt fint å gjøre det på den måten, men merkene på svinghjulet er nok en del mer å stole på. Flere motorer har ikke grademerking på dekselet og man må da ha tenningslampe med gradejustering. hehe, måtte jo springe ut selv og se på min bil, og jeg hadde bare en pil, ikke noen grader, men jeg holdt på med en 86 jetta på skolen, den hadde grader, men de gikk bare til 10grader hver vei da. og btw, fin bil Eilif9, det er bra at du prøver og "feiler" og får hjelp så det blir rett igjen, hadde sikkert hadd like mye problemer(om ikke mere) om jeg hadde gjort dette før jeg startet på med skolen xD Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2012 Hehe, takk :) fhar lært en hel del masse! ;) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet Februar 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2012 har holdt på mest med VAG, så de har jeg ikke mye problemer med, skal kanskje være med og bygge opp en Audi 1,8TQ (eller hva de heter) om ikke så lenge :) Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2012 Åja :) wow, høres bra ut ;) blir det lagt ut en tråd? Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet Februar 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2012 vet ikke ennå, er jo bare en motor som skal bygges, om jeg får tak i en extra motor til golfen min, så blir det en tråd ja xD Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet Februar 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2012 du kan no se hva jeg har gjort med min lille golf xD http://www.bilforumet.no/andre_forum/prosjektforum/262196-golf-ii-vw-golf-2-gl-bruks-bil-ltp.html Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet Februar 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2012 Gratulerer, du er herved erklært til første grad junior mekaniker... Å bytte topp pakning er det ikke hvem som helst som klarer! Men vær så snill og sjekk momentet på det jeg har nevnt før. Evt hør hva Quattro73 mener. Jeg mener at det er viktig. Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Februar 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2012 Gjør som Deltaone sier. Strekkbolter til toppen og mutterene til kamklavene MÅ sitte med rett moment. Dette er svært viktig. Veit ikke hvor mye nm det skal være på din motor, men dette husker nok Quattro73. Hvis ikke så har han det sikkert skrevet ned ;) Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Februar 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2012 (endret) Strekkboltene er festet med momentnøkkel. Først 30 nm, så 60 nm, for så å vri 180 grader :) Kamklavene er ikke festet for hardt! Uten reima på kan jeg dra kammen lett rundt for hånd ;) Endret Februar 3, 2012 av Eilif9 Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2012 Strekkboltene er festet med momentnøkkel. Først 30 nm, så 60 nm, for så å vri 180 grader :)Kamklavene er ikke festet for hardt! Uten reima på kan jeg dra kammen lett rundt for hånd ;) Moment er viktig! Strekkboltene skal tightes i mønster med 40 Nm, så 60 Nm. Så skal en og en bolt løsnes litt og retightes til 60Nm, fortsatt med samme tightemønster. Etterpå 90 grader + 90 grader. Kamklavene skal tightes med 20 Nm, ikke mer, ikke mindre :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Februar 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2012 Btw Quattro73: Om en an kamklavene skulle ryke sund om man skrur dem på feil så kan man igrunn kaste toppen sies det. Finnes det ikke en mulighet til å bytte dem ut? Ser KRB hadde nye kamklaver til 20vt i fjord. Hvilke pris husker jeg ikke, men dette måtte da ære en mulighet for Velox å kunne lage til andre motorer også? Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2012 (endret) Kamklavene er unike, dvs kamklaver til en topp passer ikke dermed i en annen topp av samme type. I tillegg må de stå riktig vei og på riktig sted (er nummererte). Tar man f.eks. kamklave nr 3 fra en '89 Golf med RP-motor og setter der kamklave nr 3 skal stå på en annen '89 Golf med RP-motor så vil det ikke passe. Kan da ende opp med scenarioet på bildet under. Har en sprell ny 8v x-flow topp liggende her, en som mangler alle kamklavene. Er derfor verd sin vekt i, ja, aluminium ;) Endret Februar 3, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Februar 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2012 går vel ann å få maskinert nye? :) til audi 2.0l den toppen der? Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2012 Det som er. Under produksjon er alle opplagringene linjeborret samtidig mens de er montert på toppen, tightet med moment, slik at dette blir 100%. Det er selvsagt mulig å lage nye, men da må en og en tilpasses. Ja, toppen passer på de fleste R4-blokker. Er egentlig til 2.0 ABA-motor. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Februar 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2012 Topp fra VW Beatle eller noe med andre ord? Veit klavene er linjeborret, men trodde nå det skulle gå ann å få byttet dem med tanke på at Kay Roger solgte nue bukker. :wonder: Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg