Gå til innhold

Verksted klarer ikke reparere bilen, men vil ha betalt?

Ranger emnet


lector

Anbefalte innlegg

Hei

 

Fikk en feil på bilen min og kjørte den til versted.

Dem var villige til å ta en titt på saken. Nå har den stått der et par uker og dem

klarer ikke å finne/reparere feilen.

 

Jeg hadde hatt den på et annet verksted en uke tidligere for å bytte kamreim, vannpumpe , termostat og en del andre reimer.

 

Dette verkstedet sa det måtte være vannpumpa som ikke funka, (den jeg hadde var 1 uke gammel) så dem bytter den. Funker fortsatt ikke.

Dem bestiller en original vannpumpe og bytter igjen, men det funker fortsatt ikke.

Bytter termostat, men heller ikke det virker. Byttet noen slanger, men det hjalp jo heller ikke.

 

Nå har dem vistnok brukt ganske manger timer på dette uten resultat.

 

Da jeg leverte bilen sa jeg at jeg ikke var vilig til å bruke no mye penger på dette fordi bilen ikke var værdt det. (Selges fra 15 000kr +, og da vil jeg ikke bruke 6 - 10000 på å ordne den)

 

Hvordan blir det med betaling av dette? Jeg har ikke snakket direkte med dem om pris enda , men da jeg har snakket med dem virker det som dem vil ha betalt for delene og en del for all jobben dem har gjort.

 

Tenkte jeg bare skulle forbrede meg litt og høre om det kanskje er noen som driver/jobber på verksted og kan fortelle meg hvilen praksis dere har.

 

Å betale for en jobb som "ikke" er gjort frister ikke akkurat veldig.

 

Mvh Tom Ruben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste gjennom igjen. Er det slik at du lufter kjølesystemet, kjører en tur og så mangler det forstvæske etterpå? Om så er tilfelle, og frostvæske har kommet ut grunnet overtrykk i systemet, er det nærliggende å tro toppakningen din er defekt.

Ang. betaling vet jeg ikke hvilke 'rettigheter' du ha i slike saker.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette verkstedet sa det måtte være vannpumpa som ikke funka, (den jeg hadde var 1 uke gammel) så dem bytter den. Funker fortsatt ikke.

Dem bestiller en original vannpumpe og bytter igjen, men det funker fortsatt ikke.

Bytter termostat, men heller ikke det virker. Byttet noen slanger, men det hjalp jo heller ikke.

 

Hvis de lot deg tro at feilen kom til å bli ordnet ved å skifte pumpa, og at du sa ja til jobben på det grunnlaget, har du ikke fått tjenesten som du evt. har blitt tilbudt og skal ikke betale. Hvis du har bevis/korrespondanse på dette med overbevisende formulering har de ingenting å komme med og du kan kontakte forbrukerrådet for mer informasjon hvis de blir vanskelige.

 

Jeg hadde nektet å betale for arbeid som ikke medvirket til reparasjon - med mindre de kan vise til at du sa noe i duren av "kjør på, prøv å fiks den hvis dere tror det kan hjelpe" da blir det i tilfelle sett på som en timebetalt konsulenttjeneste som det er naturlig å ta betalt for, og arbeid utført kan bli sett på som tid brukt på feilsøking - men dette er altså noe du skal godkjenne på forhånd.

 

 

Det er alltid lurt å forhåndsdefinere nøyaktig hva de har tenkt å gjøre for deg, og hva du er villig til å betale for. ALTFOR mye frustrasjon genereres i dag fra unødvendige misforståelser og dårlig kommunikasjon. Aldri forvent at ting alltid ordner seg uten videre, ta forhåndsregler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lar et verksted jobbe masse timer og lar dem bestille masse deler og så prøver du å ikke betale for at dem feilsøker for deg?

 

Altså jeg hadde vært enig med Svefjell om du hadde ikke latt verkstedet drive å feilsøke etter de prøvde å bytte vannpumpa. For jeg regner med at de ikke fortsatte å feilsøke uten at du har sagt at det er i orden?

 

For hvis du har sagt at det er ok, så skal de i grunn ha betalt for at de feilsøkte for deg. Ingen jobber gratis.

 

Hadde et liknende problem og da gjorde jeg det klinkende klart at de skulle prøve å feilsøke på et par ting og ikke noe mer og pris var avtalt på forhånd.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår