Gå til innhold

SveFjell

Bruker
  • Innholdsteller

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om SveFjell

  • Bursdag 03/04/1978

Contact Methods

  • Bosted
    Grimstad

SveFjell's Achievements

  1. Hele poenget med to-krets bremsesystem er at bremsene fremdeles skal funke hvis en av slangekretsene ryker - du bør definitivt få sjekket dette selv om bremsene "virker". Lyset brukes også ofte sammen med håndbrekklyset tror jeg, så slakk håndbremsa for å se om det fortsatt lyser.
  2. IKM svarte aldri på epost, så jeg utdannet meg selv rundt et og annet enkelt rundt både n/nm/kgf-m kalkuleringer / kraft*arm og er nå gøy å kunne sjekke det selv fremover. Nøkkelen funker fremdeles godt innenfor 4% heldigvis!
  3. Søkte videre på denne og fant ut at inspirasjonen hans kom fra cannonball run filmen :D Solid peace of work hvertfall, og komisk hvordan han måtte rive veggen for å få den ut.
  4. Gratulerer! Passe på at du beholder den en stund også nå :)
  5. For han i den bloggen som definerte mini cub som en penisforlenger... må det stå svæææært dårlig til der nede. Er alltid på vakt når jeg ser disse bilene generelt siden stort sett bare idioter som ikke ser seg for som kjører dem og prøver vel heller å gjøre bilen til noe mer enn det den er. Synes vennen din skal prøvekjøre litt og tenke mer på hva han liker å kjøre enn hva andre kommer til å synes om det og heller skape sin egen mening om hva som er "image/utseende/merke/status", ellers blir han garantert fort lei av bilen. Bil er veldig smak og behag.
  6. Hvis de lot deg tro at feilen kom til å bli ordnet ved å skifte pumpa, og at du sa ja til jobben på det grunnlaget, har du ikke fått tjenesten som du evt. har blitt tilbudt og skal ikke betale. Hvis du har bevis/korrespondanse på dette med overbevisende formulering har de ingenting å komme med og du kan kontakte forbrukerrådet for mer informasjon hvis de blir vanskelige. Jeg hadde nektet å betale for arbeid som ikke medvirket til reparasjon - med mindre de kan vise til at du sa noe i duren av "kjør på, prøv å fiks den hvis dere tror det kan hjelpe" da blir det i tilfelle sett på som en timebetalt konsulenttjeneste som det er naturlig å ta betalt for, og arbeid utført kan bli sett på som tid brukt på feilsøking - men dette er altså noe du skal godkjenne på forhånd. Det er alltid lurt å forhåndsdefinere nøyaktig hva de har tenkt å gjøre for deg, og hva du er villig til å betale for. ALTFOR mye frustrasjon genereres i dag fra unødvendige misforståelser og dårlig kommunikasjon. Aldri forvent at ting alltid ordner seg uten videre, ta forhåndsregler.
  7. Bare kjør på en måte så du føler deg trygg og har oversikt. Lær fra tidligere feil og hold øyne og ører oppe og ikke tenk så mye på sensoren som sitter i samme bil. Vikeplikter er ganske intuitive, tettbygget strøk stopper du for biler fra høyre og ellers ser du også vikeplikt skilter + veimerking hvis du har gått glipp av forkjørsveiskiltet og i 50+ soner kjører du somregel bare på - men vis hensyn. Der folk bommer mest på vikeplikt er rundkjøringer, så hvis du takler dem fint er du langt på vei. En annen "felle" er lyskryss hvor lysene ikke funker og hvor 1 retning gjerne har forkjørsrett, dette kan være en utfordring men ikke noe du sannsynlig havner i. Lykke til - dette klarer du!
  8. Verdt å kjøpe xbox bare for å få FM4 dersom man er sim entusiast? Og vil G27 funke med xboxen? Er det evt. noen rimelige pakker som selger boxen + spill inkl.?
  9. Sjekk varmeregisteret under dashen, avhengig av bil kan det være du kommer til det nok til å se om det er lekkasje å det uten å demontere alt. Evt. kan det være ved inngangen i torpedoveggen. Evt. løsning er å skifte register eller lappe det med tetningsvæske som du tilsetter kjølevæska. Men ville hatt det bare som en nødløsning.
  10. Manuelt blir mindre og mindre populært fordi automatkassene blir bedre og bedre. Kjøper du en gammel bil med gammel enkeltclutch automatkasse, får du ganske elendig effekt (særlig akselerasjon) i forhold til manuell. Kjøper du en nyere bil med dobbelclutch (DCT/DSG) får du ei girkasse som girer raskere og med bedre effekt enn du klarer å gjøre selv, til og med på superbiler. Men det er selfølgelig enkelte tilfeller noen foretrekker manuell kontroll, f.eks. i veldig kontrollert bakkekjøring/ujevnt terreng i sakte tempo o.l. Neste gang tror jeg det blir automat på meg også.
  11. Ja det var liksom grunnen til hele innlegget :)
  12. Kjøpte nylig en momentnøkkel fra biltema, den som går opp til 210 Nm til 500kr. Uten å tenke meg om brukte jeg den også til å løsne noen hjulbolter med, og da var den innstilt på 120 nM siden jeg skulle bruke den til å stramme med hovedsaklig. Den klikker fremdeles på det som føles ut som riktig moment, men er det noen plass i krsand området hvor jeg kunne sjekket at moment fremdeles er som det skal være? kanskje en gang årlig før bruk? Lar den ellers selfølgelig hvile på 0 når den ikke er i bruk.
  13. tåke+nærlys på kveldstid irriterer meg bare ut av prinsipp, men ikke mer enn at det drar frem ordet "tulling..." i 2 sekunder før jeg ikke bruker mer energi på det. Det er verre med dem som ikke tar vare på bilen og kjører med halv nærlys på den ene siden og overbelasta fjernlys på den andre - hele dagen. DE er irriterende å møte i mørket.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår