Gå til innhold

Tim0n

Bruker
  • Innholdsteller

    43
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Tim0n

  • Bursdag 03/31/1986

Contact Methods

  • Bosted
    Arendal

Tim0n's Achievements

  1. Tror det bare er lakking evt. retting av bulk. Frontfanger og evt. forskjerm. Toyota Avensis. Har ikke så mye info ATM.
  2. Ser Biltema har en ny til 1299. Den er på 90 A. Tipper den varer lenger enn den som står i nå med gåent lager i alle fall. Har vurdert å kjøpe bare lager og bytte dette, problemet er at det er vanskelig å kjøpe riktig når jeg ikke vet hvilken dynamo jeg skal da til.
  3. Noen som vet om et billig og seriøst lakkverksted eller biloppretter i Oslo-området?
  4. Er flere typer. Audi-forhandleren finner det ikke ut. På Mekonomen får jeg feil del annenhver gang jeg handler så stoler mer på ETKA.
  5. Hei har en 1998 Audi A6 C5 med 1.8t 150hk. Dynamoen lager mye lyd så skal bytte denne. Vet bare ikke hvilken det er som står i bilen. Sånn jeg har forstått er det fire typer, Bosch og Valeo, begge som enten 90 A eller 120 A. Har prøvd å se om det står noe på dynamoen, har prøvd med inspeksjonskamera på baksiden/rundt men tror lappen har falt av. Hvordan finne ut hvilken dynamo bilen skal ha? (Merkeverksted kan ikke hjelpe.) Lappen i serviceheftet: dropbox.com/s/cawm5tid7b7huol/20141221_140942.jpg?dl=0
  6. Prøvde på passasjersiden med dørtrekket fjernet. Klarte ikke å åpne døra der heller, uten å bruke dørhåndtakene eller mekanismen de er festet i. Poenget er at jeg kommer ikke til inni låskassen uansett, selv med låskassen ute av døren. (Har en låskasse liggende.) Døren er lukket og ulåst. Umulig å åpne med dørhåndtak. (Kan nevne at dette er kina-låser fra ebay til 350 kr. Ikke kjøp sånne.)
  7. Døra er ulåst, men låsen er tydeligvis ødelagt så ingen av håndtaka (inne eller på utsia) virker. Får ikke gjort noe så lenge døra er lukka. Hvordan åpne en lukket dør uten å bruke håndtaka?
  8. Det var det ja ;) Ser ut som eksosfestet ved girkassa står feil vei. Uansett så er eksosen veldig langt til ene siden, og tar borti varmeskjoldet/folien under bilen ved bremsing på gira. Fikk dytta det langt nok vekk til at det er veldig vanskelig å få frem ulyden.
  9. Er det LMM på disse motorene? Funker bremserens?
  10. Lugger av og til ved pådrag/akselerasjon. Veldig ofte bare ett lite rykk ved litt pådrag, og ganske mye lugging ved full gass. Andre ganger går den helt fint. Har bytta tennplugger uten at det hjalp. Forslag? Regner med det blir gjetting uansett, men setter pris på andres erfaringer. Vurderer å bytte coilene, men kanksje noen vet om noen klassiske feil på disse motorene?
  11. Når jeg girer ned til et litt lavt gir og slipper clutsjen kommer det en skrapelyd, høres ut som noe (som vibrerer eller går rundt) tar borti noe annet. Kommer fra området ved girkassa. Merker det bedre i venstresving enn høyresving. Tenker at det kanskje er slitne motorfester foran, de virker litt dårlige. Men noen som vet hva som kan lage sånn lyd? Har sett under bilen og finner ikkeno. Blir gradvis verre og i dag var den der ved pådrag også, dog ikke like ille som ved bremsing på gira. Bilen er en A6 med fremhjulstrekk og 1.8t. Disse bilene har langsstilt motor og girkasse, med kobling til fremhjula ut på hver side av girkassa.
  12. Regner med det skal være hvitt ifølge kjøretøyforskriften. Noen som vet om det er lov med fargede skiltlys? Rødt f.eks. Noen som har erfaringer angående konsekvenser? Må man bytte pærer på stedet, mangellapp e.l.
  13. Takk for linker. Er en 2001 A6 C5 ;)
  14. De fleste har vel mer enn en gang vært borti fastrustede bolter. Er for første gang i ferd med å gi opp og sette bilen på verksted, men hva bruker verkstedene for å få løs slikt? Noen som har erfaring med slike utfordrende bolter/skruer? Hva tror dere verkstedet gjør, om jeg setter bilen dit? Skal bytte endeledd på styrestaget og en av to øvre bærearmer foran. Skruen som holder bærearmene har ikke gjenger anna enn til mutteren, som jeg fikk løs uten problemer. Endeleddet skal kunne skrues ut fra styrestaget som har en mutter slik at man kan holde det fast. Gjengene på endeleddet er rusta fast i styrestaget, og slipper ikke. Har prøvd med Biltema sin rustløser, varme, hammer og rørtang. Bolt ved bærearmer: www.dropbox.com/s/lc70po97cxzll1k/20140410_143414.jpg Styrestag: www.dropbox.com/s/tailebnvqnqve53/20140410_143434.jpg
  15. Vurderer en av de første utgavene av A8 fra rundt år 2000, noen som vet hvor mye av bilen som er av aluminium? Og hva er stål?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår