Gå til innhold

Hvor sitter gløderele på 2.5 TD??

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Min Voyager 2.5 TD er blitt treg å starte. Register, dyser, glødeplugger og batteri er nytt på denne bilen, men det virker som glødingen ikke fungerer lenger. Jeg har funnet ut at disse motorene må gløden hver gang de skal startes, selv om motor er varm. Tidligere hørte man et "klikk" idet varsellampen for gløding slukket, men den klikkelyden høres ikke lenger? Sitter glødereleet i sikringsboksen foran eller?:titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Når man slår på tenningen, så kommer jo de fleste varsellys i instrumentene, også glødelampen. Lampen slukker etter 10 sekunder, men motoren starter ikke. Det er nye glødeplugger. Jeg mener at jeg kunne høre et klikk foran en plass, idet glødelampen slukket, det hører jeg ikke nå. Motoren starter ved varmere utetemp, men ikke under 0. Det som er merkelig, er at den starter tvert når jeg triller den igang på girene. Registret er helt nytt i denne motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelige saker...med en gang det kryper på minussiden på gradstokken, så nekter alstå Voyageren å starte. Så snart det er en plussgrad eller mer, så starter den. Har hatt ute alle de nye glødepluggene, å de gløder alle sammen. Men så snart jeg triller den, å slipper clutchen i 2 gir, starter den momentant. Det er nytt batteri, den sviver fort nok rundt synes jeg, nytt diesel og luftfilter, nye hoveddyser og registerkjede i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det 4 minusgrader ute, og Voyageren starter selvsagt ikke. Jeg har ikke motorvarmer på denne bilen, men jeg satte en varmevifte under motoren, litt på skrå opp mot bunnpanna. Denne vifta sto å surret og gikk i ca. 1 time, å da startet motoren på første forsøk. Noen som har ei fornuftig forklaring?? Kan det være noe med ei kaldstart-dyse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis starteren går rundt så er det ikke start relèet. Da får ikke starteren strøm. Men jeg hadde nok sjekket gløde relèet hvis du ikke hører det klikker forann der. Jeg mener å huske at start relè sitter i sikringsboksen forann batteriet. Mener også å ha lest i boka hvor dette sitter. Hvis du ikke har instruksjonsboka til bilen så kan jeg sjekke i min:)

1999 Chrysler 300M 2.7 LR
2003 Chevrolet Silverado 6.6 Duramax
2009 Mercedes Sprinter 318 V6 CDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken årsmodell er bilen? 96- mener jeg skal ha glödereleet i sikringsboksen i motorrommet. Men har du sjekket sikringen?

-95 tror jeg har releet på innsiden av skjermen i motorrommet,husker ikke hvilken side.

2001-skal ha releet mont på frontbjelken over radiatoren

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk forresten også ledningsnettet i framkant av motoren,gnisser mot en kant ved motor/girkasse og skaper kortslutning.

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår