Gå til innhold

Tonyk4

Bruker
  • Innholdsteller

    37
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Tonyk4

  • Bursdag 09/09/1986

Contact Methods

  • Bosted
    Saltdal

Tonyk4's Achievements

  1. holte i 4 dager før olje pumpa svikta, så fikk den bytta. nye 10 000 påkosta denne dritten.. men nå har jeg en så å si nyoverhalt motor. å bilen er ellers i veldig god stand. skall selge den. fordi jeg ønsker ikke flere overaskelser nå... hbo 35 000
  2. Fant denne selv da :D http://www.troublecodes.net/chrysler/
  3. er det en nettside eller lignende man kan søke opp feilkodene ? ex code 999 = ?
  4. har ikke vert borti 2,4 l.. men er det fordeler lokk og rotor på denne modellen kan det vere greit å bytte det samtidig så plugg ledningene. ellers så høres det jo ut som at pluggene fusker, å de er byttet, å ledningene er byttet, dermed neste steg på tenninga er da fordeleren.. med mindre det er direkte coil system på denne.
  5. ok, takker for utfyllende svar her :) bolten som ble funnet er i følge verkstedet et fremenlegeme for motoren. det gamle verkstedet krever å få bilen til oslo for å se på den, men den står her i nord å blir fikset nå.. så det blir nokk vanskelig... så der røøk vell den kompensasjonen. ellers så kommer det frem av verksted raporten at et tidligere topp pakningskifte har forårsaket hull i topp dekslet, dvs en skrue ikke er montert riktig / skruet helt fast slik at det har kommet en sprekk i topp dekslet.. (gjort av et annet merke verksted ) så verkstedet har sent raporten til det verkstedet for å høre om de er villige til å erstatte. ja nei jeg synes det med bolten i registeret e snodig.. men men.. håper det blir fikset å ikke for hvilken som helst pris..
  6. er jeg ikke helt sikker på, men mener det er et grått rele, tror det står i bakkant inne i boksen i motor rommet, men er ikke sikker.
  7. det er nokk dimmeren som fusker.. tok ut min å sprayet den med elektro rens så funka det bra igjen :D
  8. hørtes mer ut som noe med kopresjonen eller start releet
  9. hei, registeret ble skiftet da.. har papirer på det. men ja, det er rart det har gått så langt uten at det har skjedd noe..
  10. samme problemet her, er rett å slett giveren som fusker..
  11. hei, hadde samme symtomene som deg her.. alt du skriver er likkens så hos meg.. den sluttet plutselig å llugge å turboen slo inn over 2000 rpm å alt var bra i noen dager,,, da var det total havari.. få skiftet reg kjede før den slites, da ungår du en del kostnader..
  12. hos meg sitter det mellom sikkringsholderen å skjermen under panseret.. har nettop byttet det så :)
  13. legger ut det jeg har skrevet på chrysler klubben... men fikk ingen svar på det, så håper noen her inne kan bidra med et hjelpene svar eller to :) ------------------------------------------------------------------------------------- hei, jeg lurte på om noen her inne vet sån ca hva det vil koste på et verksted å få skiftet reg kjede etter det er slitt. jeg kjøpte meg en 1996 mod som var skiftet motor på for et år siden, å den er gått 150 000, å er gått ca 45000 siden motor byttet, så jeg skall kontakte verkstedet som byttet motoren for tidligere eier å høre om det er en garanti sak, å eventuelt om det ble byttet kjede ved montering . hadde bilen i 3 dager... så skulle jeg gire fra 2 -3 gir så sa det bsssooom i motor rommet, da skjønte jeg hva det var så jeg slapp ikke klutshen i håp om å berge motoren.. så den stoppet momentant, å står i stein (så jeg ser for meg kjedet ligger i bunn å låser drevene ) så satser på at ikke noe annet er skadet. Grunnen til jeg vil ha det ordnet er at det er ny klush nye dempere nye bremse kaliptere ny bremse kraft forsterker, strøken karroseri, nye sommer å vinter dekk billig i drift 0,51 på mila å det er genialt billig, å jeg syntes det er en sabla god bil å kjøre å god plass til oss å barna. _________________ Mvh : Tony k. Voyager 1996 2,5tdi -------------------------------------------------------------------------------- var på verkstedet i dag, å de skulle feilsøke om det er reg kjede som er problemet, jeg fortalte hva som skjedde (nevnt ovenfor) de mente de hørtes ut som et stempel som ikke hadde fått smøring å dermed gått i stein.. er dette mulig uten å få feilmelding på olje lyset ? _________________ Mvh : Tony k. Voyager 1996 2,5tdi -------------------------------------------------------------------------------- hei igjen, fikk svar fra verkstedet i dag, var diagnosert feil på registeret, så de plukka ned motoren å det viste seg at det lå en Bolt inni der som hadde kilet seg mellom tannjulet å kjeda så den hadde røket å derfor sto motoren i stein. men det var noe mystisk med denne bolten... da hører ikke til i motoren i det hele tatt sa verksted mesteren. å da tenker jeg at jeg skall ta kontakt med det verkstedet i oslo ( abc auto maskin as ) som har skiftet motor å register på bilen like vell, selv om de kun hadde 3 mnd garanti på denne type arbeidutførelser.. dette skall jo ikke skje ?? de har rett å slett glemt en bolt inne i motoren.. rart at den har gått så lenge før det braka løst. så vist de nekter eventuell kompensasjon så vurderer jeg å kontakte forbruker ombudet eller hva det noe en heter å forhøre meg om dette er noe de mener jeg skall få dekket eller ikke.. det verkstedet jeg får fikste bilen på nå stiller 5 år / 150 000km garanti på registeret.. det er langt mer en de usle 3 mnd i oslo da. har du noe å si i dette om reklamasjon er et poeng eller ikke ? _________________ Mvh : Tony k. Voyager 1996 2,5tdi
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår