CrazyLoff Skrevet September 11, 2011 Rapporter Share Skrevet September 11, 2011 Heisann.. Har byttet klossene for ca 2 mnd sider og skivene i går. (forran) Har hatt problemer med risting når jeg bremset så derfor byttet jeg skivene. Trodde det skulle bli bedre etter dette men, ble egentlig litt verre. Før så kjente jeg ikke noe i bremsepedalen når jeg bremset men nå kjenner jeg att den gir litt etter i takt med vibrasjonen. Har hatt av skivene etter jeg monterte de for og sjekke att de satt rett på og monterte de igjen med samme feil. Skivene er av typen biltema. Noe annet som kan være feil? Slakke/slitte foringer elns? Mvh Gøran Siter __Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP! __Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 11, 2011 Rapporter Share Skrevet September 11, 2011 Satte du på nye klosser igjen da? Klossene tilpasser seg bremseskiva og er det kast i skivene så vil jeg tro at klossene påvirkes av det og. Jeg ville prøvd med nye klosser. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrazyLoff Skrevet September 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2011 Satte ikke på nye klosser men skal det ha såå mye og si siden de bare er noen måneder gammle? Siter __Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP! __Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 11, 2011 Rapporter Share Skrevet September 11, 2011 Prøv med nye klosser først du. Hjelper ikke det så gå over foringene i opphenget. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenut Skrevet September 13, 2011 Rapporter Share Skrevet September 13, 2011 Er ikke mulig at det kan ha kommet noe sand o.l mellom skiven å navet? Prøv å demonter skivene og rengjør grundig mellom. Siter Mvh: Knut Olsen 03 Passat TDI 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrazyLoff Skrevet September 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2011 Er ikke mulig at det kan ha kommet noe sand o.l mellom skiven å navet? Prøv å demonter skivene og rengjør grundig mellom. Joo kan jo hende men har jo hatt av skivene for og sjekket dette og montert de igjen så ville vært rart om det har kommet noe mellom begge gangene :P Mulig det kan være litt olje igjen på skivene? att jeg ikke har fått bort alt kansje? får stikke og kjøpe nye klosser og vaske over skivene en gang til i morgen da.. Siter __Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP! __Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet September 19, 2011 Rapporter Share Skrevet September 19, 2011 har du mulighet til å måle kastet i skivene med eit måleur, er det beste løysinga. Då kan du finne ut om det er skiver, eller om du må leite vidare i kuler og foringar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrazyLoff Skrevet September 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2011 Har bytta klosser i dag.. ble ikke bedre.. Tips? har du mulighet til å måle kastet i skivene med eit måleur, er det beste løysinga. Då kan du finne ut om det er skiver, eller om du må leite vidare i kuler og foringar. Skal få den på bremsetest i løpet av uken tenker jeg.. Noen spesielle kuler og foringer jeg bør sjekke? Siter __Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP! __Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet September 20, 2011 Rapporter Share Skrevet September 20, 2011 Veit ikkje kva kule ein skal starte med å sjekke, men endeledd er kanskje mitt beste tips. Men, eg las spørsmålet ditt i første tråd igjen, og du har vibrasjon i bremsepedalen skriv du. Då er det etter mi meining kun ein plass feilen kan vere, og det er i skivene. Ta dei av att, puss nava heilt reine, og vask godt! Ein liten rustflekk kan lage mykje problem med bremseristing. Viss problemet hadde lagt i eit ledd eller foring, skulle kun rattet rista. Det som skjer når pedalen ristar, er at skiva skubbar klossane vekk på eit punkt, og bremsevæska blir pressa tilbake i behaldaren. Då blir pedalen pressa litt opp og. Kanskje unødvendig forklaring, men men.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrazyLoff Skrevet Juni 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2012 Var biltema skivene som ikke var helt slik de skulle :) Anbefales ikke! Siter __Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP! __Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet Juni 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2012 Eg kjøpte bremseklossar bak på min passat på biltema, men dei blir ikkje der lenge. Eg var veldig usikker på om det var lurt å kjøpe bremsedeler der, og no veit eg svaret. Bremseeffekten er kraftig redusert, eg får bra friksjon viss eg varmar klossane litt med å køyre med handbrekken på først, men det er jo ikkje sånn bremsene skal virke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenny Skrevet Juni 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2012 Kan også være at du har satt den fjæra som står på bremsekalipperen feil, ble vibrering på min passat da den ikke var montert riktig på. Siter ( )VW Passat B5 1.9 TDI (x)Audi 80 B4 1.9 TDI (x)VW Passat B3 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roger666 Skrevet Juni 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2012 Eg kjøpte bremseklossar bak på min passat på biltema, men dei blir ikkje der lenge. Eg var veldig usikker på om det var lurt å kjøpe bremsedeler der, og no veit eg svaret. Bremseeffekten er kraftig redusert, eg får bra friksjon viss eg varmar klossane litt med å køyre med handbrekken på først, men det er jo ikkje sånn bremsene skal virke. Hei. Åssen fikk du pressa tilbake bakre calipper. Har kjøpt pressverktøy men de lar seg ikke rikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenNilsen1989 Skrevet Juni 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2012 Hei. Åssen fikk du pressa tilbake bakre calipper. Har kjøpt pressverktøy men de lar seg ikke rikke. Prøvd å skru opp lokket på bremseveskebeholderen? Jeg pressa som faen når jeg drev med BMWen min, så kom jeg på at lokket var på og når jeg åpna det gikk stempelet inn med en gang. Siter Xbox GT: MortenNilsen89 VW Passat GL 2.0i 1990 STV BMW 518i E34 1.8 1995 Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roger666 Skrevet Juni 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2012 OK skal prøve lokket. Tenkte ikke på det, men jeg klarte å presse tilbake på forhjula. var litt hardt husker jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg