Gå til innhold

Vibrasjon ved bremsing

Ranger emnet


CrazyLoff

Anbefalte innlegg

Du må skru tilbake stemplene bak siden du har håndbrekket på calipern. Disse skal skrus inn igjen med klokka. Må ha verktøy med tapper som passer inn i hullet på caliperstempelet.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg brukar ei vasspumpetang til å skru stempelet med,men eg må av og til sette på ei tvinge for å presse stempelet inn mens eg skrur. Dette er jo ingen fullgod løysing, spesialverktøy er nok mykje bedre. Det skal ikkje vere tungt å skru inn stempela. Du har vel ikkje parkbremsa på, reknar eg med, for då hadde du nok ikkje fått av kaliperen.

Men viss du må ha nye kaliperar, kan eg sei at biltema sine faktisk virkar bra, eg har brukt det på 2 VW, siste 2 år. Veit jo ikkje kor lang levetid dei har, men dei er billige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hadde en peugot en gang som rista i bremsene ..gjorde som trådstater bytta siker og klosser hjalp ikke...hadde ikke tid til å plundre med det noen uker men så kom snøen og vinterhjula måtte på..satte på de og bremsene var fine...

det må ha vært noe kast ubalanse i stålfelga/gummien for når jeg satte på nye felger og dekk sommern etterpå var det helt fint.

merka ikke noe spesielt under kjøring at det var kast eller ubalanse forska heller ikke så mye på det ..men bare en tanke sett på noen andre hjul bare for å prøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant det ikke er rust på sylinder/stempel (hull i mansjett) så er dette en grei sak å fikse. Enklest å presse ut stempel mens calipper er montert på bilen, pumper det ut med bremsepedalen, er da klart for demontering/renovering. Er forresten langt fra meg til Vintebro ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Flott da kan du sikkert hjelpe meg neste gang. Tar kontakt da.

 

Da har jeg laget en liten guide for dette - Hjelp til selvhjelp ;) Er uansett bare tull det verkstedet sa at caliper må byttes om stempelet har gått så langt ut at autojusteringen ikke lenger er i inngrep.

 

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/297883-guide-overhale-bakre-bremsecaliper-audi-vw.html#post2935065

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår