Gå til innhold

272' trimkam i 2.3E 10v

Ranger emnet


Quattro73

Anbefalte innlegg

Nei, ble ikke ferdig i dag men det nærmer seg :)

Fikk satt inn alle tetningene på dysene og festet fuel railen.

 

Fuelrail01.jpg

 

Lagd og koplet ferdig ledningsnettet til dysene mm.

 

Fuelrail02.jpg

 

Og kommet (godt) i gang med bensinsystemet.

 

Fuelrail03.jpg

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send kassen med pils først du så tar vi det derfra ;) Har ikke blitt noe dyrt prosjekt dette men ligger en del timer bak. Tok litt grov mapping på vei (Velox Motor) og ifølge kalkulasjon fra Tuner studio har jeg 167 hk ved 80% gasspådrag og 4900 omdr, og effektkurven er selvsagt stigende. NB, matematisk kalkulert effekt! Drar meget godt allerede fra 1000 omdr :) Ut ifra bensinforbruk og lambdaverdi er jeg til nå oppe i 122% fyllingsgrad (volumetrisk effekt) så dette ser lovende ut.

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe greit det vettu ! ;) blir spennende å se hva resulatet blir når den er finjustert , og jeg tviler ikke på at dette har tatt tid. Men ofte får man jo ett bedre resultat om man tar tiden til hjelp :) spennende slike sugeprosjekt , spesielt når man faktisk har fått til noe som du har! :)

kom med flere filmer/bilder når du får gjort mer og ikke glem målingene fra benkinga :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mapping i Dynapack blir på sikt, må kjøre et stykke for tilkomst til slikt. Uansett er det jo en altfor snill kam jeg har med tanke på toppeffekt, men så er jo heller ikke toppeffekten viktig (for meg). Det jeg er ute etter med dette "prosjektet" er gassrespons og mye drag fra bunn av (er jo en tung bil), samt et meget snilt bensinforbruk ved snill kjøring :) Om dette blir en suksess vil vise seg ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva det kommer på totalt har jeg ingen anelse om. Megasquirt er ikke dyrt, ei heller dyser. Fuelrail og gasspjeld er kjøpt brukt for lite penger. Ledningsnettet har jeg laget selv, koster bare prisen av ledningene, det samme med adapter mot gasspjeld, er hjemmelaget. Det som er lagt en del penger i er porting av toppen, men både den og kammen stod på fra før :) Tipper rundt 7k alt i alt, da er topp og kam selvsagt ikke med i beregningen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftfilter på plass. Siden tomgangsmotoren ikke er programmert inn i sprutet enda så er denne tatt av. Denne står noe åpen når den ikke er aktiv, noe som skaper for høy tomgang. Slangen er derfor plugget med, javisst, en tennplugg ;)

 

Innsug-filter2.jpg

 

Innsug-filter1.jpg

 

th_23EMS2oppstart.jpg

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

TPS byttet, ISV oppkoplet og mappet, motor går som en drøm smile.gif

http://vid67.photobucket.com/albums/h285/quattro4ever/Rekkefemmer/Mod%20rekkefemmer/MOV00028.mp4

th_MOV00028.jpg

Mars201201.jpg

Mars201202.jpg

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er AFR-verdi, altså lambdaverdi, samme verdi som AFR-måleren i midtkonsoll. Når denne går over 16 (mager blanding) så blir måleren rød. Er mappet slik at motor ikke får bensin når turtall er over 1500 omdr og TPS-verdi under 1%, derfor blir AFR høy. I tillegg er ikke TPS lagt inn som referanse, kjørte kun på MAP-sensor ved filming, derav mager blanding ved raske gassutslag (Digilag).

Lyden er råere i virkeligheten enn på filmen, filmet med mobil ;)

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår