ZyNTeX Skrevet Mai 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2012 Alle sammen, eller bare en type bil bestemt bil? Med eller uten A/C? Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2012 Det blir lagd en type som mest sannsynlig vil passe i alle karosseri. Prototypen er lagd i en Coupe Quattro med A/C siden den er trangest. Passer med A/C, men bakre rør til kjølemiddelbeholder må routes litt om. Alle primærrørene er temmelig nøyaktig like lange og kollektor er rett foran indre drivknute. Har et par bilder men vet ikke om de var ment for deling på 'webben' ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2012 Eksosspaghetti ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Mai 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2012 Hahaha! Ja, kan si meg enig med "Spaghetti"-delen av setningen :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Mai 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2012 Ser virkelig bra ut dette! Er morro å få se ett bilde av hva jeg kommer til å få i posten etter hvert! Gleder meg. :D Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2012 Den nye toppen er flowmålt, flower helt likt på alle sylindre. Alle dysene er flowmatchet og har lik duty cycle, altså gir de nøyaktig like mye bensin til alle sylindrene. Satte i nye tennplugger og har nå kjørt en langtur på 650 km med felles AFR på ~15.5. Sylinder 1 og 5 får for mye bensin, sylinder 2 og 3 får for lite bensin og sylinder 4 alt for lite. Det eneste som er forskjellig fra sylinder til sylinder er eksosen, med elendig utforming og særdeles ulik lenge på primærrørene. Nå skal dere få se hvor mye forskjell eksosen utgjør i fyllingsgrad fra sylinder til sylinder. Original eksos frarøver meg mye effekt, er ingen vei utenom grenrør ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2012 Original ubrukelig eksosmanifold. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Juni 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2012 For å spørre dumt, hvor mye effekt vil vi tjene på grenrøret? Fikk mail fra Velox her tidligere i uka at verdens første avstemte grenrør til disse 5sylinder motorene ser ut til å være en realitet. Gleder meg som en unge til å få dette i posten. Har du tenkt å bremse bilen med manifold og evt grenrør etterpå for å se hvor stor forskjell det blir? Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2012 Jeg kommer ikke til å legge hverken tid eller penger i å bremse eller mappe motoren i Dynapack så lenge jeg vet at med dagens eksosmanifold er umulig å gjøre alle sylindrene tilfreds. Men ja, jeg kommer til å finmappe og bremse motoren når grenrør er på, er det som ha vært planen hele tiden :) Hvor mye effekt man vil tjene på grenrøret kommer an på hvilket potensiale det er i motoren. For min del kanskje 30-40 hk? Det som er fint nå er at bilen bruker 0.8 liter/mil, ikke ille på en så tung bil. Med grenrør, finmapping og riktig tenning tror jeg nok jeg vil klare å se 0.7 liter/mil ved langkjøring. Men ja, ved full gass så kommer den til å svelge godt unna med bensin ;) Velox kommer til å lage grenrøret ja, bare delene til det kommer på mer enn hva utropsprisen var... Om 2-3 måneder er de gjerne ferdige. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Juni 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2012 Får mer å mer sansen for sugetrim å liksm lirke ut de siste hestene, og fin innstille ting optimalt :) Synd alt skal være så dyrt xD hehe Blir spennende å se forskjell med grenrør, helt sykt at original eksosmanifold skal frarøve såpass mye effekt. Hva tenkte de på når de lagte den da? Uansett... Looking good ;) Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2012 (endret) Er sugetrim som er morro, man skal ha en del mer effekt i en turbomotor for å kunne kjøre ifra en sugemotor. Men på den annen side, en skikkelig bygget turbomotor har, i forhold til en sugemotor, et helt annet effektpotensiale. Min motor har uten pustehjelp potensiale for like mye effekt som 2.2 20vT, men tror mitt endelige kamvalg vil gå for litt lavere toppeffekt og mer effekt der motoren brukes mest ;) Den originale eksosmanifolden "duger" til 133 hk, er vel derfor den ble som den ble ;) Endret Juni 6, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Juni 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2012 har ikke tenkt over det før nå: mod i fisering...haha tørr humor :) Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Juni 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2012 Den var Donald duck & Co tørr xD hehe Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Juni 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2012 Min motor har uten pustehjelp potensiale for like mye effekt som 2.2 20vT Du glemte å si hvilke av dem, da disse kommer med 220 og 230 hk :P Min motor har nesten potensiale for 220hesters 2.2 20vt i hvertfall. (216hk + -) Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Juni 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2012 har ikke tenkt over det før nå: mod i fisering...haha tørr humor :) Den var så tørr at jeg trenger ett glass vann for å svelge den unna :P Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.