Gå til innhold

hvordan kjører du med dama/andre passasjerer?

Ranger emnet


ehrnst

Anbefalte innlegg

lurer på en litt rar ting som jeg hørte på radioen akkurat.

 

hvordan kjører folk når dama sitter på evt. andre passasjerer?(spes. dama da;)) alle vet jo at man ikke skal teste grenser med andre folk i bilen, men kjører folk helt eksemplarisk når man har passasjerer, tenker mest på noen som du er skikkelig glad i (som kjæresten)

 

la oss ta en veistrekning som du kjører ofte. som f.eks hjem fra jobb hver dag. du vet hvor fort du kan ligge i svingene på strekningen (i forhold til hva deg selv og bilen klarer) uten at det viner i dekka, og det er skikkelig ubehaglig å kjøre. alle de jeg hørte på radion sa de kjørte skikkelig pent med kjæresten ved siden av (saktere en det du hadde gjort til vanlig på vei hjem fra jobb el. no), men hvis beste vennen, som en kar som ble var på radion hadde kjent siden han var liten unge, godt kunne teste grenser som bare faen med han ved siden av, både på strekninger han kunne godt, og på steder som han ikke kjørte så ofte! :rolleyes:

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har tenkt mye på det der, jeg kjører offansivt selv om damen eller noen andre jeg er glad i sitter på... Men jeg kjører på langt nær så gris som jeg gjør når eg e aleine.. Men det spiller ingen rolle kem som sitter på egentlig, jeg kjører roligere fordi at når folk sitter på med meg er dem mitt ansvar.. Smeller jeg i fjellveggen p.g.a grisekjøring da er det meg som må ta ansvar for det ! :rolleyes:

[86]Toyota supra turbo MK3

Subaru impreza Wrc rc bil :-)

[x]BMW E30

___________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei hjem fra jobb kjører jeg alltid i kø, men kjører normalt uannsett hvem som setter på, spesielt rolig dersom jeg har mindre i bilen, f.eks lillebroren min (13år).

 

Ellers liker dama litt god kjøring og brekkeing/sladding på glatta er moro, men jeg tar forhåndsregler når dama er med selvfølgelig.

 

Ellers er det litt mer sleppent når kamerater er med, f.eks bestekompisen fra vi var små. Men det er oss to i nøtteskall.

 

Hadde han kjørt gris eller liggi breit med min tillatelse og jeg satt på ville jeg helst dødd med han, en at han døde da han kjørte aleine. Dette er litt egoistisk tenking, med tanke på de andre av vennene våre og familiene våre som må leve med dette.

 

Så når jeg får lappen tilbake engang, så kjører jeg forsiktig og ikke over fartsgrensa der det er fare for ulykker og dersom jeg skulle se at det er mulig for å kjøre over fartsgrensa og jeg føler for det, så skal det ikke være mulig å miste lappen.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by zlinky

jeg trodde ikke at du mente det heller.

 

jeg må kjøre pent, ellers slår dama :eek:

 

ja det ekke noe morro;)

Precious: alle gasser vel litt ekstra med kompis(er), men er man skikkelig usikker på om det kommer til holde i den svingen, så slakker man jo av

:rolleyes:

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører vel stort sett som det passer meg egentlig... Går stort sett rolig nå, i og med at bilen ikke er allverdens "snabb". Kommer egentlig helt an på hva slags bil jeg kjører, så får de som sitter på si fra hvis de ikke liker kjøringa.... Tar stort sett og personene i betraktning og har respekt for deres meninger om kjøringa mi. Liker ikke å kjøre med folk hvis de blir redde, da tar jeg hensyn.

2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI

 

x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører generellt rolig hvis jeg ikke er i spesiellt humør for å "race" litt på noen landeveier osv...

 

Kan vel trygt si at jeg har holdt meg mer rolig i kjøring i bystrøk etter at jeg ble stoppet av purken i en bra hastighet. Til mitt forsvar trodde jeg det var 50 der, og derfor lå jeg i 70.... Men den gang ei... :P

 

Skal man virkelig kjøre gris og more seg så anbefales skarpe svinger og landeveier ettersom hvis man er uheldig er sjansen for å skade andre og seriøst skade seg selv en del mindre....

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører stort sett ikke fort. Men det går i bruk-opp edition biler, så det har lett for å bli litt mindre fin behandling av kjøretøy:)

Men det er ikke farlig. Om man raser ut i ei snøfonn i 50 km/t skal det en del til for at det blir personskade.

Jeg er forøvrig velsignet med ei nydelig jente som blir kjempeblid og ekstra glad i meg hvis jeg satser litt ekstra og trasper rekorden oppetter noe hardt:D Men alle er ikke sånn, man kjenner jo folk såpass at man vet hvordan man skal kjøre for at de skal føle seg trygge. Det med å kjøre fort kommer forøvrig aldri til å bli et problem så lenge jeg har rekorden.... Den er ubehagelig i 90 den:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ehrnst

 

ja det ekke noe morro;)

Precious: alle gasser vel litt ekstra med kompis(er), men er man skikkelig usikker på om det kommer til holde i den svingen, så slakker man jo av

:rolleyes:

 

Er du så veldi usikker på om du klarer svingen er du dum hvis ikke du slakker av uansett.

 

Jeg kjører roligere når det sitter på jenter en kompisser. Spesielt hvis det er fjortisser som ikke vet faren med hva de er med på.

Men kjører aldri så fort i en sving at jeg er i tvil om det går. Selvfølgelig kan det vær uforutsette ting som olje i veibanen. Men man kan da ikke tenke på alt:D

- Golf Gti 99mod

x BMW 318is 96mod

x Polo 6N 95mod

 

http://www.aalesund-gatebilklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører pent med dama. Har ansvaret for henne når hun sitter på med meg.. Da kjører man pent!

1991 Opel calibra (Solgt)

1985 Mercedes 190e 2.3 16v

2001 Peugeot 206 (Solgt)

1992 Bmw 318i Turbo (Eyecandy) (Solgt)

1991 Opel Calibra (Solgt)

1991 Toyota Mr2 (Solgt)

1991 Opel calibra (Solgt)

1990 Nissan 200sx s13 (Solgt)

2002 Opel Bertone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører alltid mer forsiktig (mindre uforsiktig) når andre sitter på i bilen, uansett. Er det dama som sitter der, sier hun som oftest ifra før det begynner å utarte seg, eller som brutter'n sa etter en liten kappkjøring (hvor han tapte): Turtallsperra i motoren kobler inn på 6000 omdreiinger, den i passasjersetet kobler inn på 4.........

Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår