Gå til innhold

Kubbikkåre

Bruker
  • Innholdsteller

    478
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Kubbikkåre

  • Bursdag 08/05/1973

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    520
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1997
  • Yrke eller sivil status
    CNC slave
  • Motor (eks 1.6)
    2.0

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.home.no/justastuff/
  • Bosted
    Sykkylven

Kubbikkåre's Achievements

  1. Og nå døde den helt. Startet, fusket, kjørte 100 meter og stoppet. Får start på den igjen, men om jeg gir gass, dør den momentant. Lar jeg den bare gå på tomgang, går den en liten stund før turtallet blir lavere og lavere før den stopper. Det virker som om den går like godt (dårlig) på alle sylindrene. Kan det være bensinfilter / pumpe mon tro?
  2. Hallo. Jeg har en 97 mod e39 520. Har problemer med at motoren ikke vil gå som den skal. Det virker som om den kutter helt innimellom når jeg gir gass. Når jeg omsider kommer opp i fart, nykker bilen hele tiden. Hadde samme problem for noen uker siden. Motoren kuttet helt i et par sekunder, for så å starte igjen. Plutselig var dette problemet borte, for så å dukke opp igjen ti ganger verre nå, forresten like etter at jeg etterfylte olje, om det kan ha noe å si... Den går helt fint på tomgang. Er det noen som vet hva dette kan være? Sensortrøbbel?
  3. Jaja, så var lysene der igjen. Når jeg starter bilen, blir lysene værende på til jeg begynner å kjøre, da slukner de, men abs'n jobber hver gang jeg er borti bremsen. Akkurat i det jeg passerer 40 Km/t begynner lampene å lyse igjen, og abs'n slutter å fungere. Noen som har hatt lignende problem som kan ha en ide om hva som er feil?
  4. Hmm. Bare glem det. Alt begynte å fungere igjen da jeg var ute en tur akkurat nå. Bilen måtte sikkert bare aklimatisere seg etter at det slo om til mildvær i går kveld.... Greit med en bil der feilene fikser seg selv da ;)
  5. Hallo. På vei hjem i går begynte ABS og ASC lampene å lyse etter en nedbremsing (og antispinn og abs sluttet å fungere). Noen som har en ide om hva jeg må sjekke for å finne ut hva som er galt? Bilen er en 97 e39 520.
  6. Prøv å kjør bilen uten termostat du.
  7. "Konebilen" trenger ny motor. Det er en 94 Golf 1.4. Har mulighet til å overta en 94 modell 1.8 motor og lurer på om det er mulig å putte i den uten å måtte bytte så mye annet? For eksempel om den gromme 4 trinns girkassa i bilen min vil passe på den andre motoren? Noen som har peiling på dette?
  8. Fant forskjellig i skogen jeg også. Noen som vet hvilke biler det er, og hvilken motor det kan være?
  9. Ville sjekka vannpumpa. Og 1800,- for å bytte termostat var da ikke direkte billig! Om toppakningene er gåen kan du ofte merke på om det kommer olje i kjølevannet, eller vann i oljen. Kan også bli unormalt høyt trykk i kjølesystemet, så bilen kan "koke" før den blir varm... Ta en kompresjonstest på sylindrene, tror ikke det er så dyrt å få gjort på et verksted, en komp.måler er ikke så dyr heller, og det er forholdsvis enkelt å sjekke selv.
  10. Nei... Jobber nattskift og sover om dagen. Blir vel ikke mer skruing før til helga.
  11. Skal sjekke litt mer rundt i motoren i morgen. Det er i alle tilfelle mest sannsynlig at det er noe tull med bensin/luft. Bytte bilen er ikke så veeeldig interessant. Vil fikse denne før jeg eventuelt selger den. Kjøpte meg en B omega til bruksbil da denne stoppet så det er ingen direkte hast... Har litt lyst å lage den ordentlig til igjen. Den er jo 99,3% rustfri. Ble plukket helt ned for noen år siden, da det ble laget runde hjulbuer bak på den. Da ble samtidig alle tilløp til rust fjernet, og bilen ble lakket om. Utrolig pen og god bil, hadde den bare fungert.. Men om noen gir et godt tilbud så... Har komplett ekstra motor/gir/drivverk/interiør til den også, bare sånn i tilfelle:)
  12. Jo da. Luftmengdemåleren er byttet. Finner ingen lekkasjer... Gått over motoren med startgass (og rustløser, som er veldig lik boksen med startgass..) Uten å oppdage noe.. Kommer ikke til å løsne skruene mellom motor og gir mens de står i bilen. Har prøvd......
  13. Joda, rele er der. Har for sikkerhets skyld prøvd å skifte, og bensinen kommer frem til motoren i alle fall. Bilen starter og går på tomgang som vanlig,går lett opp i turtall også. Det er bare når en prøver å holde jevnt turtall den slår seg vrang. Virker forresten som den fusker en anelse mindre når den er kald enn når den er varm... Og bytte motoren er for mye arbeid... Trenger litt plass når motor og gir må demonteres i en klump... Rekke 6 og automatkasse blir langt det.
  14. Prøvd å bytte den meste av sensorer .. Føleren på gasspjeldet likeså. Plugger og kabler er byttet for ikke så lenge siden. Det kan virke som om den får for lite bensin ja. Det var grunnen til at jeg mistenkte og byttet bensinpumpa. Kan bensintrykksregulatoren skape slike feil kanskje? Litt arbeid å bytte den da, trangt å komme til uten å fjerne innsuget.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår