Gå til innhold

Audi med selvmordstanker...

Ranger emnet


KemnX

Anbefalte innlegg

Hei... Opplevede noe i dag som kan være ganske farlig ute på veien...

Nemmlig at bilen plutselig får et tulltak å styrer hardt til høyre av seg selv..

 

Først kjentes det ut som et hjul som var løst.. Men alt sitter som det skal...

Da bilen får disse tulltakene å jeg holder imot for å holde den rett fremm er det nesten som bilen hopper fremover...

 

Da lurer jeg på om noen vet hva dette kan være? noen ventiler i servosystemet?

 

 

Legger ved en filmsnutt.. .Se ca. 1:05... Der kjører jeg rett frem i rolig fart da bilen plutselig slår til....

Også å¨3:00 slår den til igjen.. og skjelver hele bilen.....

~93 VW Vento TDK

~97 VW Vento TDI

~81 Olds cutlass 6.2D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er en C4...

 

Dette skjedde når jeg kjørte på jobb idag også.. På samme plass som igår...

Det er noe som kommer og går.. Kanskje starter i en knapp sving med noe fart..

 

Hadde bilen på eu for noen dager siden.. Ble ingen feil på noe i understell....

~93 VW Vento TDK

~97 VW Vento TDI

~81 Olds cutlass 6.2D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet ca 7 ganger på hver side ja.. Ja, vet at hele armen må byttes, men er jo kula som er gåen, derfor jeg skreiv det.. :)

Men har noe med at jeg har 2.5tdi R5, og i følge møller og vacn er dette en tung og kraftig motor for drivverk/understell, så derfor ryker ting i forstillinga oftere enn på en samme type bil med 2L bensiner. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lurer jeg på hva den forstillinga er god for når den ikke holder 115 neddopa hester som drikker blank suppe hver dag...

 

De holder i alle fall på min 2.3 C4 med 152 hk. Er samme bærearm/kule på S4 (C4) med AAN-motor og 230 hk ;)

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen jeg merka dette, kjørte jeg en tur til sverige, og når jeg passerte 90-100km/t, rista det SINNSYKT.. Gikk ikke an å snakke normalt i bilen, stemmene ble forvridd av all ristingen.. Uka etterpå, hadde jeg bilen på EU-kontroll, og hadde et håp om at dem skulle finne feilen der, for jeg gidda ikke lete, men der var det 0 feil... Leste meg fram til på vacn at bærekulene var årsaken.. Uten at det var slark i noen av bærekulene foran, bytta jeg begge.. Og feilen var HELT borte.. Råder deg forresten IKKE til å kjøpe bærearmene på biltema eller slike butikker.. Kulene der varer ikke lenge, derfor jeg har bytta så mange ganger.. Møller sine armer varer litt lengre, men ved hard kjøring i svinger og rask aks og slike ting, sliter kulene mye fortere.. (Jeg kjører ALDRI normalt med denne bilen, derfor jeg har bytta så ofte)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår