Hei, jeg vil virkelig prøve å få bilen min i topp stand.. Men da trenger jeg litt hjelp.
Har en motor som kakkler en god del hele tiden. Hadde ute alle dysene og målte åpningstrykk.
Alle åpnet på 145 bar. Sprøytebildet var ikke 100%.. Så jeg har nylig kjørt dyserens på bilen..
De værste lydene forsvant, men enda en god del igjen..
Så var det kaldstarten da, bilen hoster som bare det å går elendig ved kaldstart.. Også ved + grader.. Men, akkurat etter jeg har starta den går den bra.. Men virker som den slutter å ettergløde for tidlig og da begynner og hoste etter 1-2 sekunder..
Har også et problem (tror jeg) med vakumsystemet.. Må ruse motoren en del, eller kjøre et stykke før ting begynner å fungere. Da vil jeg fremm til at bremsekraftforsterker ikke virker med en gang.. Og får heller ikke stoppet bilen..
Lurer da på om alt kan ha noe med vakumet og gjøre.. Slik at den for feil mengde drivstoff. Kan nevne at jeg også har justert ALDA litt.
Ting som kan nevnes til slutt..
Har nylig byttet motorolje m/filter.. Samt begge dieselfiltrene..
Teksten ble kanskje noe rotete. Men håper dere forstår ;)
mvh Kenneth