Gå til innhold

Bytte av registerreim på Audi A6 2,6 V6 1995 mod

Ranger emnet


vskaar

Anbefalte innlegg

er en god pekepinne det men på din bil må du nok ut med radiatoren og lyktene om jeg ikke tar feil. har samme karosseriet i TDI jeg, måtte ut med alt av dette. det som er mest viktig er at man får stilt in toppen med veiva. og markere den nyaktig sånn at man ikke greier å bomme på en tann når man tar den nye reima på. med ut i fra den nettsiden er mye likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag tydelige merker på kammer og veiv med ett tynt kritt før du tar av gammel reim, så skjekker du nøye at disse merkene stemmer overens når ny reim er på vei på/på plass.

Det er ganske stor plass forran på ABC motoren når du har fått av multireim og deksler, så du skal klare dette uten å måtte skru av fronten.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

og bytte reg reim på den motoren der er egentlig ganske enkelt. ambefaler og bytte vannpumpe og termostat samtidig så slipper du eventuellt og måtte av med alt igjen om det skjer noe med en av de tingene. du får komplett sett fra norskbildelesenter for 2000 kr pluss frakt. du slipper og ta av noe på fronten av bilen. er god plass i forhold til andre. og som de andre skriver merk kammene og veiven godt. hos meg spratt kammen ut av posisjon men hadde merket den godt så var snedde og få den på plass igjen. på veiven er det enklest om du løsner unbrako skruene og tar av reim hjulet slik. og ta av stramme hjulet som strammer reimen til servo og dynamoen. bare til og ta tak i reimen og dra reimen og stikke inn ett tynt skruhjern på strammeren så blir den stående i slakk posisjon da er det og løsne unbrakoen og ta ut hele strammeren i ett stykke. då er det bare til og ta vekk dekkslene og du kommer til register reimen og strammerene der. når du skal sitte på den nye reimen så når du ser motoren forfra må du begynne med reimen på veiven og gå opp til høyre (førersiden) og reimen var ikke så steike lett og få på. den skal være helt stramm den veien og må helst skubbes inn forifra på kam hjulet. legger man den over fra siden er det fort og hoppe over en tann og reimen blir slapp og du vil ikke klare og få den på på det neste kam hjulet. jeg hadde ikke byttet reg reim på en slik bil tidligere og brukte 1.5 time på jobben.

mazda 626, 1,6 84 modell (solgt)
Audi 100 sedan 92 mod 2,8 V6 aah (solgt)
BMW 730 DA sport. 04 mod (E65) (solgt)
Audi 100 Sedan 91 mod 2.8 aah (solgt)
ford kuga 2.0 tdci. 2011 mod       (Solgt)

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg fikk tak i rep. håndbok til den motoren. Samtidig fikk jeg lånt meg kamlåseverktøy. Ble plutselig en lek å skifte. Mener å huske at reg.reima skulle strammes med et visst moment, men kan være jeg blander med andre biler. Jeg har samme motor i en Audi 80 avant. Det er bare A4en som må ut med fronten.

Endret av MBHauk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se denne linken:http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a6-ur-s4-s6-100-c4-1991-1997/262933-krise-skamslitt-fa-register-reim.html

 

 

Og denne:http://www.bentleypublishers.com/audi/repair-information/audi-100-s4-a6-s6-repair-manual-1992-1998-ebahn.html

 

Og denne:http://12v.org/maintenance/repairs/tbelt.php

Endret av dynasty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår