Gå til innhold

daffaen

Bruker
  • Innholdsteller

    134
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om daffaen

  • Bursdag 01/18/1986

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    sjømann
  • Modell (eks S4)
    100 C4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1991
  • Motor (eks 1.6)
    2.8

Contact Methods

  • Bosted
    bergen ,

daffaen's Achievements

  1. Ja ok :) kjekt og vite. men var det slik at cyt kassen har bredere første gir og flex aksel ? noe cbl ikke har ?
  2. Quattro73: Diesel kassen er ikke den make til CBL kassen da bare lengre utvandring på 5-6 gir ? 1.2.3.4 er make til CBL ? lurer selv på og gå over til diesel kassen for og få lavere turtall på motorvei. nå skal vet være sagt at jeg kjører med oppskremt RS2 oppsett
  3. ser denne tråden er litt gammel. Jeg hadde samme problem på min S6. feilen kan være meget vrien og finne ikke nødvendigvis at den går med slangene eller koblingene men kan være inni selve sylindrene. rett og slett at membranen er sprekker i. enkleste måten er og holde foran luftehullet på sylinderen og kjenne der om den suger eller blåser falsk luft noe den ikke skal gjøre etter den har nådd posisjonen i åpen eller lukket stilling. Hos meg var det rett og slett "sylinderen" i bakluken som lakk. når den sto i en posisjon så knep den igjen sprekken i membranen. når den kom i andre posisjonen så blåste den luft ut.
  4. har du sjekket at pumpen er rett koblet med tanke på pluss og minus ? på min var det den ledningen som er "jordings fargen- grønn og gull som var plusen da jeg målte strømen. har du sjekket at kontakten er skikkelig kobblet til på tank lokket med kontakt gjennomføringene? den må klippses helt i lås for og få kontakt. får ett klikk når kontakten er skikkelig på på undersiden. samt kontakten på oversiden også må klikkes på plass.. pumpen vil du kunne høre om går om du sitter på tenningen. event ta av kontakten på toppen av tanken og måle om det er spenning bak.
  5. jepp som tenksten sier. har ett stykk bensintank til audi quattro C4 karosseri som jeg gir vekk. tanken er ikke noe pent syn. og JA den lekker bensin og tanken er meget rusten. men den var bare lekasje på ene siden framme på venstre side. for en som som er litt nevenyttiger det fult mulig og fikkse tanken og få noe brukanes ut av den. tanken må hentes. og er lokalisert i bergen.
  6. den svir. nei jeg pleier aldrig trekke det noe volsomt til. gjør bare mer skade med tiden en godt. opplevde det samme på min også. jeg måtte trå til såpass at jeg lettet bilen opp i søylebukk. satte pipen på og tok tak. jeg ga meg når skafte knakk. måtte til med rørtang og 1 meter langt rør og vri det av. aldrig i verden om jeg trodde det skulle sitte så volsomt.
  7. råder deg til og følge rådet fra Quattro73. og bytte olje på de motorene er enkelt og kjapt gjort. jeg kjører på 5W-50 helsynt olje fra mobil 1. den oljen koster litt men funker. på motoren min forsvant ventil tikking og motoren begynte og bruke betydlig mindre olje. og blårøyken som var tidvis kraftig under akslerasjon forsvant tilnærmet helt.
  8. kan seff høre litt rundt. men du får kjøpt kam verktøy hos mekonomen. jeg betalte 890 for mitt sett. da får du med låse skruen til veiven og låseverktøyet til kammene. tror ikke dette ligger i nettbutikken deres så man må ringe og spørre etter det.
  9. kan høre med norskbildelesenter. mekonomen. eller møller.
  10. Bak løsner de som regel fint. Framme derimot. Der sitter de som fy. Samtlige sensorer jeg har forsøkt og ta ut. Uansett hvor forsiktig jeg er så ødelegges sensoren enten ved at de knekken eller lednings brudd inni.
  11. jeg hadde nylig samme problem på min audi. men den trenkte ikke gå mere en noen min så gikk den fint. jeg fikk etter en uke erfare hva som var feilen og det viste seg og være bensinpumpen som skar seg. på fornånd var det slike problemer som du beskriver og det var ikke noe problem da den var varm/ lunken. bare når den hadde stått. det viste seg og skyldes at pumpen ikke leverte den mengden bensin motoren trengte pga dårlig virkningsgrad. så måtte prøve å starte flere ganger før den startet så pumpen hadde fått tilstrekelig med trykk. pumpen skar seg etter en uke med tussa kjøring og bom stopp på motorveien. slepte bilen hem og byttet pumpe. siden da har det ikke vert ett feilslag. på samtlige av mine audier har bensinpumpen røket på mellom 216.000 og 233.000. typiske tegn før pumpen ryker som jeg har erfart er at du hører pumpen gå når du sitter inni bilen. den "knurrer" litt mer en normalt. tung startet når bilen har stått litt. og går litt dårligere.
  12. pumpen ser ikke helt make ut. jeg fant en pumpe på ebay som ser make ut. legger ved en link så kan man se bildene i annonsen hvordan pumpen ser ut http://www.ebay.com/itm/Audi-90-1995-Brake-ABS-Pump-ECU-4A0614111A-/320724664706?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item4aacae0182
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår