Jump to content
Bilforumet.no

robinsalvesen

Bruker
  • Content Count

    24
  • Joined

  • Last visited

About robinsalvesen

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 05/18/1994

Contact Methods

  • Bosted
    Mandal
  1. Javisst er di tunge! Hadde vært morro og prøvd, begynner jo og bli endel av di rundt og slenge så.. Men du sier annen girkasse, Hvilke girkasser passer på audi motorer?
  2. Hmm.. Får prøve igjen! Takk for svar :)
  3. Hei, lurer på om noen har noen erfaring av og bygge quattro om til bakhjulstrekk? Det skal vel mer til en å fjerne drivaksler foran? Og hvilke motorer er noe og satse på?
  4. Okei.. hmm merkelig for den sveiv før det ble byttet fordelerlokk.. Når man kjinner så føles det ut som at den stanger mot en gang hvert 5 sekund.. slo meg at ledningene sto feil men..
  5. Jeg vet ikke om den FÅR bensin.. Men pluggen var hvertfall bløt da jeg tok den ut.. La pluggen i plugghetta og på og og det gnista da.. Motoren er tverrstilt, så sylinder 1 er jo den helt til venstre sett forfra?? La ledningene slik - 1-3-4-2 på fordeleren, er ikke dette riktig da eller?
  6. Hei har et spørsmål ang min S6 2.2t manuell.. Har fått et merkelig lyd i 1 gir, en på en måte uling.. Blir høyere med mer belastning.. (opp en bratt bakke feks) Alle di andre girene er fine og ingen ulyd.. Er ingen klakkin/tikking eller noe i girkassen, bare en svak uling. Hva kan det være? Og, passer en 6 trinns diesel kasse over på min audi S6 fra en Audi A6 2.5 tdi c4 97mod? Di girkassene er jo helt annerledes drevet pga det er diesel men hvordan er det på min bensinmotor?
  7. Motoren er en 2.0, km 150.000
  8. Hei! Ei venninne av meg har en hyundai sonata.. Det er ert problem med bilen som jeg ikke finner ut av, og det er at den fusker og dauer i ett sett etter at noen har bytta fordeler på bilen.. Den sveiv greit og forsto som at tenning og det er stilt inn på bilen. Hun har byttet fordeler lokk selv på bilen, men etter det vil den ikke starte i det hele tatt.. den bare kjinner.. Jeg tenkte det var tenningsproblem, så sjekket at ledningene sto riktig og pluggene gnistet. Di gnistet og di var bløte av bensin.. ??? Jeg prøvde og bytte til det gamle fordeler lokket men ingen forskjell.. Hva i huleste kan dette være? Bensinpumpe/rele? kondens? Håper på svar!
  9. Okei skal få tatt en. Men om det er stempelringer, vil ikke pluggene sote seg ned av olje da?
  10. Turboen byttet jeg i forrige uke så kan ikke vere den.. Men jeg tenkte kaan jo være olje fra den forrige turboen da den var gåen og svettet olje. Men problemet er enda at bilen ryker i små mengder blått
  11. Hei! Dette gjelder en Audi S6 1995mod 2,2t Etter mye styr etter en gåen turbo så har jeg fått bytta denne i håp om at den blåe røyken skulle forsvinne... som den ikke gjorde!! (turbo var gåen) Motoren sviver som ei klokke hele tiden.. Men er typisk om jeg står på tomgang så ryker den litt også setter av sted litt fort så komme det en liten sky bak meg.. Ikke store greiene men ser ikke for meg det blir bedre me tiden! Lukter brent olje.. Sjekket også rører som går ut ifra innsuget med gassspjeldet. der var den olje liggende.. se vedlagt bilde.. Noen som har tips til hva jeg kan teste eller noen som har noen aning om hva det er for noe? MVH Robin.. Takk for svar! Og forresten en ting til, har lagt til et bilde av noe jeg ikke skjønner hva er som har vert frakoblet hele tiden. Se nederst bilde, er den dubbeditten som ligger rett ved turbo med det brune på?
  12. Hei. etter mye om og men så fant en ut at resirk-ventilen ikke funket. så denne "due" lyden var der npr den slapp trykket.. blitt kjørt med en stund og begynte og merke og se blå røyk. Sjekka turbo, og det var slark opp og ned, og LITT ut og inn.. Ny ventil kommer imorgen. Blå røyk kommer ved pådrag/rusing på tomgang. og ellers på tomgang etter lengre tid. Aldri ved kald start Bruker heller ikke stort med olje, litt men ikke mye Er det turboen som ryker? er turboen ødelagt? burde jeg kjøre med bilen?
  13. Hei, har nylig kjøpt meg en 1995 Audi S6, km stand er 250.000. Det som er, motor sviver som ei klokke. Men jeg ser at når motoren blir varm begynner det og komme LITT blå røyk bak.. det er når jeg står stille på tomgang.. kommer sånn ca etter 1 minutt eller noe.. Og man kan lukte brent olje.. :S Det er også satt inn ny turbo, den har fått ca 5000 bak seg. forrige eier mente det bare var olje rester igjen pga den forrige turboen havarerte. Forbuket på olje er minimalt.. Det er en original 2.2t kjører på 98%blyfri og bruker 10w 40 castrol olje Er det noen som kan hjelpe meg om hva dette forersaker? Takk for svar!
  14. Hei jeg vurdere og kjøpe en 1998 2.8l Quattro, er det holdbare motorer? hvor mye bruker di på mila ved normal kjøring? Noe jeg burde se etter? hva mener dere? Er det like dårlig forstilling som i A4? Bilen har gått 220000
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.