Jump to content
Bilforumet.no

Eriki

Bruker
  • Content Count

    22
  • Joined

  • Last visited

About Eriki

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 02/01/1993

Contact Methods

  • Bosted
    Skien
  1. Fant et bilde av en som hadde koblet samme sensor så da hermet jeg etter det han hadde gjort :) Men takk, da vet jeg det til senere :)
  2. Hei, Er på vei til å bytte av MAP sensor fra 250Kpa til 300Kpa men da jeg åpnet Motronic ECU'en så har jo ikke den orginale Map sensoren noen "fargekode" den har bare 3 pinner som går rett ned i kortet, mens min nye sensor har 3 farger. Rød som er +5V, Blå som er Jord og Blå som er "Out" Noen her inne som vet hvilken farge jeg skal lodde hvor? Eller som vet hvor jeg kan få tak i en oversikt over hvilken pinner som gjør hva? Takk for svar
  3. Det skal jeg. Skal prøve og ta opp baksetene og se på de gummi skjøtene og se om det er kanskje noen av de som er dårlige? Kjekt og vite at det kanskje lekkasje ihverfall :) Da vet jeg ca hvor jeg skal begynne :)
  4. Hei Som overskrift sier, når jeg låser opp bilen slutter ikke sentrallåsepumpa før etter 10 sek. Når jeg låser den slutter som normalt og alle dører er låst. Alle dørene blir låst og låst opp hver gang, men er bare når jeg låser den opp eller drar nøkkelen feil vei når jeg skal låse den opp da det skjer. Er ikke veldig farlig bare litt irriterende for hvis jeg skal låse opp bilen og tar nøkkelen feil vei må jeg vente til pumpa har sluttet å gå. Misstenker lekkasje eller EPA (End point adjust) som ikke er helt som det skal. Noen som har hatt samme feil? Som sagt, alle dører blir låst og låst opp som de skal. Skal se om finner noen lekkasjer i helga å melde tilbake hvis jeg finner noe. Takker for alle tips Lars Erik
  5. Takker for tips :) Fikk de av nå, var festa med mye silikon men dro forsiktig av og hold jevnt drag så gikk de sakte med sikkert av :D Ser mye bedre ut, men nå må jeg få tak i noe som fjerner silikonen for det ligger endel igjen :P
  6. Det kan kanskje gå ja Bare dra frem og tilbake for og skjære gjennom silikonen? Jeg kan vell varme selve breddern for den er det ikke så farlig med
  7. Hei :) På min S6 har jeg orginale brede skjermer foran men forrige eier har satt på en "plastikklist" utenpå både foran og bak, noe som jeg syntes ikke er noe fint og vil derfor ha det bort. De er festet med silikon og sitter noe helt sinnssykt godt. Noen som vet hvordan jeg kan fjerne de? Fikk såvidt av 1 men den satt "dårlig" på i forhold til de andre. Vil heller ikke skade lakken ettersom den er ganske fin. Legger ved noen bilder, Takk på forhånd
  8. Jeg hadde 48mm innvendig på inntaket så da har jeg den som heter 7200? Takker for hjelpen :)
  9. Hei Tenkte og overhalle turboen i S6'n min men vet ikke helt om det er en 7000 eller 7200... Ble fortalt av forrige eier at det stod rs2 turbo og manifold på bilen men begynner og tvile litt ettersom merket på turboen ikke sier noe om dette. Noen som kan finne ut eller vet hvor jeg kan finne ut dette? Nederst på merket på bildet pleier det å stå om det evt er "K24 7200" eller "K24 7000" men dette står ikke her...
  10. Hvordan sletter man posten? Var røret til intercooler som hadde sklidd fra hverandre :s
  11. Hei, Har gått til innkjøp av en S6 og han som jeg kjøpte den sa at hvis den går i nødmodus så må jeg bare ta av batteriet i 10 min. Noe som ikke fungerte. Det som skjer er at når jeg drar på så stopper den og lugger ved 4000(får den ikke over uansett) og lader 0.5 bar. Det står RS2 manifold og turbo på bilen, sammen med en 290hk chip men orginal MAP sensor. Dette hadde skjedd tidligere og tidligere eier hadde bare som sagt tatt av og på batteriet i en 10 minutters tid. Kan også sies at bilen går ujevnt på tomgang, den stopper innimellom men som oftest klarer den og holde seg igang og går opp og ned 2 ganger før den stabiliserer seg på ca 800-900rpm. Bilen har ny overhalt motor som har gått ca 350mil. Har bare hatt bilen i 2 dager så det er litt frustrerende. Er det en annen måte å få den ut av nødmodus hvis i det hele tatt det er det som tuller? Map sensoren er forresten 250kpa, han sa også at jeg burde få byttet ut denne til en på 300kpa fra en RS2. Hvis jeg ikke har forklart ordentlig kan jeg få laget en film ang dette. Lars Erik
  12. Har omsider fått kikket på problemene og har endelig fikset de! Tomgangen var at det var bryteren som registrerer når jeg har 0 gass og full gass. Byttet øvre delen av innsuget og dette var fikser. Kikka også på kaldstartdysen og denne fikk ikke strøm ved kald motor, men Jeg tok tilfeldigvis av batteriet i forbindelse med noe annet og når jeg satte den på igjen fikk plutselig dysa strøm :) Takker for all hjelp jeg har fått. Du kan sette denne tråden som "Løst" hvis det er mulig
  13. Tusen takk for veldig bra og detaljert svar! :) Må bare få bilen min til og gå før jeg tar meg av dette..Bensinmengdefordeleren min har tatt kvelden og venter på svar fra div folk med delebiler ;) Men skal få kikket på det og få skrevet en tilbakemelding om hvordan det går/ har gått :) Takker igjen! Lars Erik Økter
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.