Gå til innhold

Markering av misnøye med tilstandene for norske billister? -

Ranger emnet


Överladdaren

Anbefalte innlegg

Jepp! kommer kjørende fra svergie bare for å være med i denne saken og jeg, missliker de utgiftene jeg hadde når jeg bodde i norge!

 

Hmm, må nesten polere og fikse litt på vogna :) blir jo nesten som et lite bilstevne dette!

 

Så kan man jo samles etterpå og vise fram vognene og ha en lite protest fest :D

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser på Amcar sine sider at de også ønsker å markere sin misnøye med Torhild Skogsholm og tingenes tilstand generelt. Har sendt en mail til de, og håper vi kan få en samlet markering. Ikke bare øker vi drastisk i antall, men vi viser også bredden i miljøet og at vi står samlet til tross for at vi muligens vektlegger ulike aspekter av hobbyen bil.

 

 

Jeg oppfordrer herved alle som er medlem av bilklubber, forum etc i Norge til å skrive lignende innlegg eller poste link til denne tråden så vi kan få med så mange som mulig på en fremtidig markering.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genialt, Överladdaren!

 

Amcar folka har en del respekt i Norge, og finnes jo en del Amcar entusiaster i de rette politiske partiene...

 

Hvis vi hadde teamet up med disse ville det blitt bra ja... Samtidig som at folk sier ifra til sine lokale klubber og merkeklubber som VAG, Club Honda osv...

 

Dette ser jeg frem til å delta på!

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres veldig bra ut..

 

men det er viktig at det er litt organisert... med tanke på konfrotasjoner som kan oppstå eller når det gjelder Media, de kan alltids fine en negativ måte å vinkle ting på som ikke støtter saken.. Kan kanskje vere en fordel at media er varslet, slik at saken får den oppmerksomheten en vil ha .. og "rette" oppmerksomheten

Do you understand the words comin outa my mouth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle likt å vært med på dette, men har ikke lappen enda (ikke lenge igjen heldigvis). Drøyer det til etter jeg kan være med lovlig så stiller jeg opp.

 

Før vi blir altfor oppglødde her, burde vi ikke vurdere noe som kan slå tilbake på oss evt. en negativ effekt av dette? Vil bare prøve å få noen til å tenke i tilfelle så vi ikke driter oss kongelig ut på dette.

 

Er det noen som kunne laget et underskriftkampanje skjema som alle som vil stille kunne skrevet under på så vi fikk et ca. antall på hvor mange som stiller. Er det 50 stk så blir litt av poenget borte.

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med at man lager en "forening" også får man trykt opp merker til bilen. F.eks "Billister mot norske bilavgifter" eller noe sånt. Jeg kjører gjerne med et sånt bakpå bilen min, LENGE!

 

Dette kan jeg godt ha på min bil... selv om vi ikke har bompenger i Bodø enda, men det kommer:mad:

 

Hva med skaffe seg underskriftlister fra hele Norge og sende til det ansvarlige for alle avgiftene

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, kan vi ikke lage en post her hvor det er påmelding til aksjon mot avgifter.. hvor man skriver inn navn,bil og om man garantert er med?

 

å en liten poll så man får litt oversikt?

 

100% med

usikker

Kan ikke

 

kanshe ta en 1000% med og :D så jeg har noe og velge her.. :D

 

Trenger jo ikke navn og bil men, kunne vært morro å sett bare :D

hva man kan forvente seg å se på et sånt møte :D

Folk fra hele landet samler seg ved en veistrekning å føkker opp trafikken :D

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vaffal med, men det må ha en skikkelig ramme. Kanskje ikke føkke opp så mye trafikk? Men bare å ha en stooor meeting nokså sentralt ville kanskje gjøre det.. Og gå til media og invitere Skogsholm til å besøke oss og oppleve litt StreetMeet kultur!

 

Sånnt kan vanskelig bli vinklet negativt hvis ingen av oss driter seg ut og gjør noe sprell!

 

-mange vil kanskje syns at dette ikke ville være dramatisk nok til å vise hva vi føler?

'88 Porsche 944 Turbo S Silver Rose

 

Porsche Club Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Har lest gjennom mesteparten av innleggene her, etter link fra BMWCCN.

 

Mye initiativ her ser jeg. Men, jeg er nok redd for at vinklingen på virkningene av en slik aksjon har det motsatte effekten på politikerene enn det dere forventer. Går man til et slikt skritt og aksjonerer med å betale med vekslings-valuta, så tar det ikke lange tiden før dere også får AutoPASS-systemet som vi har. (Bergen).

 

Det en bør kansje gjøre er som flere her har nevnt, å begynne å "joint-forces". Det er nok en organisasjon som har kommt lengst når det gjelder arbeidet med samferdsel og bilpolitisk arbeidet og det er nok AMCAR.

 

Jeg har vert og er medlem i denne organinsasjonen, sammen med BMW Car Club Norway. Jeg er også medlem i NAF , uten at det er en organisasjon det er noe å skryte av. Min erfaring er at her er det AMCAR som har ekspertisen og slagkraften til å forandre på systemet slik det er nå.

 

Jeg mener også at vi må støtte opp om AMCAR , selv om klubben/organisasjonen IKKE primært er for alle de forskjellige bilmerkene vi har, men klubben er helt klart for de som vi ha mer fornuftige og rettferdige avgifter og bedre veier her i landet.

 

Selv om klubben sine sider ikke er de beste akkurat nå, kommer klubben til å få en helt ny side til høsten.

Å støtte AMCAR, er å støtte kravet om lavere avgifter på bil og bedre veier!

 

 

 

Mvh

Gisle

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men AutoPASS er ingen hindring Gisle. Det har vi i Trøndelag også, men det er jo ikke noe krav om at man skal ha brikke! For sikkerhets skyld er det jo bare å legge igjen brikken hjemme den dagen.

 

Jeg er gjerne med på å aksjonere, men tviler på at jeg alene vil klare å markere meg, så det bør bli med endel flere fra Trøndelag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår