magnul Skrevet Oktober 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2010 Vet det:L Men må jo få den til å fungere etter turtallet hvis det skal gå! Full Støvsuger på tomgang og motoren drukner... Drukner i hva? Luft? I så fall bør du lese deg opp på hvordan en motorstyring fungerer. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulfgti Skrevet Oktober 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2010 Drukner i hva? Luft? I så fall bør du lese deg opp på hvordan en motorstyring fungerer. HAr du prøvd en sånn en? rart bilen nesten stopper når han setter den på da:S Siter Bmw E38 - Bmw 320D E46 - Golf mk1 Gti 2.0 16V - Caddy mk1 pickup 1.6 GTD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Oktober 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2010 HAr du prøvd en sånn en? rart bilen nesten stopper når han setter den på da:S Selvsagt har jeg ikke prøvd en sånn en. Jeg vet om bedre måter å sløse bort penger på. Hvis motoren får mer luft vil den bare kompensere med mer drivstoff, så den drukner ikke. Hvis kompisen din får problemer har han kanskje koblet driten feil vei, slik at motoren kveler seg pga for lite luft. Unntaket måtte være hvis det var en mono Jetronic eller annen mongoloid motorstyring som bruker alfa-N. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Oktober 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2010 dyR0U_fYtwY Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enmas Skrevet Oktober 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2010 Du kan jo prøve å dra en støvsugermotor på 1500W på bilen din. Vet ikke hvilken dynamo du har, men høyst sannsynlig vil den ikke klare det og batteriet vil tappes over tid. På den andre siden, hvor høyt trykk får du bygd opp ved en 300W kompressor når bilmotoren går på 3000rpm? Motoren forbruker en stor mengde luft, vil kompressoren din klare å bygge opp noe overtrykk i det hele tatt? Jeg har ikke gjort noen beregninger, men intuitivt ser jeg at en kompressor på 0.4hk kontra en ordinær kompressor til bil som stjeler adskillig mer hk ikke vil gjøre bilen din til noen dragracer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daain83 Skrevet Oktober 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2010 Rippoff!! Om dette hadde vært så fantastisk så hadde mange flere benyttet seg av det - har tross alt vært på markedet en stund ! Håpe og tro - det er slike ting man gjør i kirka :tannløs: Siter Mvh Dan - 76` Volvo 245 med femmer og hårføner - http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BARE B Skrevet Oktober 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2010 Sitat: Q: Does the Electric Turbo Kit have any negative affects? A: The last thing you should do is worry. This kit is very car-safe and should cause no concern. Since it uses only 2.2 amps from your alternator, it does not create any pressure on the alternator, not even at very high RPM's. 2,2 A X 12 V = 26,4 W Og med det skal man produsere 15 til 25 hester etter utsagn fra Mimosa Electric turbo USA. 1000 W = 1,341 Hk. La oss glatt hoppe over fysikkens lover :-) men artig kan man jo ha det med løvblåsere og anna rart. Tillhenger med agregat ? så slipper man den derre hersens skjøteledningen :-) Siter Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Oktober 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2010 brenn penga dine i passasjer setet, får mere effekt av det :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poliq Skrevet Oktober 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2010 husker en episode med Road Runner og Wild E Coyote, (Per Ulv og Bippe Stankelbein?, vet ikke hva det heter..) hvor ulven står på rulleskøyter. For å få nok fart til å fange road runner, har han hengt på seg ei tralle med et badekar fullt av vann oppi. På badekarkanten henger det en båtmotor! :) Logic failure? :) Siter 2002 Seat Leon Cupra 4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BARE B Skrevet Oktober 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2010 HA HA HA HA HA .... Herlig !!!!!!!!!!!!!!!!!! Siter Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Oktober 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2010 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirtonos Skrevet Oktober 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2010 imstupid:respect Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poliq Skrevet Oktober 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2010 hahahahaha. dere som har det travelt kan jo skippe til 4:54! o/t? nix! :p Siter 2002 Seat Leon Cupra 4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
markula Skrevet Oktober 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2010 Du kan jo prøve å dra en støvsugermotor på 1500W på bilen din. Vet ikke hvilken dynamo du har, men høyst sannsynlig vil den ikke klare det og batteriet vil tappes over tid. På den andre siden, hvor høyt trykk får du bygd opp ved en 300W kompressor når bilmotoren går på 3000rpm? Motoren forbruker en stor mengde luft, vil kompressoren din klare å bygge opp noe overtrykk i det hele tatt? Jeg har ikke gjort noen beregninger, men intuitivt ser jeg at en kompressor på 0.4hk kontra en ordinær kompressor til bil som stjeler adskillig mer hk ikke vil gjøre bilen din til noen dragracer! En 2 liter bilmotor bruker ikke veldig mye mengder med luft faktisk. Så litt på intecoolere ikke at jeg skal bruke det, men de hadde max luftflow på 450 kubikkmeter pr. time, og en vanelig 120 mm datavifte klarer en 150 ca. Så man trenger ikke så mye flow men et overtrykk. Alle kitene man får kjøpt er på 900W og klarer et overtrykk på 2-3 psi (0,2 bar). En turbo til en vanelig bli ligger nok på 0,5-1 bar og kan fort øke hestene med en 30-40%. Så hvis man bytter til en 120A dynamo. Den kan levere (120*12)1440W så fort motoren går på 1100-1200 rpm eller mer.og uansett så kjører man ikke på full gass hele tiden. Den støvsugeren vil nok gå på 40-60% ved vanelig kjøring.Tanken var å lage den turtalla avhengig. Lavt turtall på motoren og samme med støvsugeren. Så hvis kitene på 900W klarer 0,2 bar burde støvsugeren klare 0,4-0,5 så da er jeg rimelig sikker på at den vil øke motoren din med minst 20% og hvis man da hadde hatt en 100 hester, vil man få 120. Men så drar støvsugeren 1500W ( 1 hest er 736W, 2 er 1472W) så man mister da nesten prikk 2 hester. Da sitter man igjen med 118 hp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
markula Skrevet Oktober 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2010 dyR0U_fYtwY Men det som er med en løvblåser er at de skal ikke lage noe trykk men mye flow. Man trenger ikke noe bar for å flytte løv. Viften på den er derfor veldig lite egnet til akkurat dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.