Gå til innhold

Yngvejos

Bruker
  • Innholdsteller

    972
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Yngvejos

  • Bursdag 11/17/1988

Contact Methods

  • Bosted
    ...

Yngvejos's Achievements

  1. E90 kan leveres originalt fra fabrikk. På pappas e90 sto alternative dekkdimmensjoner i 18 og 19" i vognkortet når han kjøpte den ny.
  2. De kan fint drive inn pengene ved inkasso, men hvis du sender inn en klage og spesifiserer at det er en tvistesak, kan de ikke sende til inkasso før saken er behandlet i forliksrådet.
  3. Jeg er medlem i NAF av en grunn. Veihjelp. Bruker man en veihjelp i året, har man spart inn medlemskapet. For noen uker siden røyk fødepumpa for diesel midt i stavanger. Da var det godt å kunne ringe naf og få bilen kjørt til verksted uten å betale noe. Jeg har også fått dem til å komme hjem til meg og hente prosjektbilen min som sto delvis i molekyler midt på vinteren for å frakte den til verksted å reklamere på en rettejobb. Ellers nyter jeg godt av 30 øre rabatt på statoil + 3-4% rabatt på alle andre stasjoner inkl. Statoil via NAF kredittkortet. Som en organisasjon som kjemper for rettighetene til billistene, er de ubruklige og medlemsbladet blir aldri åpnet. Men alt i alt synes jeg det er verdt å være medlem. Ivertfall når jeg liker å kjøre eldre biler.
  4. Fettet fjernes med bremserens før kjøring. ;)
  5. Jeg leverte ett sett med felger til fengselet i stavanger og fikk dem sandblåst og pulverlakkert. Resultatet var greit på avstand, men på nært hold så man godt at overflaten var noe grov. Skulle jeg gjort det på ny, ville jeg gått for glassblåsing.
  6. Tec7! http://www.schroth.com/installation-instructions/en/index.html Jeg kan anbefale å lese så mye som mulig om beltemontering før du går igang, for du kan fort ende opp med redusert sikkerhet kontra originale 3-punkt. Schroth har belter for veibruk som heter rallye. De er tüv-godkjent i de fleste biler og har spesifiserte festepunkt. Jeg har de beltene i e30en. Der er magebeltet skrudd fast i stolen på festepunktene til 3-punktbeltet, skulderbeltene er skrudd i festepunktene til beltene i baksetet.
  7. Det er da bedre at de kaller tilbake og retter opp etter seg, enn at de lukker øynene og overlater regningen til bileier som mange andre produsenter gjør.
  8. Først og fremst pga bakkeklaring. Har ca 5cm å gå på mellom ramma og asfalten nå, så jeg skraper nedi flere stedet i innkjørselen min og i hjulspor på veien. For det andre lar det seg ikke gjøre uten å bytte til justerbare topplager eller bruke spacere. Sånn den står nå, er det 1mm klaring mellom felgkant og fjærbein og 1mm klaring mellom dekk og justeringsmutrene på coiloverene. ;) Tidligere kjørte jeg litt lavere oppsett med 7,5" felger, det resulterte i at jeg bøyde framskjermene når jeg svingte. Kjøreegenskaper står høyere på prioriteringslista enn utsende hos meg. :)
  9. Her er et bilde som viser høyden litt mer korrekt. Men den skal litt mer opp bak.
  10. Som sagt, så er det 40kg bagasje baki bilen på bildet, kombinert med oppoverbakke på ugjevnt underlag, blir den ganske lav bak da.
  11. Da har jeg fått felger på bilen. Den går nok ikke helt til topps i deres øyne siden jeg ikke vil ha framdekket innenfor skjermen. Bilen skal heises 0,5cm bak for å få identisk mellomrom forran og bak. (Den står i oppoverbakke med 4 hjul baki på bildet, så den er ikke så lav bak til vanlig) Med dette hjuloppsettet skal det være problemfritt å kjøre på bane. Hjulbuene er valset sånn at det er 1mm klaring mellom dekk og hjulbue når demperen treffer bumpstop. ;)
  12. Sånn som jeg har forstått det er "stuk" (tyskerstuk i mine øyne) at bilen er godt senket med felger som ikke passer på bilen med mindre man bruker smale dekk. Stance er det samme bare overdrevet sånn at bilen ikke kan brukes til annet enn råning på esso.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår