Gå til innhold

Dårlig antenne

Ranger emnet


Enojo

Anbefalte innlegg

Les litt her å se om du blir noe klokere:

http://www.bilforumet.no/omega/196818-radioantenne-omega-b-stv.html

http://www.bilforumet.no/omega/201947-antenne-forsterker-radio.html

http://www.bilforumet.no/omega/238283-antenne-pa-omega-b.html

 

Jeg har samme problemet, og ble ikke så kjempeklok av å lese det i postene over.

Jeg har ingen antenneledning i gummistrømpa mellom karosseri og bakluke, så da tviler jeg på at den er i bakluka. Noen mener at den er i taket under taktrekket og et annet sted stod det at den var inni veggen ved venstre bakhjul.

 

Demonter deksler og evt. tak og se om du finner den ;)

- Opel Omega B 2,5l V6 Stv 1996

- Toyota CelicaSupra MA61 1986

- Toyota Celica GT RA40 1978

- Toyota Cressida RX60 1982

- Toyota Carina TA60 1982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originalantenna funker kjempebra den hvis antennekabelen er hel. HVis man ikke har takantenna så må den sitte i bakluka? Det gjorde den i allefall på min.

 

Ta av deksel og trekk på bakluka så sitter den like ved motoren til låsen på bakluka. (Omtrent midt bak skiltet)

 

Som nevnt i en annen tråd var antennekabelen min brutt tvers av i overgangen. Merkelig du som skriver at du ikke finner antennekabel der? Kanskje din er brutt av og har trukket seg litt ned i gummihylsa? Sjekk om du har antenne bak skiltet der og evt legg opp ny kabel.

 

Du skal også kunne se antennekabelen i "verktøyrommet" bak venstre baklykt. PS: Alt jeg har skrevet gjelder for stasjonsvogn

Omega 2,5TD Stv Automat - Chip + MV6 Girkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så la jeg ikke opp skjult pisk som jeg skrev i den andre tråden. JEg skjøtet på antenneledningen til originalantenna og da funket den veldig bra.

 

Hadde sikkert funka enda bedre hvis jeg hadde lagt opp ny, hel kabel uten skjøter. Mulig jeg gjør det en dag men er fornøyd med signalene nå

Omega 2,5TD Stv Automat - Chip + MV6 Girkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig feil på stv. Jeg kjøpte en VAG takantenne til min med innebygd forsterker, og fikk tilbaka alle signaler. Sjekket som dere sier gummimuffen oppe ved taket, og der var antennekabelen av, men på innsiden. Koster en 1500 kroner for nytt kabelanlegg til bakluka fra Opel. Monter antennen 20cm. fra bakkant av taket, så slipper du konflikter fra bakluke og takboks.

Måtte selfølgelig skjøte kabelen ved baklyset på venstre side, men bruker du en ordentlig kobling med lodding, og en krympestrømpe over, blir det gull :)

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår