Gå til innhold

Lakkering i utlandet

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å style bilen til sommern. (hvis jeg får skaffet meg en ekstra jobb)

 

Familien til en bekjent av meg har sendt flere biler til Polen for styling og lakkering, og han sier at resultatet er bra. Prisen for hel lakkering (inkl forarbeid og lakkering for HELE bilen, motorrom, bagasje, dørkarmer +++) ligger på rundt 7000kr. I tillegg er invendig styling billig der.

 

Tenkte derfor å dra nedover til sommeren.

 

Er det noen andre som har gjort det i Polen eller noen andre land som er billige som har noe å si på resultatet?

 

(Trenger ikke masse poster på folk som tror det ikke er trygt, eller som har meninger om alt og ingenting, men på folk som har SETT resultater, og DA med positive eller negative tilbakemeld.)

---------------------------------------

1994 Mazda Mx-3 1,8 V6

x 1998 Ford Fiesta Flair (R.I.P)

x Aprilia RS 50

---------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En kompis av meg som kjører motocross sendte teambussen sin ned til polen for ombygging å lakking......,det ble veldig bra:)

Ombygd fra 40 seters buss til plass for 2 sykler,dusj,3 senger å hel lakering med 3 farger på siden av bussen. Det ble veldig bra,ikke lakksig eller noen!

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som hadde en Toyota HiAce som var lakkert i Polen. Det gikk ikke lang tid før rusta dukket opp igjen så her må det ha vært slett grunnarbeid.

 

Men det kan ha vært et enkelttilfelle og like godt skjedd her.

Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg studerer i polen..Tok med en kjip A4 nedover..fikk på original (?) RS4 styling, pen vinge med senkesett (demper&fjører)lexuslykter bak, facelift lyktene foran, neon under hele bilen, oppgradert interiør, tåkelys foran i fanger og m3 speil med blinklys og "politilys" i grillen foran..Pluss alarm med startsperre og alle ruter sotet..En del rensing og polering av motorrom, luftfilter og chip ble også montert..itilleg ble ROckford anlegg montert.Alt montert, tilpasset og ferdig lakkert til den nette sum av 19000 norske kroner..synes prisen var ganske grei jeg..

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er noen som sender gamle utkjørte tyske Mercedes-drosjer (disse karamellpuddingfarvede bilene) til Polen og lar de gå igjennom en foryngelseskur der. Der blir bilen strippet, lakkert i en annen farve og så montert sammen med interiørdeler fra skadede Mercedeser med lav kmstand, for så å bli bydd ut for salg til godtroende Skandinaver.

 

Jeg har selv sett dette - og du skal "kunne" bil bra for å se det. Bilene var fine, lakken holdt høy kvalitet og hele operasjonen kostet ca. 10.000,-

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tilleg til at det er billig er dem jo vant til å fikse ting isteden for å kaste og kjøpe nytt i polen, så mange av dem er jo megadyktige på å fikse og reparere, jeg har bare hørt positivt om polen på det område. Kjenner en som sendte corradoen ned dit og fikk den fikset om veldig billig, å de hadde gjort skikkelig arbeid hvertfal! hører med til historien at han prøvde det samme med en a3 å den ble stjålet dagen etter han kom ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wicky124

En kompis av meg studerer i polen..Tok med en kjip A4 nedover..fikk på original (?) RS4 styling, pen vinge med senkesett (demper&fjører)lexuslykter bak, facelift lyktene foran, neon under hele bilen, oppgradert interiør, tåkelys foran i fanger og m3 speil med blinklys og "politilys" i grillen foran..Pluss alarm med startsperre og alle ruter sotet..En del rensing og polering av motorrom, luftfilter og chip ble også montert..itilleg ble ROckford anlegg montert.Alt montert, tilpasset og ferdig lakkert til den nette sum av 19000 norske kroner..synes prisen var ganske grei jeg..

 

Høres jo kjempe bra ut. Nå er det bare å få seg ekstra jobb. Spare spare spare....

 

Noen som veit om noen sider eller noe, hvor det er bilder/info om dette??

---------------------------------------

1994 Mazda Mx-3 1,8 V6

x 1998 Ford Fiesta Flair (R.I.P)

x Aprilia RS 50

---------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

En jeg vet av fikk sendt en tidl. mb 4matic taxi til polen for lakkering. Ble vel og bra det. Tror det kosta ca 10laken. En annen kjørte nedover og fikk lakkert bila. Henta den og skulle kjøre tilbake. Stoppa på en bensinstasjon/gatekjøkken og kunne innenfra se at bilen trilla bort fra området. Bilen var låst, med alarm. Sannsynligvis har de kopiert nøkler og "ordnet" alarmen i tillegg til lakkeringa....

 

Vurderer selv å ta turen til Polen med min, men da blir det straka vegen ut av landet etter behandlinga :) har litt dårlig erfaring med polske fotballsupportere bl.a... :D

 

 

mvh

The Boss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kroffer

Når dere sier "fikk sendt sin til polen", hva innebærer det egentlig? At de fikk noen til å kjøre den ned for seg, sendte den med tog eller lignende? Risky shit?

 

Mente at forrige eier solgte den til han jeg kjenner, og en del av avtalen var at forrige eier ordnet lakkering. Han kjørte den nedover så vidt jeg vet. Ville aldri sendt bilen min med tog el.l jeg i hvertfall. Da er man vel nesten sikker på at den ikke blir med toget tilbake. Koster ikke mange kronene uansett en tur til Polen, enkelte andre ting er jo også billig der :D

The Boss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår