Gå til innhold

TommyTott

Bruker
  • Innholdsteller

    334
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om TommyTott

  • Bursdag 07/01/1984

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Biler, data, musikk
  • Modell (eks S4)
    MX-3
  • Biltype (eks Audi)
    Mazda
  • Årsmodell (eks 1995)
    1994
  • Yrke eller sivil status
    Trafikklærerstudent
  • Motor (eks 1.6)
    1,8l V6

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Stjødal (Lørenskog)

TommyTott's Achievements

  1. Problemet blir vel også at interiøret også blir motsatt vei, og som du sier lyktene.. Så england blir nok ikke aktuelt. Men takk for tips. Noen andre?? Er Tyskland billig i forhold til andre land i europa? Og hvilke sier på nettet kan man søke på biler i Tyskland (bortsett fra mobile.de og ebay.de)?? EDIT: Fant en liste med mange sider nå.. Men tips til andre land og/eller transport/frakt muligheter mottas fortsatt med stor takk..
  2. Jeg har en Mx3 som jeg gjerne vil prøve å få i orden. Det er en del småting som må fikses på den (Lykter, Eksos, Brytere osv.) Motoren er heller ikke helt frisk. Derfor tenkte jeg at det beste og billigste ville vært å prøve å få tak i en bil i god stand (motor og de viktigste delene) fra utlandet, og så ta den inn i landet som delebil, for så å flytte over det meste fra den bilen. Tid finner jeg alltid, og gjør heller masse arbeid selv, enn å betale dyrt for det. (å holde på med bil er jo bare kos) Spørsmålet er hvilket land, og hvordan jeg lettest finner en bil i god stand, og hvordan jeg billigst mulig får den inn i Norge. Det er jeg ute etter er: Helst rød farge, men ikke et must. 1,8l V6 Så lav km stand som mulig. Det nye interiøret http://www.mx-3.com/interior/dash94-98-01.jpg AC/Klima (har ikke dette i min bil, men om mulighetene for å installere det i den er der, vil jeg kjøpe med AC om det ikke er slik at man kan få en bil uten AC for mye mindre) Tips til frakt/hente muligheter, land, nettsider jeg kan søke på osv mottas med stoooor takk..
  3. Takk for linker.. Finner nok noe jeg kan bruke.. Bare å komme med flere linker om dere har noe..
  4. Vi har en gruppearbeid på skolen hvor vi skal undervise klassen i temaet chassis og karosseri. Lurer derfor på om noen har noen gode sider, gjerne med illustrasjoner, hvor det står litt grunnleggende info om temaet. Hovedsaklig da på personbiler. Om noen har lyst å fortelle litt, så er det jo også bare å skrive det dere kan. Alt mottas med stor takk..
  5. Du har ikke tenkt å kjøre rundt i en godkjent bil mao... Å få godkjent en KLZE motor tror jeg er bare å glemme.. Det vil i såfall bli dyrt..
  6. Hvordan er det om det kommer et dyr ut i veien, og man svinger for å unngå det, og dermed skader bilen?? Reaksjonen min når det kom et dyr ut i veien var å svinge unna, så bremset jeg, men der var det grus i veibanen, skrenset så videre og traff en fortauskant.. Bilen fikk mye skader (forstå seg den som kan) I et slikt tilfelle, er det da bonustap og egenandel, eller vil ikke dette koste bileier noe??
  7. Haha.. Når jeg kjørte min Aprilia RS 50 så hilste de fleste på meg.. De ble sikkert litt irritert på seg selv når de kjørte forbi og hørte gressklipperlyden, men.. De hilste hvertfall.. Merket spess dette når jeg hadde langturen min, Oslo - Mandal, Mandal - Bergen, Bergen - Oslo.. Fin tur, annbefales.. Funket veldig fint, selv på moped.. Kanskje ikke en TS, men på en RS funket det kjempe fint.. Litt OT, men.. ;)
  8. Dæven, nå er det lenge siden jeg har skrevet noe her på forumet.. Jeg pleier å mekke på jobben, da jeg jobber/jobbet i en hotell garasje.. Ene x'en min spurte jo om hun kunne få være med når jeg skulle drive med bilen (har ikke peil på motor, så her er det anlegg det går i) Hun var med å strakk kabler, hentet verktøy til meg og var skikkelig med.. Det var jo litt morsomt.. Selv om jeg sa at jeg bare skulle holde på i 4-5 timer, men det ble nærmere 12, så klaget ikke hu.. Ble tilogmed dagen etter oxo.. Hehe.. Så ja til damer som ikke klager..
  9. Likbil selges.. Noe daukjørt..
  10. får vel si noe jeg oxo da.. En ting som ingen har nevnt er det faktum at å trimme bil i norge er svindyrt for de fleste.. Da i form av avgifter.. er bilen relativt ny eller importert etter 1.1.96, så koster det en formue å trimme.. Feks, motorbytte på min Mazda Mx3, fra 1,8 V6 til 2,5 V6 ville nok kommet på rundt 30 000kr bare i avgifter. Så kommer jobben og selve motoren i tillegg.. Regner da med groft regnet 50 000kr bare i motorbyttet.. så kommer bremser, understell osv etter det.. Grunnen til dette er det at den er importert i 99.. Derfor gidder ikke jeg trimme noe, av den enkle grunn at det er så dyrt.. Legger du 30 000kr i å style en bil kommer du langt.. Legger du 50 000+ i stylingen, kommer du lenger enn de fleste i norge, hvis du da velger riktig, og ikke overkill.. (kan jo bruke 50 000 bare i lakkering, 30 000 på hyraulisk senking osv osv) En annen ting er jo det at å style bil er lettere enn å trimme.. Custom styling er masse jobb, og ikke så enkelt, men så sant du ikke har 10 000 tommeltotter, neglsprett og selbuvotter, så klarer man det med litt innsats.. Trimming av motor derimot krever ofte kunnskap om motorens oppbygning. Alle klarer å skru fra hverandre en motor, problemet er å skru den sammen igjen.. Derfor har mange av oss ikke tid, kunnskaper eller penger nok til å skru motor, da det kan gå skikkelig skeis, og du står det med en bil som har en motor som ikke vil starte og som vil koste mer enn bilen er verdt å få i orden igjen.. Jeg sier ikke at styling er gratis, langt i fra, men som de fleste her inne er enige i, så er det ultimate å ha en stylet bil som har kraftig motor.. Et sted må man starte, og for meg er valget enkelt: starte med stylingen, av de enkle grunnene at jeg ikke har råd til de vanvittige avgiftene, manglende kunnskaper å skru motor og derfor ikke har råd til å feile.. litt offtopic: Hvis noen kommer over en Mazda Mx3 med det nyeste dashbordet (det som har runde luftekanaler) som er registrert i norge før 1.1.96, så si i fra med en eneste gang.. Vurderer å bytte bilen i en tilsvarende, slik at jeg kan trimme bilen uten å blakke meg helt pga avgifter..
  11. Regner med at du mente at du slapp bryllupet?? :D StreetMeet er viktigere.. Det må vel de du skal til skjønne..
  12. Det enkleste og beste er å bruke muttertrekker
  13. Takk for svar.. Bytte til annet merke er ikke aktuellt, da jeg vil ha komplett RF i bilen.. Spilleren står litt på skrått ja.. Er vel ikke festet på den beste måten heller.. Får prøve å feste den litt bedre senere og se om det hjelper..
  14. Er du ikke det da?? Trodde det jeg.. Du ser jo litt tvilsom ut..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår