Gå til innhold

ZyNTeX 92mod Audi 80 2.3E Quattro Trim, styling og anlegg. Langtidsprosjekt

Ranger emnet


ZyNTeX

Anbefalte innlegg

[quote=Veit du om velox har noe trim osv til Mercedes benz 230E W124? send meg en PM med svar om du gidder;)

Sorry for OT

 

PM sendt :)

Går no greit med litt OT skal du se ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foringene bak på 92-96 Audi 80 Quattro har samme delenummer som 94-96 RS2.

 

Okei. Da veit jeg det. Da er det ikke noe å hente på stivere foringer der i hvertfall. Prøver å få tak i ett firma som har fjørbeinstag til bilen min, men dem svarer ikke på mail. Dem hadde hatt noe problemer for en liten stund tilbake med spamfilteret sitt veit jeg. Og nå husker jeg ikke hva dem heter :(

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som har erfaring med å kjøpe stivere krengningsstag fra FK-Automotive? Tenker da på stagget som går under bunnpanna. Er det noe mer som kan være med på å stive av bilen? Gjerne bak også, om det finnes noe muligheter. Husker i farten om det er noen stag der?

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quattro73: Satt inne på ebay.com og kom over denne: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-AUDI-SEAT-SKODA-VAG-OBD1-Fault-Code-reader-Scanner-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3cb30d3f18QQitemZ260702027544QQptZMotorsQ5fAutomotiveQ5fTools

 

Det er som du ser ett diagnoseverktøy med OBD1 kontakt og tydeligvis OBD1-OBD2 adapter. Tror du denne passer til bilen min?

Hvor kan jeg evt finne diagnosekontakten til bilen?

 

Lurer også på en annen ting. ABS lampa mi lyser, og slukker ikke når jeg trykker på knappen inne i bilen for å slå dette på/av. Har du noen tips til hvordan jeg kan finne ut av om det er en sensor som har flyttet på seg, blitt ødelagt eller om det er hele ABS klokka i motorrom?

Har lastet ned guiden du har laget her inne for å lese ut feilkoder uten Vag-Com, men har ikke sett så nøye på dette ennå. Bare kopierte all tekst og bilder og limte det inn i Word. Tenkte det kunne være greit å ha dette liggende på pc'en.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På din bil så har du vel det varsellyset for motor i instrumentpanelet? Du kan da lese ut feilkoder vha dette, trenger ikke kjøpe diagnosetester. Ingen diagnoseapparater med 16 pins OBD-kontakt kan brukes på de gamle 2x2 OBD-uttakene dersom det ikke er tilkoplet ledninger i alle 4 pluggene i bilen. Sjekk dette først. På din bil sitter gjerne pluggene rett over pedalene inni bilen.

 

ABS-lyset skal lyse når ABS er slått av med bryteren. Grunnen til at det lyser når ABS er på er mest sannsynlig fordi du har feil på en sensor. For å finne ut hva og hvor feilen sitter så er feilkoder en fin begynnelse :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hvordan skal jeg da evt koble dette for å få ut feilkoder, og hvordan finner jeg ut hva koden er? Er det x antall blink eller noe si\om sier ifra i form av tall eller noe? F.eks 4blink, pause, 4blink, pause, 2blink, pause 5blink? Veit ikke om du forsto detta jeg?

 

Kunne igrunn tenkt meg å hatt en diagnosetester uansett, for dette er jo utrolig lettvindt og koster nesten ikke noe på ebay. Har du noen forslag eller link til en som passer bilen min?

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte forresten over en ting i sikringsboksen i stad når vi først er inne på dette med diagnosekontakter. Helt til venstre så er det to uttak som er like de to kontaktene du har avbildet på tråden din: guide-feilkodeavlesing-uten-vag-com. Er det dette som da er mine uttak for å lese ut feilkoder?

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forresten ta bilde av sikringsboksen min etterpå å legge ut, så kan du se på det. Samtidig så kan du jo se etter dette med sikring i bensinpumperelêet?

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quattro73: Her er bilde av sikringsboksen min som avtalt.

 

DSC_0129.jpg

 

Her ser du kontaktene jeg nevnte i en tidligere post ang diagnosekontakter. Håper dette er bra nok :)

DSC_0130.jpg

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hvordan skal jeg da evt koble dette for å få ut feilkoder, og hvordan finner jeg ut hva koden er? Er det x antall blink eller noe si\om sier ifra i form av tall eller noe? F.eks 4blink, pause, 4blink, pause, 2blink, pause 5blink? Veit ikke om du forsto detta jeg?

 

Hvordan dette skal koples vises i tråden http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/175763-guide-feilkodeavlesing-uten-vag-com.html#post1955420.

Du skal laske mellom minus i den sorte pluggen og normalt gul ledning i den hvite pluggen. Etter fire sekunder fjernes lasken og du kan da telle blink i motorlampen i instrumentpanelet (om den er montert).

Får du f.eks. to blink, pause, to blink, pause, en blink, pause og to blink, så betyr det 2212 hvilket betyr at ECU ikke leser verdi på pot.meter i LMM.

 

Kunne igrunn tenkt meg å hatt en diagnosetester uansett, for dette er jo utrolig lettvindt og koster nesten ikke noe på ebay. Har du noen forslag eller link til en som passer bilen min?

 

Såvidt jeg kan se på bildene dine så har du kun en ledning i den hvite diagnosepluggen. Du kan da i såfall ikke kople deg til med diagnoseapparat på din bil, men må lese ut feilkoder på "gamle måten".

 

 

På eldre VAG så er diagnoseuttaket enten inni bilen eller i sikringsboksen, ikke begge steder. På din befinner de seg i sikringsboksen og du har dermed ingen inni bilen ;)

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser også at du ikke har sikringsholder i bensinpumpereléet ditt. Dette betyr at når du skal stille tenningen så skal du laske sammen minus i sort plugg og gul(?) ledning i hvit plugg i fire sekunder mens motoren går. Du vil da høre at motorgangen endrer seg noe og deretter kan tenningen justeres til ~15 grader fØD. Får du kjører så stopp motoren og start den igjen for å aktivere ECU :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan dette skal koples vises i tråden http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/175763-guide-feilkodeavlesing-uten-vag-com.html#post1955420.

Du skal laske mellom minus i den sorte pluggen og normalt gul ledning i den hvite pluggen. Etter fire sekunder fjernes lasken og du kan da telle blink i motorlampen i instrumentpanelet (om den er montert).

 

Er dette da den gule lampen det står check på som du henviser til?

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quattro73: Satt inne på ebay.com og kom over denne: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-AUDI-SEAT-SKODA-VAG-OBD1-Fault-Code-reader-Scanner-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3cb30d3f18QQitemZ260702027544QQptZMotorsQ5fAutomotiveQ5fTools

 

Det er som du ser ett diagnoseverktøy med OBD1 kontakt og tydeligvis OBD1-OBD2 adapter. Tror du denne passer til bilen min?

Hvor kan jeg evt finne diagnosekontakten til bilen?

 

Lurer også på en annen ting. ABS lampa mi lyser, og slukker ikke når jeg trykker på knappen inne i bilen for å slå dette på/av. Har du noen tips til hvordan jeg kan finne ut av om det er en sensor som har flyttet på seg, blitt ødelagt eller om det er hele ABS klokka i motorrom?

Har lastet ned guiden du har laget her inne for å lese ut feilkoder uten Vag-Com, men har ikke sett så nøye på dette ennå. Bare kopierte all tekst og bilder og limte det inn i Word. Tenkte det kunne være greit å ha dette liggende på pc'en.

 

hjelper ikke og bare kjøpe OBD du må ha passord os stuff for og laste ned informasjon til OBD husker dette fra når jeg var på utplassering på verksted der dei hadde fått en helt ny OBD ;)

Don`t mistake my kindness, For weakness.

 

Honda civic 1992 Seden oppussingsprosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår