Gå til innhold

ZyNTeX 92mod Audi 80 2.3E Quattro Trim, styling og anlegg. Langtidsprosjekt

Ranger emnet


ZyNTeX

Anbefalte innlegg

På reimskiva (balansehjulet) på veiva så er det et lite merke. Når dette peker rett mot OT-merket på dekselet bak så skal du se 0-merket på svinghjulet som på bildet jeg la med.

Jeg har ikke noe deksel bak reimskiva. Dette har jeg aldri hatt. Har reagert på dette, da det ikke er noe sikring for hverken reimskive eller reimer i den forstand. Hmm, er det utrolig viktig å ha dette, eller kan jeg komme ut av dette uten det dekselet?

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke verdens beste kvalitet på bildene og således ikke så lett å se. Sett kamera på makro når du tar nærbilder ;)

Skal komme tilbake til deg med et oppklarende svar. Akkurat nå så blir det TV og VM på ski :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye bilder fra motor og div deler jeg har kjøpt inn:

 

Mmats Pro Audio monoblokk.

DSC_0021.jpg

 

DSC_0025.jpg

 

DSC_0025.jpg

 

Kjøpte meg like greit ei hel kasse med motorolje jeg, når jeg først var i gang. 1000,- for hele kassa. Grei pris :D

DSC_0027.jpg

 

NGK Iridium plugger. Kostet 152 kr/stk hos Velox Motor.

DSC_0029.jpg

 

DSC_0030.jpg

 

AP Racing bremseskiver

DSC_0031.jpg

 

DSC_0032.jpg

 

DSC_0033.jpg

 

Motor under montering i bilen.

DSC_0036.jpg

 

Re-Audio subber. Veier forresten 36kg, så da blir det også litt bedre vektjustering på bilen så den ikke blir så fremtung og understyrer så mye.

DSC_0040.jpg

 

Det er forresten en 1/2 liter colaflaske som står ved siden av. Bare for å illustrere høyden på subberen.

DSC_0041.jpg

 

Fortsatt den samme 1/2 liters colaflaska.

DSC_0043.jpg

 

Monoblokk til venstre og forsterker til vanlige høytalere ellers i bilen. Er ikke så råe høytalere som sitter i bilen nå, så da behøver man ikke så utrolig rå forsterker heller. Er forresten egen bassjusteringsbryter på forsterkere.

DSC_0046.jpg

 

Lite stemningsbilde av stereodeler, originale ventilløftere og olje til girkasse, bakdiff og motorolje.

DSC_0049.jpg

 

Nye bilder av bilen tatt for bare en time siden. Bilen forøvrig senket 50/50 med supersport fjører og stivere dempere. Er ikke helt fornøyd med høyden, så justerbart understell er også på ønskelisten. Noen forslag anyone?

DSC_0123.jpg

 

DSC_0124.jpg

 

DSC_0125.jpg

 

Bakhjulene med 205/55R16 piggdekk. Har nye piggfri dekk i garasjen som egentlig er ment for denne bilen. Her ser dere også høyden etter senkesett er montert. Bilen er ikke blitt kjørt med etter at senkesett er montert, så jeg håper den siger litt mer når den får prøve seg på norske veier.

DSC_0126.jpg

 

DSC_0127.jpg

Endret av ZyNTeX

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke verdens beste kvalitet på bildene og således ikke så lett å se. Sett kamera på makro når du tar nærbilder ;)

Skal komme tilbake til deg med et oppklarende svar. Akkurat nå så blir det TV og VM på ski :)

 

Skal se hva jeg får til av justering på mobilkamera. Har ikke noe bedre kamera enn dette, så jeg må bare beklage at det blir litt dårlige bilder. Men skal ha tipset ditt i bakhuet og huske på dette neste gang :)

 

Får håpe det blir noe mer gull på oss da, selv om jeg ikke følger med så mye på sport egentlig :)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Alt til bilen er forresten kjøpt hos Velox Motor, da prisene er såpass bra at man ikke sparer så mye på å kjøpe dette i utlandet. Kan anbefale Velox på det sterkeste. Utrolig god service, flink til å hjelpe på telefon om det er noe man lurer på, kjempegode priser også ikke minst god peiling på motorer! All takk til Velox Motor for trimming av motoren, og all takk til Quattro73 for råd og veiledning i dette prosjektet :D

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ut tennplugg nr 1 og roter motor til stempelet nr 1 er på topp (ØD). Sjekk da om 0-merket på svinghjulet ligger ca ved den nedre flate siden i hullet mot svinghjulet. I såfall er svinghjul satt riktig på og ØD-merket stemmer.

Husker ikke helt hvordan det var med original kam, men mener å huske at fremre merke på kamdrevet står nøyaktig mellom senter på lobene for sylinder 1. Om jeg husker riktig så skal da dette merket stå vinkelrett på planet på toppen når begge lobene på syl. 1 peker oppover. Jeg har ikke identisk kam som deg da min (272/11,5/110) ikke kan brukes sammen med originalt kamdrev. Den har innfestning for løs sporkile, ikke fast som 52-tenners drev ofte har. Går ut ifra at du også har 52-tenners kamdrev og ikke 44? Om 52-tenners kamdrev så skal da bakre merke på kamdrevet ligge plant med overflaten av toppen når stempel 1 er på topp (veiv står nøyaktig i ØD). Når dette stemmer skal rotor peke litt forbi merket i fordelerhuset, se bilde under.

 

FordelerAAR.jpg

 

Kamdrev med min kam som ikke skal stå mot merket på dekselet bak.

DSC00767.jpg

 

DSC00766.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, slik jeg ser det så står nok fordeleren min helt feil i hvertfall. Kan si det slik at din på ca kl 6. Skal gå ut å kikke på dette med en gang, og se hva jeg finner ut av. Tar med den bærbare pc'en ut, sånn at jeg er tilgjengelig hele tiden :D

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da står motoren i Ø.D. satt en skrutrekker i plugghullet i plugg 1 og nå står den slik at det er like før den er på tur ned igjen. Rotoren står nesten rett opp når man står ved siden av bilen. Har flyttet på fordeleren, sånn at merket står ca kl 6 som vist på bildet ditt. Skal sjekke ut svinghjulet nå, men er ganske sikker på at dette skal stå riktig nå.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forresten ett tlfnr jeg kunne ha nådd deg på, eller er du pålogget på FB? Er litt kjappere å kommunisere på FB i hvertfall.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da står motoren i Ø.D. satt en skrutrekker i plugghullet i plugg 1 og nå står den slik at det er like før den er på tur ned igjen. Rotoren står nesten rett opp når man står ved siden av bilen. Har flyttet på fordeleren, sånn at merket står ca kl 6 som vist på bildet ditt. Skal sjekke ut svinghjulet nå, men er ganske sikker på at dette skal stå riktig nå.

 

Nei. Som sagt, ikke se på hvilken vei fordeleren står på mitt bilde, det er irrelevant!

Når veiv er i ØD og merke bak på kamdrevet ligger plant med øvre flate på toppen, da skal fordeler vris til merket på den er litt forbi rotor (forbi er med klokka).

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja! Om jeg skal få komme med et litt fornuftig råd ang. høyden på bilen, så anbefaler jeg deg å drite i å senke noe mer før sommeren nærmer seg, om du har tenkt å skilte den før sommeren da. Har selv vurdert kw senkesett til min bil, da jeg irriterer meg grønn på det rælet som står der nå (godkjent forsovidt, men alikevell). Ellers ser det meget bra ut! Keep it up;)

89 Nissan Kingcab.

x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok ikke noe coilovers før skattepenger og feriepenger kommer på konto i hvertfall, for jeg skal snart begynne med en Sierra jeg har stående også. Tror ikke det blir KW, H&R eller noe av de dyre merkene til å begynne med. Har ikke råd til å koste på meg 10-15000,- på dette nå. Driver å prøver å finne en grei løsning på ett av disse to alternativene i Tyskland evt, da det er helt andre priser der. Problemet er bare det at jeg ikke orker å få noe feil deler. Hadde problemer med det senkesettet jeg har nå. Først fikk jeg feil dempere og fjører bak. Klaget på fjører, og Martin på Troll-Tuning hadde fått beskjed fra Supersport i Tyskland at dette var riktig. Det kunne dem garantere meg. Sendte da mail til Martin på nytt med bilder av de originale fjørene kontra de nye som var mye "breiere" enn de originale. Etter mye om og men så gikk dem med på å sende meg ett sett fjører til Audi RS2. Etter dette så viste det seg at demperen bak også var feil. Gjengene i toppen var for tynne på de nye demerene. Samme fremgangsmåte her som ang fjørene. Etter 3mnd ville Supersport gå med på å sende meg RS2 dempere også. Da ble det til slutt riktig. Prøvde å si det til dem flere ganger at bakstillinga på min type bil er helt identisk med RS2, forutenom bremser som er større og er 5bolt da. Kanskje også foringer er stivere på RS2 enn på min? Dette er vel kanskje ett spørsmål til deg Quattro73.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hatt en lang samtale med Quattro73 inne på Facebook, og det endte med at alt ble gått over ang tenningen. Alt er nå justert "etter boka" så nå skal dette være riktig. Måtte også endre på pluggledningene, da dette sto feil. I stedenfor tenningsrekka 1-2-4-5-3 så sto den slik: 2-4-5-3-1.

 

Skal se på denne hersens gummibelgen i morra og få festet den skikkelig, montere nyladet batteri og prøve å starte.

Mail er også blitt sendt til Velox Motor i forbindelse med bensinpumperelêet i bilen min. Der skulle det ha vørt mulighet for å montere en sikring, i forbindelse med fininnstilling av tenning med tenningslampe. Hos meg mangler det mulighet for å sette inn denne sikringen, så da får man høre med Velox om dem har noen svar på hva jeg skal gjøre. Regner med svar fra dem i morgen om tiden der strekker til.

 

Så da får man krysse fingrene og håpe alt nå er i orden :D

 

Stay tuned...

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår