Gå til innhold

ZyNTeX 92mod Audi 80 2.3E Quattro Trim, styling og anlegg. Langtidsprosjekt

Ranger emnet


ZyNTeX

Anbefalte innlegg

Ting tar visst lang tid når det gjelder meg. Er mye jobbing, så det er ikke mye bil jeg rekker å drive med for å si det sånn.

 

Men har fått satt på toppen og alt nå, så det gjenstår bare noen småting.

Nye ventilløftere og ny kam brir antageligvis bestilt i begynnelsen av neste mnd, så da er det i orden.

 

Her er noen bilder fra bygging av ny motor.

 

DSC00240.jpg

 

DSC00239.jpg

 

DSC00238.jpg

 

DSC00237.jpg

 

DSC00251.jpg

 

DSC00250.jpg

 

DSC00249.jpg

 

DSC00248.jpg

 

DSC00247.jpg

 

DSC00244.jpg

 

DSC00243.jpg

 

DSC00242.jpg

Endret av ZyNTeX

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så utrolig mye som gjenstår nå, før bilen klar til å brukes.

 

Ventilløftere og ny kam blir bestilt den 7. neste mnd.

Mangler å montere nye bremseskiver og klosser, bytte frontrute, skrive inn senkesett og felger i vognkortet, halv årsavgift, nye skilter og en eu-kontroll.

 

Regner med mye av dette blir ordnet i netse mnd, samtidig som ejg skal kjøre forsterker til bilen. Har da valgt Mmats 3000.1 forsterker. Anlegget er kjøpt hos Pål på bilradiosenteret.no på Hønefoss.

 

Har forresten begynt planene ang vinterprosjektet mitt. Det blir nok 2612ccm motor med smidd innmat sammen med VW dieselveiv og lystgass.

 

Etter hvert så vil det bli gjort mer for å hente ut mer effekt. Enten så blir det portet innsug eller spjeldhus. Alt kommer ann på hvor mye effekt jeg har tenkt å hente ut fra denne motoren.

 

Mer oppdateringer kommer når jeg har valgt ny kam og fått deler i posten. Regner med å få inn motor ganske fort også, sånn at det er klart for oppstart snart.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta ska bli morro å følge med på :D

 

Takk takk. Gleder meg som en unge på julaften til den er på veien igjen. Nå har den stått siden 6. Mars 09

 

Koster så mye penger som jeg ikke har liggende akkurat, med tanke på at jeg har huslån billån og div. Er omtrent nyetablert med eget hus også, så det er mye å bruke penga på. Også ble jeg singel for ca 2mnd siden, og da var det en masse ting som måtte kjøpes inn igjen da x'en tok med seg en del ting også.

 

Men men, skal nok få den på veien igjen ganske snart håper jeg.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ser sånn ut. Hadde jeg hatt råd, så hadde nok bil vært på toppen av prioriteringa ja. Men man kan ikke utsette regninger og lån fordi man vil drive med bil. Går ikke lenge før man plutselig ikke har noe bil eller hus, men bare en masse gjeld.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er nye ventilløftere bestilt og nye forsterker hentet.

 

Ble originale løftere, da jeg ikke har bruk for lettvekts denne runden. Blr evt det når datasprut blir lkjøpt inn ved senere trimming.

 

Forsterker er av merket Mmats Pro Audio og kostet med 8500,- med rabatter.

 

Takk til Pål Bergene hos http://www.bilradiosenteret.no for all hjelp med å bruke opp månedslønna mi denne gangen også=)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei igjen folkens. Har ikke sett vitsen i å oppdatere noe her, da det viser seg å være dårlig respons på prosjektet. Men, kan legge til det at ny motor er ferdig sammensatt og montert i bilen. Kjøpte ny tenningslampe idag for å justere tenning optimalt. Regner med at jeg kanskje starter bilen i morra for første gang. Ny trimkam er forresten på tur i posten. Den forventes å være levert på det lokale posthuset i morgen (8/12-10) så da må dette monteres også. Tror dette kanskje skjer i helgen om jeg får tid.

 

Ellers så venter jeg bare på å få bilen på verksted for en 4-hjulskontroll og eu-kontroll, men dette tar tid da det er fullt alle plasser. Hadde håpet på skilter nå førstkommende helg, men dette skjer visst ikke. Hvis motor starter og går i morra så blir det leid prøveskilter i helgen, og jeg skal ut å prøvekjøre...

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger med vettu! ser bra ut dette, ang. motor, hvor mye effekt tror du at du får ut av den ?

 

og, kanskje litt OT, med, hvilken farge stammer den grønnfargen fra? :) Noe du får kjøpt på lakkboks kanskje?

 

Toppen flower på 216hk ifølge Velox Motor. Blir ikke så høye tall i min på nåværende tidspunkt, da jeg kjører med det originale sprutet. Dette gir seg på ca 180hk. Havner på ca 177hk i motor nå.

 

Grønnfargen er kjøpt på Torshov bil på Gjøvik. Det er den effektfargen fra Duplicolour sitt utvalg. Er usikker på om den er å få tak i lenger, for jeg har ikke sett den på Gjøvik på noen mnd nå, og ble fortalt at den skulle ut av produksjon. Om dette stemmer tør jeg ikke si sikkert. Du får nesten bare se hva du finner evt.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du utklasset ganske greit mitt prosjekt! :p

Men skal ikke så mye til det da, hehe.

Forventer og se deg i løpet av helga da..? :D

 

Heisann. Har ikke hatt ork eller tid til å gjøre i stand bilen til helgen.

 

Nå må den stå til jeg kommer hjem igjen over helgen. Skal da få kjørt inn bilen oppi Hunton Fiber (Der jeg jobber) og ordne det siste som er igjen.

 

Skal hente litt deler idag da. Komplett skinninteriør, dører, quattro girkasse, akslinger, differensial og div smådeler. Får alt for 3500,-

 

Hentet forresten ny trimkam på posthuset i går da. 272° 11,40mm løft. Husker ikke tallene for lobene i huet, men info finner dere på hjemmesiden til Velox Motor. Gir rundt 18hk mer. Kjøpt for 3000,-

 

Dette var vel alt for nå. Skal oppdatere så fort det skjer noe fremgang, og regner med det blir ganske fort, for nå kjenner jeg suget etter 5'er quattro på snø gjennom svingene i Kolbu :D

 

Legg gjerne igjen en kommentar folkens.

 

Stau tuned!

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Synes det er utrolig dårlig respons her. Blir noe kjedelig å legge til noe her men. Nå veit jeg det at jeg har ikke akkurat vært så veldig flink med å skrive noe nytt hele tiden selv heller, men det e fordi prosjektet har stått stille en stund.

 

Men, har i hvertfall fått gjort litt da. Har byttet foringer på girkassa, for dem var helt utslitte på oversiden og kom ikke til å gå gjennom eu-kontrollen. Har også tatt av gummibelgen mellom innsugsmanifolden og selve sprutet idag. Måtte bytte den ut, da det viste seg å være en stor flenge i den, så den trekker inn falsk luft. Hadde liggende en fra før av, så denne skal vaskes og monteres i løpet av kort tid.

Håper dette er grunnen til at motoren ikke starter. Får se på det så fort jeg får tid til å gjøre noe mer med bilen.

 

Har ikke montert trimkam av en eneste grunn da. Skal først kjøre litt med portet topp for å kjenne hvordan dette føles med original kam. Etter en ukes tid så regner jeg med at trimkam blir montert. Da får jeg muligheten til å kjenne hvor stor forskjell en enkel kamaksling kan gjøre på en motor.

 

Stay tuned...

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da vært i kontakt med quantiTEC og bestilt rs2 blinkere i fangeren. De hadde ikke tåkelysene, så de får jeg finne en annen plass.

Har også vært i kontakt med ett firma i Norge som har stabstag/fjørbeinstag eller hva dere vil kalle det til min bil. De skulle ha ca 850,- for dette, så det er bestilt. Venter levering rundt den 7. Februar på dette stagget. Bestilte helt alminnelig blank alu, men vurderer å lakkere det i samme effekt som andre motordeler. Evt pulverlakkering hos Profillakkering eller hos Gunnar Hippe på Moelv, da jeg får gode priser der...

 

Neste uke begynner jeg vel for fullt igjen med bilen etter en egentlig veldig lang pause i vinter...

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår