Gå til innhold

Samoz

Bruker
  • Innholdsteller

    45
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Samoz

  • Bursdag 09/15/1992

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil og generelt elektriske ting.
  • Modell (eks S4)
    Passat 3B
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1997
  • Yrke eller sivil status
    Bil mekaniker.
  • Motor (eks 1.6)
    1.8...
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Blinklysvæske
  • Fylke
    Oppland

Contact Methods

  • Bosted
    Gjøvik

Samoz's Achievements

  1. Ja... Da er den nok vrak :( Ble påkjørt i dag, en som ikke overholdt vikeplikt, og kjørte rett i fronten min.. Tok venstre framskjerm, blinklys, hovedlykt, fanger.. Dette er skadene foran.. Men etter frontene møttes, gikk rompene mot hverandre og moste inn bakskjermen og.. der gikk også baklykta, og venstre bakhjul peker ut mot venstre.. Så en drøm og ta høgre svinger med. hehe.. Men men, nå er det bare og vente og høre.. Skal ha den med på jobben i morgen for taksering.. Noe bilder:
  2. Vell, ved service hos Møller, har du også 2 års/30 tusen service garanti (longlife) Så om noe ryker ved noe vi skal ordne på en service, har vi garanti.
  3. Har fått endret litt på eksosanlegg ordningen, etter litt om og men fant jeg ut at jeg skulle fjerne lyddemperne og bare ha 1 supersprint lyddemper, var litt redd for at dette skulle bråke for mye, men dette ble knall.. Så klart, brommer litt, men er ikke noe så voldsomt, er bare tøff, grov lyd, brommer godt ved gasspådrag! :) Har også fått kostet på meg nye drivleddmansjeter foran, da de var sprukne, og fikk så klart presset inn og senke! Var noe klundre foran, da støtdempertårnet er litt tungt og sette inn alene, bak gikk egentlig ganske greit! Har ikke fått tatt noen særlig med bilder, men her er ett fra da jeg rygget ut fra verkstedet! :)
  4. Register byttet! I følge dataen vi har på tider med og bytte dvs ting. Skulle det ta 3 timer og bytte register! Vell, det tok 3 timer bare og få ut kupeviftehuset... Men varmt blåser bilen! SCORE! :D
  5. Idag kom endelig senkesettet! Så om jeg får tid i morgen, blir det senking! :) Men første prioritering er og bytte register... Har byttet vannpumpe og termostat.. Men etter litt hard kjøring, fant jeg ut at nedre slange på register ikke var like varmt...
  6. Da blir det senking av 100 over nyttår :) Satse på at jeg slipper og kjøre båt framover da ;) Har også endret litt på eksos systemet, fjernet alle lyddemperne bortsett fra supersprinten! Ble helt konge lyd.. Ikke bråker det som en volvo med strakrør heller.. Den brommer på høyt turtall, men nesten litt for lite på 2000. omdr/m. Men, skal ikke klage, 2,5 tom fra kata til supersprinten funker fjell :)
  7. Du utklasset ganske greit mitt prosjekt! :p Men skal ikke så mye til det da, hehe. Forventer og se deg i løpet av helga da..? :D
  8. Bruker sperra sjeldent, bruker den stortsett bare da jeg barker av veien :p Er klar over hvor dyre deler det er.. Jobber på Møller bil, bare en vacum boks jeg kjøpte kostet 1 høvding, den var for og få sperra... Hmf.. :p
  9. Skjermene er jo breiere, så vill tro S4 fangern ville passet bedre? Men kan jo hende de er like.. Er ikke alltids like lett og se om fangeren er lik, da det eneste man ser, er at det lyser S4 i fronten. hehe
  10. Stemmer det! Det er den boksen som sitter midt under baksetet, går 3 vacum slanger ut av den! Vurderer og få tak i org S4 fangere og skjermer.. Men føler det kan bli litt "wannabe", men er jo stygg tøft!
  11. Det har skjedd litt med generelt veldig lite i det siste. Grenrøret passer desverre ikke, så må på utkikk etter noe annet.. Men har fått sotet baklyktene, og lakkert grillen mattsvart med en liten glans av klarlakk! Må nok gjøre noe mer arbeid, og ikke ta det så "lett". Da det flasser i vask.. Har også fått teste bilen på vinterføre en del nå, sladder som det.. Litt dårlige sjafør ferdigheter men, går nå sidelengs og som oftest bra! Utrolig fornøyd over sperra, kommer jo fram og opp de utroligste steder! Klarte og rygge ned i grøfta her en morgen da jeg drev litt pirat kjøring for en kompis, rygga ned i grøfta en bratt bakke, slo på sperra, spant litt men hoppet opp på veien igjen! Helt utrolig!
  12. Tror jeg kanskje har fått tak i grenrør til 100'n! Men er litt i tvil om det passer, da det egentlig er til en 20V, og jeg har 10V, men skal sjekke litt på jobben i morra, og se om de har samme eksospakning.
  13. Tusen takk :) Nei, blir ikke det.. Meget lite faktisk, innom en tur før jeg legger meg bare.. hehe :)
  14. Fant feilen... Viste seg at jeg ikke hadde gått ordentlig nok igjennom slangene.. Var knekt av i en bøy.. Fikk satt opp ny slange, og sperra fungere som bare det! :) Vacumet fant jeg også ut hvor kom fra.. Motoren :P
  15. Fult klar over at det er lenge siden tråden ble brukt! Men har en fin forklaring på hvilken boks og ledningen som skal "vekk". Under baksetet sitter det 3 "bokser" (enheter), den midterste, altså, den under midten av setet er enheten til diffen. Ut av boksen går det 3 slanger, og 1 kontakt med 5-6 ledninger. Du har en BLÅ ledning med HVIT stripe, denne gjør at den slår seg av med 25 Km/t. Klipper du den, har du sperre så lenge sperra holder (du kan fortsatt slå den på og av som du vill, men den går aldri automatisk av lenger).
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår