SStande Skrevet April 7, 2010 Rapporter Share Skrevet April 7, 2010 (endret) Hei. Er det noen her som har litt greie på hva man kan forvente seg av en trimmet sugemotor? leter da etter ca hester/NM?? Takker for ALT av svar/innlegg. PROBLEMET ER BESKREVET PÅ SIDE 2 Endret Mars 6, 2011 av SStande Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 7, 2010 Rapporter Share Skrevet April 7, 2010 Hvor langt er et tau? Kommer jo såklart helt an på hvordan man trimmer motoren og hvilken motor det er fra utgangspunktet. En b230E med 136hk, som blir trimma med biltema-sportsluftfilter, har bare 136hk.. Sånn at du har noe å gå ut ifra.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet April 7, 2010 Rapporter Share Skrevet April 7, 2010 spørs helt på oppsett, kan dra ut opp i mot 350hk og 3,0-16v, men det koster jo deretter, et rimeligere oppsett holder til 220-230hk Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buøyvolvo Skrevet April 7, 2010 Rapporter Share Skrevet April 7, 2010 Hei. Er det noen her som har litt greie på hva man kan forvente seg av en trimmet sugemotor? leter da etter ca hester/NM?? Takker for ALT av svar/innlegg. Du må grave langt ned i pengboka, med lite effekt. mye bedre med turbo-motor..:) Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStande Skrevet April 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2010 hehe,godt svar med tauet.. om jeg gir litt info så situasjon blir litt mere forståelig.. portet 16v topp fra b234f ellers org kammer, 2.8 veiv fra RSI, 2x45mm weber dcoe fra pedersen.. ble det litt bedre? ellers av innmat i blokken er der H-råder og arp bolter.. 2,5" eksos.. og rusler og går på 95 blyfri :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 7, 2010 Rapporter Share Skrevet April 7, 2010 Der var infoen jeg mangla ja.. :) Kan se for meg at du har bortimot 170hk jeg..Nm er vanskelig å si, da motoren må i benk for å finne ut slikt.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStande Skrevet April 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2010 Der var infoen jeg mangla ja.. :) Kan se for meg at du har bortimot 170hk jeg..Nm er vanskelig å si, da motoren må i benk for å finne ut slikt.. :p Takker for svar! motorn har jo 159hk med org 2.3 innmat men med innsprut,må vel hente mere en 11hk med 2.8l veiv? synest det hørtes lite ut. men vertfall om man setter opp et lite regnestk. på penger og 11hk så har da 11hk kostet meg 2272,-pr.hk hehehe,begynner og bli litt for dyre hester. (håper på litt mere en 11hk) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 7, 2010 Rapporter Share Skrevet April 7, 2010 Man henter igrunn ikke mer hk med 2.8veiv.. Bare mer Nm.. Men etter jeg har tenkt meg om, samt lest på andre med ca samme oppsett, er du nok ikke langt unna 200hk.. 190 kanskje.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStande Skrevet April 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2010 okey,skjønner.. jo mer liter jo mer nm.. bedre med nm en hk forsåvidt da.. ble litt lettet av dette,det blir bremsing på hjula etter hvert for og få vite endelige tall. Takker for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet April 7, 2010 Rapporter Share Skrevet April 7, 2010 Lett å hente ut 200Hk med ett slikt oppsett. Men 45 gassere er litt lite for en slik motor. Det aller beste hadde vært spjeldhus på 48-55mm og sprut. Da hadde du fått en mye mer kjørbar motor, selv med aggresive kammer/porting. Med moderat porting kammer osv, så kan du forvente deg rundt 250Hk og 3-330Nm på en slik motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStande Skrevet April 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2010 (endret) Lett å hente ut 200Hk med ett slikt oppsett. Men 45 gassere er litt lite for en slik motor. Det aller beste hadde vært spjeldhus på 48-55mm og sprut. Da hadde du fått en mye mer kjørbar motor, selv med aggresive kammer/porting. Med moderat porting kammer osv, så kan du forvente deg rundt 250Hk og 3-330Nm på en slik motor. Takker for info! Tror jeg holder meg til forgassere enn så lenge.. blir vel sprut med tiden sikkert. ser bare for meg at det blir en del jobb med å få på sprut på den bilen.. Skal bli gøy og se hva det endelige tallet viser,siden det varierer litt her. Endret April 8, 2010 av SStande Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeppelin Skrevet Juni 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2010 Takker for svar! motorn har jo 159hk med org 2.3 innmat men med innsprut,må vel hente mere en 11hk med 2.8l veiv? synest det hørtes lite ut.men vertfall om man setter opp et lite regnestk. på penger og 11hk så har da 11hk kostet meg 2272,-pr.hk hehehe,begynner og bli litt for dyre hester. (håper på litt mere en 11hk) Hei! Mulig tråden er noe gammel, men jeg prøver lell :jackinbox: Fra hvilken motor har du hentet veiva? Går selv med tanker om å bygge meg rallycross-motor ut av en 16v, så jeg tar gjerne imot tips :pray Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet Juni 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2010 http://www.rsportinternational.com/ Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juni 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2010 Tenk på hvor mye et sprut vil kutte i drivstoffbudsjettet. Da vil de ikke lengre "smile helt opp til ledelsen i SHell". *synge* :D Hvordan var det å handle fra rsi? Vi er en gjeng herfra som har planer om å handle litt diverse råder, foringer og muligens veiv og coilovere derfra. Leveringstid? Hvilken fraktmetode og selskap brukte du? Noen problemer ift levering ut av landet osv? Bikket du $1.000.- f.eks? PS! Få ut litt (masse) video av doningen, både på asfalt, grus og ev dynorulle. Høres ikke ut som du driver på noe bilcrossbudsjett. :) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet Juni 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2010 Er veldig blandede erfaringer med RSI. Vet noen som har bestilt råder der, som først fikk 5 (skulle ha 6) og det tok veldig lang tid, med krangling før han fikk den siste. De kan være utrolig trege å svare på mail, og få fingeren utav ræva når varer skal sendes. Har nå bestilt et ferdig moddet spakstell til en getrag 262cr som skal brukes i en 242. Kostet vel ca. 1000 kr og sendt med fedex, leveringstid i følge fedex skal være ca. 14 dager. Men så brukte RSI 3 mnd på å få denne bestillingen avgårde og. Så alt i alt, jeg vil ikke anbefale RSI selv til min verste fiende. Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.