Jump to content

Dieselpumpe problemer D22 1999model


Floppas

Recommended Posts

Min Navara D22 har stått i garasjen og blitt pusset opp. Ble ferdig med den i sommer. Men nå etter 2 månader med litt kjøring får eg ikkje opp trykket på dieselpumpen. Denne modellen har mekanisk pumpe og den har ikkje luftmassemåler.

Rundet 3000rpm starter den å ryke kraftig kvit røyk, tegn på at pumpen får for lite diesel.  turbo fungerer fint og den er lettstartet og går fint på tomgang og opp til 3000rpm.

Er det noen her som har vært borti samme problem. og hva er årsaken. vurderer om trukkpumpen på filterte er def.. motoren ruser seg fint vis du trykker rask på nikkepumpen på filteret!!

Link to comment
Share on other sites

Ta og fyll opp ei kanne med diesel også kjører du tur og retur rett ned i denne. Går ikke bilen som den skal da, så er det sannsynligvis pumpa di som er utslitt. 

 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy