Gå til innhold

Test Drive Unlimited 2

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grafikken er ikke det beste jeg har sett, spesielt på bilene, ikke Forza3 / GT5 premium kvalitet akkurat. Kjører hardcore, så det skal være minimalt med hjelpemidler, synes likevel det går litt for mye på skinner. Lyden synes jeg er tam, en Lancia Delta Integrale er da en rimelig hissig bil? Men høres på ingen måte hissig ut på TDU. Så på ingen måte simulator, men heller ikke ren arcade, noe midt i mellom. Som på enern, er det et enormt område å boltre seg på. Må ta lisenser for de forskjellige klassene før du kan kjøre de forskjellige racene, greit nok for en som ikke har kjørt så mye og som kanskje kan ha behov for det, lærer litt hvilke sporvalg, når en skal bremse osv. Jeg synes bare det er kjedelig. Har ikke fått kjørt noe online enda, da serverne er nede for tida, men håper og regner med at det bedrer opplevelsen av spillet litt. Ser også fram til å få kjørt inn litt cash så jeg får tak i litt grombiler og kan begynne å cruise, er da morroa begynner for min del. Men som jeg har skrevet tidligere, et helt OK spill. Er du i tvil, prøv spillet før du kjøper det...

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte spillet til PS3 i går. Fikk spilt noen timer i går kveld.

 

G25 rattet FUNKER IKKE!!! Spillet henger seg ofte, hvis rattet er koblet til PS'n + at man ikke får brukt den særlig. Kunne gå rundt i huset med den, men ikke å kjøre. :( Radion i spillet ville ikke spille musikk, med rattet koblet til. :( Så, bort med den!

 

Første som slo meg, var at kjørefysikken var temmelig ukontrollerbar (skrudde "ESP"'en på 'hardcore'). Særlig når jeg prøvekjørte Mustangen - en av de 3 bilene man kunne velge i starten. Så, jeg endte med å sette innstillingen til 'sport'.

 

PS3 kontrolleren passer mine hender dårlig. Xbox kontrolleren var perfekt til meg.

*lurer på om d går ann å bruke xbox kontrolleren på PS3'n??*

 

Grafikken på bilene var ganske grei. Ikke veldig bra, men helt ok selv til dagens standard.

Grafikken på landskapet syntes jeg var veldig bra. Ujavnhetene i vegbanen er borte. Nå hopper man ikke lenger, som man gjorde på 1'ern (på xbox360'n jaffal).

Dag/natt syklusen og random vær er også veldig bra. Kult at det kan regne nårsomhelst. Ligger vannpytter igjen en stund etter det har regnet.

Opplever framedrop i løp, i natt + regn...

 

Nå er det en såkalt F.I.R.M-greie (eller hva svarte den het...) som gir det penger ved 3 forskjellige "stunts" (passere nært biler, drift og hopp). Der kan man hente litt kroner, når man ligger på midtstripa og passere tett til biler. Men, et bittelite kontakt er nok til og miste oppspart pengebeløp.

Jeg endte opp med å kjøre en laaaaang rett vei, ute på landevegen, for å se hvor mye penger jeg kunne håve inn. Ble mange nærkontakter gitt, så dårlig med å bli millionær i går jaffal. :D

 

Og så er det jo å finne bilvrak som ligger strødd rundt omkring på øyene. Fant ei boble-vrak i går. :D Da er det en dude som overhaler disse bilene du finner, og du får dem i garasjen etterhvert.

 

Første inntrykket mitt er da altså: Veldig bra fortsettelse på Arcade-Simulatoren TDU.

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si Atari skuffer når det gjelder serverstabilitet i hvertfall, selv om jeg har fått logget meg på og spillt har jeg faktisk mine tvil om det ser så veldig online. Serverne er jo nede hele tida. Virker litt slik på de andre bilene jeg har møtt på også, de kjører så altfor pent, og ingen følger etter når jeg prøver å få med meg folk, så fort jeg gir på litt så blir de bare borte. Var aldri noe problem på TDU. Har til og med prøvd å være litt stygg, kjøre borti og tute og generelt herje, for å se om det er noen som tar igjen, eller henger seg på men det skjer jo ikke. Selv om en del av navnene faktisk ser ut som nick, og ikke navn på førere i TDU2. Eller har jeg bare møtt på kjipe folk? Får nå inderlig håpe det tar seg opp, hvis ikke spørs det hvor lenge jeg orker å holde på...

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes jo litt skuffende ut, men har fortsatt lyst til å prøve det.

 

Ang. dårlig serverstabilitet, dette er sikkert bare pga. at spillet nettopp er sluppet. Vil tro det kan være vanskelig å få til god kvalitet på servere før man vet hvilke feil og problemer som dukker opp når flere tusen skal spille for første gangen. Jeg tror det blir fikset etterhvert:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda regner med at det vil bedre seg, men er uansett litt skuffende at serverne ikke er oppe fra dag EN. Virker som de ikke har lært så mye fra enern. Der var det aldri noe problem, men der hadde spillet vært ute en stund før jeg kjøpte det.

Endret av RBrambo

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som opplever at spillet fryser, når man skal ut av huset og kjøre (ps3), når man er pålogget nettet??

 

Funker fint, hvis jeg ikke logger meg på nett med PS'n. Men straks jeg kobler til nettet og er online med TDU2 serverne, så fryser spillet hver gang jeg skal hjemmefra. :(

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var man kommet til Hawaii. Utrolig kult å få kjøre på TDU1-øya også!!! :D

 

En del kule biler man får ved å finne disse vrakene. Nesten man skulle bare leita opp disse vraka. ;)

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spillet er artig tidsfordriv så lenge man tar det for det det er. :)

 

Anbefaler dere som ikke har helt utdaterte PC-er å teste det der.

 

Spillet ser meget pent ut i EKTE 1080p 60fps i motsetning til konsollene som kjører både halve oppløsningen og frameraten.

Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dra til et sted der man kan lakke bilen ? hvis man får lov å lakke den om da....

 

Det går ikke mener jeg å huske, tror den var sperra elns.. Men personlig synes jeg det spillet her er ganske moro (Spilte aldri det første) Så for meg er det noe "nytt".. Synes det var ganske kjedelig helt til jeg kom til Hawaii, da var det å bruke Mercedes-Benz ML 63 AMG.. På den strekka forbi flyplassen å videre forbi den første bilbutikken så klarte jeg å dra inn over $8000, klarte nesten å få $12.000 men da traff jeg ei dump å gikk rett i en husvegg :p Satt ganske mange timer sammen med Krepsen80 igår for å si det sånn.. Like moro hver gang han blir frustrert på trafikken x) Moro å kjøre med andre også, hadde et lite øyeblikk på hovedveien gjennom Hawaii der vi var 4 biler som lå sammen i 250km/t et lite stykke. Helt til 2 av dem ga på å bare forsvant i mørket å han ene klarte å tre bilen sin i en lastebil :p

Xbox GT: MortenNilsen89

 

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir man kvitt den forbanna rosa kjerra med lipstick på man vinner?

 

Bilene som en vinner i "Duels" kan hverken selges eller lakkes....

 

 

Må bare si at spillet var endel skuffende, men hvilke spill er ikke det nå om dagen, før var vi gamere, nå er vi beta-testere..

Tilbrakte endel tid i beta testingen til dette spillet, er usikker på om dem faktisk hørte på det folk sa i forumet for det er ikke mye forskjell. Skjønner ikke hvorfor dem har tatt bort en del "features" som var godt likt i TDU1; flytte seteposisjon, kjøp/salg av biler, radiostasjoner for å nevene noen... og hvor er Lamborghini??? Og fortsatt like inviklet å joine venner.. Jaja..

Men i og med at dette er det eneste spillet i denne sjangeren må en vel se seg nødt til å like det, og det gjør jeg absolutt, 4. dagen nå..

 

Trenger noen å cruise med! Thermotroll er PS3 nicket mitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår