Screamingeagle Skrevet Februar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2010 Jeg har planer om å gå vekk fra longlife-intervall og longlife-olje. På denne bilen er det alltid skiftet olje hver 15k selvom det er fulgt longlife-intervall. Jeg tenker også at jeg skal begynne å skifte olje selv, og kanskje hyppigere enn 15k, kanskje 10k da bilen er chippet. Hva slags olje og oljefilter vil folk anbefale? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Februar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2010 Bruk orginalt oljefilter. Koster ikke rare greiene på møller. Er ingen problemer å bruke Shell Longlife olje når du bytter olje såpass ofte. Egentlig samma faen åssen olje du kjøper når du bytter så ofte, bare den støtter VW507.00 Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Februar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2010 Er det fornuftig å bruke 507.00 olje på en 1.8T bensinmotor? Den er dyr, og tynn (5w-30). jeg ville tro at en -40 olje, som oppfyller spec for bilen, kan være vel så fornuftig. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saberhagen Skrevet Februar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2010 Har lest det der om at man skal gå bort fra longlife intervall servicen og holde seg til endring av olje etter 10k, men ingen har forklart hvorfor? Skjønner nok at olja trengs å byttes etter 1 år eller 10 000 km, men skjønner ikke hvorfor alt annet som luftfilter, oljefilter osv osv skal ikke følges etter longlife? Noen som gidder å forklare? Har selv en B6 som BARE har fulgt longlife intervallen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Februar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2010 Har lest det der om at man skal gå bort fra longlife intervall servicen og holde seg til endring av olje etter 10k, men ingen har forklart hvorfor? Skjønner nok at olja trengs å byttes etter 1 år eller 10 000 km, men skjønner ikke hvorfor alt annet som luftfilter, oljefilter osv osv skal ikke følges etter longlife? Noen som gidder å forklare? Har selv en B6 som BARE har fulgt longlife intervallen Er vel pga. avleiringer i motoren. Castrol anbefaler visst ikke Longlife olje. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Legolego Skrevet Februar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2010 Møller selv anbefaler å ikke følge longlife, men heller tid/km-service. Siter -2003 Audi A4 Avant 1.8TQ S-Line (solgt) How to... dioder i parklys på B6 How to... ta ut lyktene på B6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Februar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2010 Noe helt ordinær Castrol etc olje fungerer fint, kjørt evt et "rensebytte" før du har ny olje for neste 10-15000km. Olje er jo alt etter bruk og miljø. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Februar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2010 En gammel og god regel er at man uansett kjørelengde og mønster skal bytte olje minimum hver vår og høst for å få ut altmulig vann og syrer og uhyrer i olja. Hvis man av diverse årsaker bare vil/kan bytte én gang i året er det på høsten, så går man vintern i møte med fresh olje. Er da det dannes og lagres mest korrosive stoffer i olja. Si meg gjerne imot den som kan, eller vil. Jeg er ingen ekspert på dette. :) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg