Gå til innhold

Er det OK å la bilen stå på tomgang i opp til 45 minutter ?

Ranger emnet


Naftalina

Anbefalte innlegg

I -42 fyrer jeg bmw og lar den putre noen min så det ikke smeller altfor fælt når jeg putter girkassa i R. Der har jeg full defa.

 

Opeldriteren har også defa, denne må jeg fyre en halvtime i forveien for at jeg i det hele tatt skal ha et gir å velge. Den dagen en av dere miljøfjotter kommer og ringer på døra mi og ber meg om å stoppe bilen pga ditt og datt kommer jeg til å tvinge dere inn i omegadriten for en aldri så liten aha-opplevelse. En litt tilårskommen bil er gjerne ikke på sitt beste når tempen synker under -30, da lar man den gå på tomgang før en kjører så en ser at ting faktisk fungerer.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 127
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som en motvekt til de håpløst navlebeskuende kommentarene her inne kan jeg fortelle at jeg i forbindelse med en kjøretur jeg skal gjennomføre om et par timer nettopp har vært ute og satt i kontakten til min kjære Defa motor- og kupevarmer.

 

For å strø ekstra salt i sårene til alle miljøhatere kan jeg fortelle at jeg har bedt om at også min nye bil blir utstyrt med en slik innretning.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Defa batterilader, motor- og kupévarmer i min bil. Montert av forhandler for noen år siden. Elektronikken er tydeligvis ikke særlig hardfør, for den lille timerbiten er plutselig fuck, og reperasjon (hos forhandler) for å få alt funksjonelt igjen ville ha kostet over 9000kr (om jeg fortsatt vil ha motorvarmer). Fiks til kun å ha kupévarmer koster litt over 2000kr, men det er liksom ikke like stas med kun den.

 

Synes mer synd på bilen enn miljøet for at jeg nå har valgt bort motorvarmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å ikke bruke for mye strøm da Reodor, prisen øker med forbruket. Vi har jo både energikrise, klimakrise og finanskrise vet du, så man må tenke seg nøye om :)

 

Jeg har penger nok!

 

Jeg har Defa batterilader, motor- og kupévarmer i min bil. Montert av forhandler for noen år siden. Elektronikken er tydeligvis ikke særlig hardfør, for den lille timerbiten er plutselig fuck, og reperasjon (hos forhandler) for å få alt funksjonelt igjen ville ha kostet over 9000kr (om jeg fortsatt vil ha motorvarmer). Fiks til kun å ha kupévarmer koster litt over 2000kr, men det er liksom ikke like stas med kun den.

 

Synes mer synd på bilen enn miljøet for at jeg nå har valgt bort motorvarmer.

 

Jeg benytter ikke motorvarmer mest for miljøet jeg heller, det er selvsagt for å skåne motoren og for å kunne sette seg inn i en varm og isfri bil.

 

Til de uopplyste kan jeg videre fortelle at jeg har en helmanuell løsning med Y-kobling i motorrommet, så her er det ingen elektronikk som kan svikte. Elektronikken i din bil henne burde det meget vel la seg gjøre å bypasse med en tilsvarende Y-kobling. Timer kan du eventuelt ha i vegguttaket.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de uopplyste kan jeg videre fortelle at jeg har en helmanuell løsning med Y-kobling i motorrommet, så her er det ingen elektronikk som kan svikte. Elektronikken i din bil henne burde det meget vel la seg gjøre å bypasse med en tilsvarende Y-kobling. Timer kan du eventuelt ha i vegguttaket.

 

Spurte Møller om dette, men de kunne ikke hjelpe.

Regner med det ikke er spesielt vanskelig hvis en vet hva en gjør, så kanskje jeg burde sjekke det ut litt mer og ikke bare resignere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tittet så mye etter noe som helst ennå, desverre. Tippet under -33 her om kvelden, og det er helt forjævlig kaldt å holde på med ledningsdetektivarbeid nå for tiden.

Får lage egen tråd, istedenfor å kuppe denne, når iveren tar seg litt opp. Og om den aldri gjør det så ringer jeg KGK Norge (importerer Defa) og hører om de vet om noen som kan fikse det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også full Defa pakke i min bil, og min timer er også på bærtur.. Tror jeg iallefall, klokka nullstilles iallfall med jevne mellomrom. Så den kan man ikke stole på..

 

Saken er bare at ledningen fra vegguttaket og til den kjekke lille minipluggen under fangeren på min bil mest trolig henger igjen i vegguttaket i garasjen hos bilens forrige eier..:angry:

Så derfor vet jeg ikke om Defa systemet mitt fungerer engang.

 

Har ikke satt himmel og jord i bevegelse ennå for å anskaffe ny ledning, men det hadde jo helt klart vært mer skånsomt for både bil og miljø om jeg fikk tatt ibruk Defaen etpar timer før oppstart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kabel til defa miniplug fås kjøpt på bilrekvisitasjapper :) Koster et par hundre.

 

Jada, det er bare den berømte fingeren som må ut først.. :assman:ahahahhaha:

 

Men bilen starter jo greit så hvorfor stresse liksom, er sikkert masse kø på de sjappene uansett, og så er de sikkert utsolgt for den ledningen uansett når det har vært så kaldt. Og jeg forurenser mer når jeg må kjøre innom alle sjappene i kommunen for å lete..

 

Dessuten koster den 199,- på Biltema, mens ellers koster den faktisk nærmere 400 mener jeg..

 

Får se neste gang jeg er i nærheten av feiltema.. :idea::thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår