Gå til innhold

Er det OK å la bilen stå på tomgang i opp til 45 minutter ?

Ranger emnet


Naftalina

Anbefalte innlegg

.... i byggefelt ?

 

Personlig synes jeg det er uakseptabelt å la bilen stå på tomgang når man bor i tettbygde strøk, for det forurenser nærmiljøet veldig (les NABOENE).

Vår nærmeste nabo lar bilene surre på tomgang i opp til 45 minutter hele vinteren, og han begynner lenge før gradestokken nærmer seg null. Han er den eneste som av oss som gjør det, heldigvis, men det plager da bilene hans står rett utenfor våre soveromsvinduer. Det støyer kraftig, og stinker fryktelig.

 

Er dette noe man kan ta opp med vedkommende ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 127
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

.... i byggefelt ?

 

Personlig synes jeg det er uakseptabelt å la bilen stå på tomgang når man bor i tettbygde strøk, for det forurenser nærmiljøet veldig (les NABOENE).

Vår nærmeste nabo lar bilene surre på tomgang i opp til 45 minutter hele vinteren, og han begynner lenge før gradestokken nærmer seg null. Han er den eneste som av oss som gjør det, heldigvis, men det plager da bilene hans står rett utenfor våre soveromsvinduer. Det støyer kraftig, og stinker fryktelig.

 

Er dette noe man kan ta opp med vedkommende ?

 

Ta det opp med han og gi han samtidig en brosjyre på Defa Warm Up eller tilsvarende.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel skadelig å la bilen stå for lenge på tomgang også?

I boka på bilen min står det iallefall at bilen aldri må stå på tomgang i mer en 30 minutter.

 

Eventuelt så får du tipse noe av arbeidskrafta som kommer fra utlandet til Norge om hvor det står bil med nøkkla i hver morgen :p

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Det skulle jeg gjerne ha gjort, men tror ikke jeg vil ha dem inn i nabolaget;)

 

Det er skadelig for bilen å la den stå for lenge på tomgang, ja, men det får nå bli deres problem.

 

Så veldig skadelig for bilen kan det vel neppe være hvis toskenaboen har gjort det hver dag i tre år. Jeg får dårlig samvittighet hvis jeg lar bilen står på tomgang i fem minutter, men så er jeg en veldig nobel fyr og da!

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også dårlig samvittighet hvis jeg må la bilen stå på tomgang, men det skjer heldigvis bare et par ganger i året.

 

Hva er det som gjør at noen syns det er helt ok ?? Eller jeg vet jo svaret, for han er som du sier en stor tosk.

Så for naboskapets skyld har jeg lite å tape på å gi han skikkelig beskjed:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at iallefall den ene av bilene,som er fra 80-tallet ikke blir varm på de korte turene de tar, spesielt i hard kulde - men enda mer absurd blir det jo å stå på tomgang så lenge når man skal kjøre 7-800 meter.

 

Oksygenredusert forbrenning er uansett veldig usunt for miljøet, og som du sier gir det unødig støy - og irritasjon.........;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagsavisen.no / Innenriks /

Gebyr skal stanse tomgangskjøring

 

Nærmere 100 trafikkbetjenter i Oslo står nå klare til å begynne å håndheve forbudet mot unødvendig tomgangskjøring.

 

2.000 kroner kan være en passende straff

 

TOR SANDBERG 27. juni 2007, oppdatert 27. juni 2007 10:24

Så langt har bilistene sluppet ustraffet fra å stå på tomgang, fordi politiet ikke har prioritert denne oppgaven. Men nå har Politidirektoratet gitt klarsignal til at håndhevingen av regelverket kan overføres til Oslo kommune.

 

Men det er oslo da…

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, jeg syns det er helt ok å la bilen stå å surre, men det skal nå gjøres uten sjenanse for andre, altså bråker bilen så det sjenerer naboer, eller den står plassert slik så det oser eksos inn til folk, noe det faktisk skal en del til for, så skal man unngå det.

Bilen min står ute å suser på tomgang i dette øyeblikk den, og skulle det sjenere noen så kan de dra til helvete, for de eneste naboene som bryr seg liker vi rett og slett ikke.

 

Men jeg ser ikke vitsen i å starte bilen slik i tide og utide, jeg liker som oftest å starte bilen 15-20 min før kjøring, men når det er så kaldt som nå, sliter jeg såpass med start dessverre at den står ei god beite å surrer og lader seg opp.

Sommerstid starter jeg bilen, setter kjerring og unge i og kjører.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, jeg syns det er helt ok å la bilen stå å surre, men det skal nå gjøres uten sjenanse for andre, altså bråker bilen så det sjenerer naboer, eller den står plassert slik så det oser eksos inn til folk, noe det faktisk skal en del til for, så skal man unngå det.

Bilen min står ute å suser på tomgang i dette øyeblikk den, og skulle det sjenere noen så kan de dra til helvete, for de eneste naboene som bryr seg liker vi rett og slett ikke.

 

Men jeg ser ikke vitsen i å starte bilen slik i tide og utide, jeg liker som oftest å starte bilen 15-20 min før kjøring, men når det er så kaldt som nå, sliter jeg såpass med start dessverre at den står ei god beite å surrer og lader seg opp.

Sommerstid starter jeg bilen, setter kjerring og unge i og kjører.

 

Er det du som er naboen tråden handler om tro?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, det har jeg hørt om, det står varmer på blokka, men en eller annen idiot har ikke bare tredd ledningen over turboen, men også i mellom kjølevifta til automatoljekjøleren, sikkert samme gjengen som har sadomisert orginalalarmen og montert noe DEFA 851G i 97, som en gang inni blandt faktisk virker, men ikke vil av igjen, og gjør så bilen låser seg når jeg tar ut nøkkelen av tenninga og komfortlukking av vindu og takluke ikke virker.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, jeg syns det er helt ok å la bilen stå å surre, men det skal nå gjøres uten sjenanse for andre, altså bråker bilen så det sjenerer naboer, eller den står plassert slik så det oser eksos inn til folk, noe det faktisk skal en del til for, så skal man unngå det.

Bilen min står ute å suser på tomgang i dette øyeblikk den, og skulle det sjenere noen så kan de dra til helvete, for de eneste naboene som bryr seg liker vi rett og slett ikke.

 

Men jeg ser ikke vitsen i å starte bilen slik i tide og utide, jeg liker som oftest å starte bilen 15-20 min før kjøring, men når det er så kaldt som nå, sliter jeg såpass med start dessverre at den står ei god beite å surrer og lader seg opp.

Sommerstid starter jeg bilen, setter kjerring og unge i og kjører.

 

x2, hvorfor får dere dårlig samvittighet? har dere blitt penetrert av klimahysteri-kuken?! den største pedofilen i norgeshistorien...

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår