Gå til innhold

Guide: Ta ut instumentpanel

Ranger emnet


forgot10

Anbefalte innlegg

Jeg stusset litt på det å fjerne instrumentpanelet, visste ikke helt hvordan jeg skulle gjøre det, men etter mye om og men la jeg ut på ferden. Så tenkte jeg at jeg skulle ta noen bilder sånn at andre, som lurer litt på hvordan det gjøres, og her er de! :)

 

Jeg tok av rattet fordi det gjør jobben MYE enklere med å få ut instrumentpanelet, men går ann å hoppe over det.. :)

Først av med rattet, dra alt det du kan for å få av midtdelen (hornet), og pass på denne ledningen når du setter på rattet igjen, det er til tuten/hornet..

DSC01548.jpg

 

Så ser du en mutter her.. :) Husker ikke størrelse nå, men den er sånn passe stor.. :)

DSC01546.jpg

DSC01544.jpg

 

Dra av rattet, og du har mye mer plass til å arbeide på.. :)

 

Glemte å ta bilder av demonteringen av dekselet rundt rattstammen, men det er 2 stk stjerneskruer på hver side av dekselet (der hendelene sitter for vindusviskere og blinklys..

 

Så var det 2 stjerneskruer her:

DSC01539.jpg

 

og her:

DSC01538.jpg

 

Dra ut listen for å komme til 3 stk stjerneskruer på disse stedene:

DSC01543.jpg

DSC01542.jpg

DSC01541.jpg

 

Da kan du bare dra hele instrumentpanelet rett ut, og løsne et par ledninger, så har du det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for denne tråden:) nå kanskje jeg får fixet lys i temperaturmålern;)

 

audiaftempextbbbbbbbbbb.gif

 

Du får tak i pære fra ELFA til en billig penge.

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk:D men hvorfor den håndduken?

 

Hånduken er til for å unngå riper ja. Husk å merke hvilken vei den displayplata i temp displayet står. Hvis den snues, vil du få merklige tegn. En kan lett bli lurt til å tro at den er gåent. :well: Pæra du får i fra ELFA er litt lengre enn den orginale, men det var bare å korte ned på føttene før en lodda den på.

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår