Gå til innhold

Tune min 740 b230ET motor

Ranger emnet


Roflmao

Anbefalte innlegg

Hei^^ Jeg har lyst og sprite opp motoren i min 740

 

Det jeg har gjort med bilen er ett åpent Luft filter fra K&N og 3" eksos fra turbo og bak(JT SUperflow).

 

Jeg så for meg rundt om 300hk-350hk og bilen med skilt. Spørsmålet mitt er, Hvilken trim burde jeg ha, hva annet må jeg gjøre for og få den godkjent(som bremser og slikt) og ikke minst, hvor får jeg tak i delene?

 

Takk for all hjelp :volvopower:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230ET'n er ikke noe å satse på over 200 hk.

Rådene i blokka er svake, og tåler ikke stort mer enn dette før de begynner å skjelve i buksa.

 

Sleng inn en B230FT fra en 940, så har du en innmat som tåler litt mer hester :)

'87 Volvo 740TIC

B230ET :D

-------------------------

'63 Volvo Amazon (121)

B18 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har chippet min, lader på 0,9bar og har vel rundt 220-230hk det har fungert bra for meg.. men er du ute etter mer ville jeg ha beholdt toppen og fått tak i en blokk som tåler mer.. i og med at 531 toppen som sitter på et motor skal tåle mye mer enn blokka...

Volvo 760 TIC (B230ET)

SOLGT - Mercedes Benz 190e 2,0

SOLGT - Suzuki Swift GLX 4x4

SOLGT - Volvo 740 89mod (B230F)

SOLGT - Toyota Starlet RWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god kombinasjon er B230ET Topp ( 531 ) og B230FT Bunndel.

 

Da har du en kombinasjon som tåler relativt ok effekt og som er holdbart.

 

JCT Bil & Motor i Vestfold er spesialister på Volvo og tuning av alle Volvo motorer, så en ide kan være å ta kontakt med de for å få videre hjelp med ditt proskjekt. http://www.jctbilogmotor.no

Kjør hardt, kjør stil, kjør volvo uten tvil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår