Gå til innhold

zvein

Bruker
  • Innholdsteller

    394
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om zvein

  • Bursdag 02/11/1985

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Norge

zvein's Achievements

  1. Du vil nok kjøre en fetere blanding, siden dumpen tapper ut luft som allerede er oppmålt av innspruten hver gang den åpner. Monterte en åpen dump på min B230ET for to år siden, og har ikke merket noe som helst "bi-effekter" av dette. :)
  2. Slangen som er på undersiden av dumpen er den resirken. Er ikke 100% sikkert, men er nesten helt sikker på at det er det.
  3. B230ET'n er ikke noe å satse på over 200 hk. Rådene i blokka er svake, og tåler ikke stort mer enn dette før de begynner å skjelve i buksa. Sleng inn en B230FT fra en 940, så har du en innmat som tåler litt mer hester :)
  4. Det er dumpventilen. Vakumslangen hjelper dumpventilen til å åpne seg når du slipper gassen, og gassspjeldet lukkes. Da åpner ventilen seg, og mye av lufta mellom turbo og innsug blir resirkulert, bl.a. for å skåne turboen.
  5. b230et har ikke lambda på innspruten.
  6. np :) Har samme problem på min 740, tankmåleren er død når man starter opp, men dunker jeg oppå dashbordet, så spretter den opp, så hos meg er det helt klart dårlige loddinger.
  7. Ordet cluster betyr mer eller mindre en samling av ting. I dette tilfellet, så er clusteret en samlingen av instrumenter, altså boksen som inneholder alle instrumentene dine, aka. instrumentpanelet.
  8. Standard feil på 740. I de fleste tilfeller er det loddingene på instrumentpanelet som er dårlig, så enten lodder du de om, eller bytter til et tilsvarende cluster Eller så kan det også være giveren i tanken som er ødelagt. Alt du trenger for feilsøking står her: http://www.smithimage.com/~fassan/Bil-El-Elektronik_Bilder.pdf Få noen som har peil på elektronikk til å se på det hvis du ikke har litt peil selv :)
  9. Hei. Det man pleier å gjøre, er å modde på kransen som sitter i diffen og gjøre om på den, så den har riktig antall "punkter" som speedo'n skal ha. Som du ser på bildet over, så peker pila på kransen som gir hastigheten til speedo'n. Det man må passe på når man fjerner de ekstra punktene, er at de som står igjen, har riktig mellomrom mellom seg. Du får nok bedre svar på Svenska Volvo 7/900 Klubben evt. Turbo Performance Club
  10. Det var en lift dumper, som det tydligvis kalles på fagspråket :P
  11. Har også hydraulisk clutch på min B230ET (1987). Satt på Getrag 262CR jeg, men det funka helt utmerket med ny clutch, uten nytt svinghjul
  12. den skal kobles parallelt med pæra ja, men det må vel være sammen med en motstand? Lenge sida jeg har gjort detta nå, men mekka en lik krets for noen år tilbake, og da stod kondensatoren og motstanden parallelt med pæra.
  13. Ikke no problem med Facebook hos meg!
  14. Har du prøvd de her? http://www.oslolastebilservice.no
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår