Gå til innhold

j0rg3n

Bruker
  • Innholdsteller

    102
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om j0rg3n

  • Bursdag 05/05/1989

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    BIL
  • Modell (eks S4)
    190e
  • Biltype (eks Audi)
    Mercedes benz
  • Årsmodell (eks 1995)
    1987
  • Yrke eller sivil status
    Bilmekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    2,0
  • Fylke
    Vestfold

Contact Methods

  • Bosted
    TØNSBERG

j0rg3n's Achievements

  1. Har "japspec" ca18det som er originalt med ca16de innsug, fant ut av det og fikk bestillt riktig!
  2. Noen som vet om noen som kan skaffe innsugsmanifold pakning til CA18DET? Såkalt japansk type med 8 porter på innsuget og ikke 4 som normalt.. Nissan selv klarte ikke å skaffe denne pakningen så lurer på hvem som kan??
  3. j0rg3n

    fusk

    ett godt batteri skal ha en hvilespenning på 12,3v - 12,7v så batteriet ditt ville jeg skiftet ut først, om dette ikke hjelper ville jeg ohmet pluggledninger for å sjekke at det er kontakt i begge ender av ledningene - ofte at de kan ha brudd innvendig. om du søker litt her inne finner du også ut hvordan du kan ohme og kontrollere at coilen din er helt i orden, jobber selv på Opel verksted og kan inrømme at det vi har skiftet mest på vectra er coil og pluggledninger!
  4. Jeg fikk ikke lyd i min dump på et motor, det kom av at fjæra var for stram, kappa den ett par runder å så ble det ppttshh! så kan nok hende du har for stram fjør
  5. sand3r her på forumet kjører 740 med patrol turbo;) hør med han da vel!
  6. alt av 740-760 styling fra 198x-1989 passer din 760... jeg ville prøvd hallsjøstyling i sverige eller bcb bildeler, plastoson er også ett alternativ
  7. Stemmer det vett;) håper det blir bra ja:D holder på med mye pussing og sparkling for tiden så er dårlig med updates nå.. annet enn at jeg har byttet bakaksel siden automat akselen gir altfor høyt turtall på motoren ved høye hastigheter
  8. kontrollert om svinghjulssensoren din er riktig tilkoblet? prøvd å rengjøre den?
  9. på vanlif f motor skal det i hvertfall være dyse relee! var dårlig med bilder på nettet... men kan se om jeg får tatt ett bilde etterpå
  10. sjekket dyse releet? sitter på ekspansjonstanken din på høyre fjørbein. om jeg husker riktig skal det være dyse relee på lh 2,4 er hvertfall det på lh 2,2 hadde problemer med det releet på min gamle bil med lh 2,2 vel å merke... da kuttet releet ut til stadighet... fikk start med startgass men ellers gikk den ikke... hadde strøm frem til dysene og alt så ut til å være i orden... men skinnet bedras, var bare å bytte releet så gikk den med en gang... om du har det releet som jeg er nesten 100% sikker på så prøv å bytt det... jeg kjøpte mitt for en 50lapp på hoggern! en ting du også burde være obs på er alle vakum slangene til motor... en gang glemte jeg å koble i vakumet til bremseforsterkern å da startet ikke bilen gitt :S
  11. Skrev jo at det var ett k svighjul:P fungerer optimalt på motronic og lh 2.2
  12. jeg har alt av chrome lister liggende for salg:) bare å rope ut
  13. Da går prosjektet sakte men sikkert fremover... i morgen skal jeg handle lakk å så skal bilen inn på låven for å få seg en gjennomgang med sparkel og pussing.. i går hadde jeg ett lite prosjekt som jeg kaller for prosjekt dumpventil, tenkte jeg skulle få plassert dumpventilen på kaldluftsiden av int uten å ødelegge for mye av det orginale volvo har laget,selvom jeg ikke er helt ferdig så ble dette resultatet: Siden den originale luftslangen til luftfilteret er mistenkelig lik den originale slangen fra intercooler til innsug så brukte jeg den.. den måtte kappes litt men så passet den perfekt! Hadde en slange liggende fra en kia som jeg hadde en gang som passet perfekt der hvor slangen fra turbo til luftfilter skal gå måtte plugge igjen gamle hullet til den originale dumpen etter mye om og men og prøving av dumpventiler endte jeg opp med biltema sin billigversjon... syns den ga fetest lyd (A) Her ser dere resultatet av slangen, ser litt vrengt ut på bildet men den ble veldig bra:D
  14. Noen nye bilder :D Dumpventilen (midlertidig plassering) Bilen slik den står nå Måtte bytte ut senkefjærene bak.. dette er de gamle
  15. Da var dumpventil kjøpt inn :D turbo-XS
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår