Gå til innhold

Rockeren

Bruker
  • Innholdsteller

    79
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Rockeren

  • Bursdag 10/01/1987

Contact Methods

  • Bosted
    Mysen

Rockeren's Achievements

  1. Såvidt jeg vet så har jeg ikke noe slikt dyserele på min på dette motornettet fra 240. Ikke er det noen vakumslanger som mangler heller tror jeg.. Har du evt et bilde av et slikt dyserele? Har fulgt guiden som står på 200 serien om bytte fra A til F/FK/FT,der står det ingenting om noe dyserele..
  2. Trenger litt hjelp siden jeg ikke får start på bilen,og ikke skjønner helt hva som kan være feil.. Den får gnist,og starter på startgass Hjernene har spenning,og diagnosen funker. Ingen feilkoder. Motoren er godt jorda,har lagt opp ekstra jord for å være sikker. Dysene har jord i de to små til toppdekselet slik de skal. Men dysene åpner ikke med mindre jeg jorder de selv på pin 18 på hjernen. Da får jeg den til å starte. Men den stopper såklart med en gang. Dysemotstandene er i orden,og det er kontakt mellom pin 18 på hjernen og dysene. Og det er kontakt mellom motstandene og dysene. Noen tips? Det er brukt et LH 2.4 motornett fra 240. Bensinpumpereleet/hovedreleet er i orden,bensinpumpene går.
  3. Skody: Greit nok det inntil videre iallefall.. Er vel igrunn et prosjekt,men det har gått i stå av økonomiske grunner...Kan heller flytte den tilbake evt når ting begynner å skje utover :) Volvo1: Akkurat..Da skulle den jo være ganske bra stand igrunn..Men merkelig at det er ventiltikk og gåen toppakning på bare drøye 100.000km da..Ja,jeg har jo brukt den litt hardt,men ikke noe uvettig hardt som den ikke skulle tålt mener jeg... Radiatoren ser ut til å ha begynt å dampe kjølevæske,så får vel bytte den også da..Fikk med ny når jeg kjøpte bilen,så er jo grei sak... Får se hva jeg gjør,om jeg bare bytter toppen,eller overhaler den..evt tar hele motoren...Tiden vil jo vise.. :)
  4. 100.000?!??! I alle dager...Jeg ble nemlig fortalt at motoren hadde gått ca 240.000 da jeg kjøpte den i mars i år..bilen hadde da gått 284 eller noe slikt.. Det snodige er jo da at jeg har kraftig ventiltikk,og et oljeforbruk som ikke ligner noe...Toppakninga har gått på den,så den har nok en del av skylda..Men likevel...Hmm... Ble fortalt det var bytta bakaksling på den fra en 960 også jeg da..Med slyngdiff og greier..Stemmer tydeligvis ikke,om ikke han jeg kjøpte den av igjen har satt inn annen... Iallefall,kassa er det ikke gjort noe med,feilkoder kommer.. Har fått ny giver og baklokk som jeg bare ikke har fått somla meg til å sette på... Har du mer historie på bilen? evt no bilder av ombyggingen og slikt?
  5. Takker :) Har jo planer om å gjøre den enda grommere,men økonomien har gått litt på tverke i det siste..Skole og slikt har tappet kontoen for litt for mye penger... Men på nyåret og utover våren så bør vel ting begynne å skje håper jeg :) Nei,kjenner ikke til den igrunn...Mulig jeg har sett den,men that's it.. :)
  6. Dæven...Her er det lenge siden jeg har vært innom... Du som har hatt denne før ja,var den original på den tiden? Har ikke skjedd stort med den siden i sommer igrunn... Skal snart inn på etterkontroll for Eu nå... Og man har endret planene IGJEN...JA,jeg er ubesluttsom,og ombestemmer meg ofte...Men denne gangen tror jeg det blir noe slikt som dette: Overhaling og/evt porting av toppen Custom manifold 2,5" til 3" En hissig Chip M90 kasse og på sikt Truetrack. Det oppsettet skal gi meg iallefall 250hk på hjula ifølge han som lager den chip'en... :volvsmile Det er det jeg tar sikte på i første omgang,så får man se hva man havner på...Skal visstnok være mulig å hente ut 300 N/A hk av motoren :D :cool:
  7. Åi..Her er det lenge sida jeg har oppdatert gitt! Ca følgende har skjedd siden sist: -Fått på USA-blink -Bytta til baklykter med hvite blink -Bestemt meg for motorbytte. Nytt oppsett: -2002 Modell S60 2.0T motor -M90H -Sansynligvis datasprut -13G turbo fra x70 2.5T -3" JT med 2 potter,Downpipe,erstatningsrør til kat. -Liten,søt IC som passer fint håper jeg.. -Diverse målere Skal legge opp litt bilder en av dagene på det som har skjedd :)
  8. Stemmer det ja.. :) Gal mann det der,i positiv forstand,hehe.. Han hadde visst planer om å kjøpe en hvit 780 med svart skinn,usa modell...Og han hadde en 764 tic usa modell på låven..hehe... Seriøs og trivelig fyr,absolutt...Jeg så det når jeg så bilen at her var det lagt ned noen timer ja..Alt han har fortalt og sagt om bilen har stemt,så det er jeg veldig fornøyd med :D Jeg betalte 17.000 og en -86 745 :) Meget fornøyd med den handelen... Plugger har jeg bytta iallefall...Så får jeg prøve å få modda på usablinkersa en dag... Til uka får jeg vel en pakke med litt deler fra han,slik at bilen blir ca 100% å kjøre :)
  9. Da er det oppdatering på gang... :) Nye plugger innkjøpt i dag.. I løpet av uka ventes følgende: -Usa-blink foran -brakett til bremsepedalbryter for cruisecontrol... -Ny føler for bakaksling til speedometer/girkasse. Dette blir forhåpentligvis bytta til helga :)
  10. Jeg skal iallefall på rudskogen med den 25.Mai,så hvis dere skal dit,så får dere nok se den i action der ;) Foreløpig blir vel motoren original,men om tid og stunder kan det nok hende den får en chip og litt ekstra HK :volvopower: Jeg får også se,om jeg muligens bygger om til V90 utseende...
  11. Blir nok et prosjekt å følge med på ja... Kommer til å skje fortløpende oppdateringer her regner jeg med...Alt etter hvor mye penger jeg har å bruke.. Prøvde slik koding,men får ikke opp bildene her likevel.. Blir vel forhåpentligvis litt handling hos Pedersens Racing etter påske...
  12. Da har jeg lagt ut bilder og info i en egen prosjekttråd.. :)
  13. Ja,da har jeg bytta ut en bil og kjøpt en annen,et meget godt bytte vil jeg si.. Bilen: -1988 Volvo 760 stasjonsvogn -Kmstand: ca 284.500 km -Motor: B6304FS fra en 1993 Volvo 960 -Girkasse: AW30-43 -960 Forstilling,og bakaksling med sperre -Komplett skinninteriør -Cruisecontrol -Klimaanlegg -Nytt 40mm senkesett -Motor,forstilling,girkasse,bakaksel har gått ca 40.000 mindre enn bilen,altså ca 240.500km -6 Nye coiler -Alt av oljer og filtre byttet -Reg.reim byttet for ca 5000km siden -Elektriske vinduer -Elektriske speil -Elektrisk takluke -Varme i speil og bakrute -Sentrallås -6 høyttalere -Ca 3 uker gamle gule KONI bak -Varme i framseter -Hele ledningsnettet er bytta,så det er ikke noe "klipp og lim" her. -Abs system fra 960 Bilen er bra for rust,er noen små overflateflekker.. Planer for bilen: -Nye baklykter (enten helhvite,eller bare hvite blink) -Usa blinkers foran -Koble opp siste for cruisecontrol -Bytte føler på bakakslingen -Fjerne rust,og lakkere -Vindavvisere foran og bak -Sote ruter -Godkjenne motor og senkesett i vognkort -Add-on styling hvis jeg får tak i -Bytte baklukehåndtak og visker til V90 -Takvinge -Koble opp,og montere lykteviskere (motorer er ikke koblet til) Det var vel noen av planene... Så til bildene... Bilder av bilen slik den ble hentet (Den var ren inni da jeg hentet den seff) Det satt kappa originalfjærer på bilen,så disse ble byttet,og bilen ble vasket. Bilder under fjærbytte,og etter vask: Bilder etter vask,dette var før fjærene ble byttet: Så hva synes folket? :cool:
  14. Hehe,nei det blir nok ikke det...Får se an litt hva jeg gjør..Er ikke sikker enda..Time will show...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår